Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504137 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3240 : 25.04.19 - klo:21:34 »
Tärinä tekee sen, ei ota enää ne kupariliu'ut kiinni vaan luulee että moottori ei saavuta ääriasentoa ja kiertää vaan koko ajan.

Otan huomenna kuvia mitä osaa nyt tarkoitan ja mikä pitää avata tai vaihtaa.
On kuitenkin se mihin menee useita piuhoja. Tämä sama ilmiö tulee jos luukut menee eri aikaan auki kun se vaatii molemmat luukut samaan aikaan.

Mulla on samaa vikaa ollut vuosia ja aina pääsee vuoden kun putsaa sen katkaisijan. Kuvia tulee huomenna.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3241 : 26.04.19 - klo:19:58 »
Tärinä tekee sen, ei ota enää ne kupariliu'ut kiinni vaan luulee että moottori ei saavuta ääriasentoa ja kiertää vaan koko ajan.

Otan huomenna kuvia mitä osaa nyt tarkoitan ja mikä pitää avata tai vaihtaa.
On kuitenkin se mihin menee useita piuhoja. Tämä sama ilmiö tulee jos luukut menee eri aikaan auki kun se vaatii molemmat luukut samaan aikaan.

Mulla on samaa vikaa ollut vuosia ja aina pääsee vuoden kun putsaa sen katkaisijan. Kuvia tulee huomenna.
OK, kiitti. Ootellaan, no hurry.

Ja uusi Yuasa-akku autossa., 115€.
Täytyy kyllä kehua Akkupoikien toimintaa ja palvelua.
Auto otettiin sisään heti; äärimmäisen siistiin halliin/liikkeeseen. Mittaukset. Pohdinnat. Suositus. Irrotus. Puhdistukset. Kiinnitys. Maksu. Miata-kehumiset. Toivotukset. Poistuminen.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3242 : 29.04.19 - klo:12:03 »
Mitä öljyä porukka suosittelee torsenille sekä 6v laatikolle?

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3243 : 29.04.19 - klo:16:13 »
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


samik

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3244 : 11.05.19 - klo:02:03 »
Kummans anturin kanssa flekti juttelee?
BRG NA 1.8 -94

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3245 : 11.05.19 - klo:10:05 »
Ecu ohjaa flektiä (paitsi 1.6 NA:ssa, jossa on oma anturi flektille koneen etupuolella)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3246 : 11.05.19 - klo:10:26 »
Kuten mä jo mainitsin silloin aijemmin että ecu tosiaan ohjaa ja jos ecu pelaa kuten kuuluu eikä ole ongelmia muuten niin toi anturi on kyllä ehjä ja ecun ja releen välissä jotain häikkää.
(Tässä tapauksessa flektit menee pakottamalla päälle diagnostiikasta joten rele&flekti ehjät).

Oletko nyt varma että lämpötila ylittyy missä kuuluisi mennä päälle? Saa aika pitkään käyttää näillä keleillä että lämpiää riittävästi.

samik

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3247 : 11.05.19 - klo:12:13 »
Pari kertaa noussu lämpötila mittarissa yli sen "kello 12" missä se normaalisti on, eikä flekti mennyt päälle. dunno
BRG NA 1.8 -94

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3248 : 11.05.19 - klo:12:23 »
Onko siinä vakioecu vai mega tms? Pielessä oleva lämpötila-anturin kalibrointi säädettävässä ecussa voi aiheuttaa sen että moottorin lämpö ei olekaan se mitä ecu näkee jolloin flektin todellinen päälle kytkeytymislämpötila ei ehkä vastaa todellisuutta.

samik

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3249 : 11.05.19 - klo:12:41 »
Ecu on alkuperäinen
BRG NA 1.8 -94

MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3250 : 11.05.19 - klo:21:48 »
Kuis hikinen homma NA:n kytkinremppa on? Kylmänä laakeri ääntelehtii joten remppa lienee edessä. Onko nuo hippa reilun satkun kytkinpaketit ok setämiehen rauhalliseen ajeluun? Samalla kantsii vissiin vaihtaa kampiakselin tiiviste? Onko Kouvolan seuduilla joku, jolle homma olisi tuttu ja voisi neuvoa/auttaa?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3251 : 11.05.19 - klo:22:15 »
Mä laittasin kytkinrempan mx:ssä sinne v*ttumaiset kategoriaan. Auttaa tietysti ihan merkittävästi jos on hyvät tilat ja työkalut, esim. nosturi ja vaihteistonostin helpottaa hommaa huomattavasti. Hyvin on toiminu edulliset tarvikekytkimet ainakin mulla, ja on kestäny ratailutkin ongelmitta kun tehot on ollu lähellä vakiota.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3252 : 12.05.19 - klo:06:25 »
Siihen kun varaa noin 8 tuntia niin tekee kyllä. Nosturilla lyhentää aikaa puoleen.

Jos yksin tekee ilman nosturia niin tee pukkien varassa, helpompi pudottaa laatikko lattialle pehmusteiden päälle sekä nousee paikalleen kun nostaa mahan päältä ;)

Sanoisin vielä että jos stefan vaihtaa niin on pakollinen akkupulttimopo tai paineilmapyssy että saa vauhtipyörän pultit auki ja kiinni ilman apuja.
Muista laittaa lukitetta vauhtipyörän pultteihin ettei irtoa kuten muutamalla kerholaisella...

Peruskauraahan toi on kuitenkin.

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3253 : 12.05.19 - klo:21:28 »
Sanoisin vielä että jos stefan vaihtaa niin on pakollinen akkupulttimopo tai paineilmapyssy että saa vauhtipyörän pultit auki ja kiinni ilman apuja.
Muista laittaa lukitetta vauhtipyörän pultteihin ettei irtoa kuten muutamalla kerholaisella...

Onnistuu myös niin, että laittaa yhden laatikon kiinnityspulteista paikalleen tueksi isolle talttaruuvarille. Ruuvarin sitten kiilaa vauhtipyörän hampaaseen samalla kun vääntää hylsyllä vauhtipyörän pultit auki.

Ei kannata laskea sen varaan että menee esim päivässä tämä projekti. Itsellä taisi mennä viikon illat. Tosin purettavaakin oli paljon enemmän kuin vakiolaitteessa. Kaikkia pultteja etsiskellessä ja aukoessa ja ihmetellessä menee yllättävän paljon aikaa. Esimerkiksi PPF:n pultit voi olla todella tiukassa. Toisella kerralla menee jo ehkä sukkelammin...

Kaikenkaikkiaan täysin tehtävissä oleva homma. Eikä edes ylivoimaisen vaikea. Kuvailisin projektia enemmänkin todella työlääksi ja mahdollisesti ajoittain, kuten hrnt jo sanoi, v*ttumaiseksi...

Täältä hyvät ohjeet kytkimen vaihtoon!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3254 : 12.05.19 - klo:22:01 »
Tohon pulttikikkaan vielä että sen verran on piukalla olleet omassa noi että vaatii kyllä kaverin jeesaamaan että se kikkarauta pysyy startinhampailla/siinä kytkinkehällä.

Sillä suosittelin yksin asennuksessa tuota pulttipyssyä.

Kiinnittäessä riittävän tiukkaan vaan, Marko voi kertoa mitä käy jos ne pultit löystyy  :P