Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504692 kertaa)

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3000 : 21.03.18 - klo:16:30 »
Ajattelin maalata venakopan kannen mustalla ryppymaalilla, millasta pohjatyötä tollanen vaatis että tulee hyvää jälkeä?

Ite tein saman ryppymaalauksen, hiekkapuhallus ensin ja sit vaan suoraan maalit niskaan. Huomiona se että ainakin suurin osa ryppymaaleista toimii parhaiten ku se saa lämpöä.
Eli vaikkapa kuumailmapuhaltimella lämmittää venakopan alapuolelta sitä ni epätasasuus tulee paremmin esiin.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3001 : 21.03.18 - klo:16:40 »
Ajattelin maalata venakopan kannen mustalla ryppymaalilla, millasta pohjatyötä tollanen vaatis että tulee hyvää jälkeä?

Ite tein saman ryppymaalauksen, hiekkapuhallus ensin ja sit vaan suoraan maalit niskaan. Huomiona se että ainakin suurin osa ryppymaaleista toimii parhaiten ku se saa lämpöä.
Eli vaikkapa kuumailmapuhaltimella lämmittää venakopan alapuolelta sitä ni epätasasuus tulee paremmin esiin.

Maalasin syksyllä punaisella Motonetin ryppymaalilla venakopan. Tuli älyttömän siisti struktuuri ja vaikutti hyvältä. Poistin vaan vanhat lohjenneet maalit ja hioin kaiken irtonaisen pois ja samalla karhensin. Lopuksi rasvanpoisto ennen maalia. Ei samaa paskaa ku vht eli käyttövalmis muutaman tunnin kuluttua.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Smokis

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3002 : 03.04.18 - klo:12:42 »
Onko raidetangonpäät samalla kierteellä molemmat puolet? NB-FL (vm. 2002)
Toiselta puolelta revennyt ja toiselta murtunut raidetangonpään kumi, joten pitäis uutta osaa tilailla.
https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=5912&oid=465&depth=3&page=1&count=48&PHPSESSID=2927f4ac7a7a7d1907d1203598593555

I.L.Motorsportilta ajattelin tilailla tuollaiset mutta rupesin miettimään kun osassa lukee että sopii sekä vasen että oikea (kuten tuossa) ja osassa ei ole mainintaa ollenkaan. Pitääkö olla huolissaan? :)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3003 : 03.04.18 - klo:15:54 »
Jos IL noin sanoo, niin tuskin on syytä huoleen. Ei näy tuollakaan olevan eri osaa vasemmalle / oikealle puolelle

https://www.mx5parts.co.uk/steering-c-377_71_282.html?page=2&sort=2a
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Smokis

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3004 : 06.04.18 - klo:10:31 »
Jos IL noin sanoo, niin tuskin on syytä huoleen. Ei näy tuollakaan olevan eri osaa vasemmalle / oikealle puolelle

https://www.mx5parts.co.uk/steering-c-377_71_282.html?page=2&sort=2a
Jeps thanks, laittelin vielä illasta tilauksen menemään, pitäis tulla maanantaihin mennessä  headbang

Mahouney

  • Juniori
  • Viestejä: 47
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3005 : 07.04.18 - klo:16:52 »
Mitäs moottorin sisäänajo öljyjä porukka käyttänyt? Lisäaineita esim redline break-in öljyn sekaan?

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3006 : 07.04.18 - klo:17:26 »
Mitäs moottorin sisäänajo öljyjä porukka käyttänyt? Lisäaineita esim redline break-in öljyn sekaan?

Mikä vaan perus mineraaliöljy on hyvää, mut ei SAE 30 pienkoneöljyä, siitä ei ominaisuudet riitä ja romahtaa paineet kun saavuttaa käyttölämmöt. Break in lisäaineita ei tarvii ellei oo uus nokka koneessa.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3007 : 07.04.18 - klo:19:53 »
Mitäs moottorin sisäänajo öljyjä porukka käyttänyt? Lisäaineita esim redline break-in öljyn sekaan?

Mikä vaan perus mineraaliöljy on hyvää, mut ei SAE 30 pienkoneöljyä, siitä ei ominaisuudet riitä ja romahtaa paineet kun saavuttaa käyttölämmöt. Break in lisäaineita ei tarvii ellei oo uus nokka koneessa.

tämä. kokemuksen syvä rintaääni clap laughing-smiley-014
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Kalapallokala67

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 232
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3008 : 07.04.18 - klo:21:04 »
Mitäs moottorin sisäänajo öljyjä porukka käyttänyt? Lisäaineita esim redline break-in öljyn sekaan?

Mikä vaan perus mineraaliöljy on hyvää, mut ei SAE 30 pienkoneöljyä, siitä ei ominaisuudet riitä ja romahtaa paineet kun saavuttaa käyttölämmöt. Break in lisäaineita ei tarvii ellei oo uus nokka koneessa.

tämä. kokemuksen syvä rintaääni clap laughing-smiley-014

+1  laughing-smiley-014
Mx-5 1.8vvt 16v -91

Mahouney

  • Juniori
  • Viestejä: 47
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3009 : 09.04.18 - klo:14:46 »
Mihis mahtaa kuvan irtinäinen liitin kuulua kiinni?

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3010 : 09.04.18 - klo:15:01 »
Tuohon saman pultin alle maadoitukseen kun toi toinenkin.

MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3011 : 09.04.18 - klo:19:54 »
NA -91 pakoputkesta; takaapäin ekana vaimennin, mikä se toka pyöreä pönttö on? Katti on vissiin ekana koneelta päin tultaessa? Näkyi ja kuului siihen pyöreään pikkupönttöön tulleen pieni reikä ja meinasin että voisiko tuon hitsaamalla paikata? Ei olis nyt rahaa laittaa uutta putkea.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3012 : 09.04.18 - klo:22:23 »
NA -91 pakoputkesta; takaapäin ekana vaimennin, mikä se toka pyöreä pönttö on? Katti on vissiin ekana koneelta päin tultaessa? Näkyi ja kuului siihen pyöreään pikkupönttöön tulleen pieni reikä ja meinasin että voisiko tuon hitsaamalla paikata? Ei olis nyt rahaa laittaa uutta putkea.

Tavallinen resonaattori joka on läpi virtaava vaimennin.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3013 : 10.04.18 - klo:06:29 »
Kiitoksia. Paikalla siis eteenpäin.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3014 : 12.04.18 - klo:17:52 »
Käyttis alkanu herjaamaan OBD:ssä P0171:stä eli järjestelmä liian laiha -vikakoodia muutaman sadan kilsan välein ja sytyttää moottorin vikavalon samalla. Ajettavuus ja kaikki muu täysin normaalit, ajossa lambdojen signaalit elää normaalisti ja pitkäaikainen seoskorjaus on pääsääntöisesti max +10 %, mutta tyhjäkäynnille kun laskee niin pomppaa 20,3%:iin ja jossain noilla nurkilla se maksimi ilmeisesti on koska sytyttää vikavalon yleensä vasta kun päästää lämpimänä tyhjäkäynnille jokusen kerran. Silti tuolloinkin lambdojen signaalit vaihtelee normaalisti 0 ja 0,9 voltin välillä eli ei ole ainakaan pysyvästi laihalla.

Pakoputken tiiän että vuotaa takapöntön edestä laipasta vähän, mutta muuten sen pitäis olla vielä tiivis, joskin kohta se täytyis uusia, ei se varmaankaan voi tähän vaikuttaa?
EVAP-pöntön magneettiventtiilin uusin tuossa talvella kun vanhasta katkes letkulähtö lisävaloa asennellessa, mutta teki tätä ekan kerran jo sillä vanhallakin venttiilillä vielä kun se oli ehjä. Ilmavuotoja ei imujärjestelmässä pitäis olla, ellei sitte imusarjan puoliskojen välinen tiiviste vuoda, käytin sen kertaalleen irti viime kesänä yks suutin jumittu auki ja joutu vaihtamaan sen. En kyl usko siihen koska sen jälkeen toimi vielä monta kuukautta ongelmitta.
Autossa on myös eFlexfuelin etanoliboksi joka tuntuis toimivan normaalisti, näyttää viinaseoksen oikein ja lähtee pakkasillakin käyntiin pelkällä viinalla vaikka ilman lohkariakin. Ongelmaan ei tunnu olevan vaikutusta onko tankissa viinaa vai pelkkää bensaa.

Mistähän tuota lähtis etsimään? Joku suutin vois tietysti olla osittain tukossa tai suihkuttaa huonosti tai jotain? Oisko jollain setti VVT-koneen toimivaks testattuja violetteja suuttimia jos vaihtais kokeeks ne ja käyttäis nuo nykyset suutinhuollossa.