Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504422 kertaa)

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3345 : 15.07.19 - klo:20:06 »
Vois olla esim. joku lämpösuojista joka siellä pärähtää. Pakosarjan päällä on yksi, katin päällä toinen (Aikalailla penkin kohdalla) ja kolmas takavaimentimen päällä. Arvailua helpottas, jos ensin selvittäs, että mistä mistä päin se kuuluu. Konepelti auki, toinen starttaamaan ja toinen kuuntelee kummaltako puolelta konehuonetta ääni kuuluu. Jos vaikuttaa ettei tule konehuoneesta, niin sit katin ja takapöntön kohdilta kuuntelemaan.
Kiitos, kyllä se konepellin alta kuulostais tulevan, mutta täytyy tutkia apurin kanssa, se vaan ettei jostain syystä tule aina kun starttaa, kylmänäkään...tutkitaan, senverran ärjy ääni ettei voi jättää tutkimattakaan.
-03 NBFL 1.8 Nevada

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3346 : 16.07.19 - klo:15:49 »
Sateen jälkeen liikkeelle lähtiessä/mutkissa tulee katon ja ikkunan välistä vettä sisään, meinaako tää että mulla on jotkut vedenpoistokanavat tukossa vai miten tota kannattaa lähtee korjaamaan?
MX-5 NB 1.8 10AE

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3347 : 16.07.19 - klo:17:42 »
Täytyy sitä megastakin pienentää(tyhjäkäyntiä) kun aijemmin ollut liikaa auki kerran kanava ei ole ollut kunnolla auki.
Mites tää käytännössä onnituu, ei älli enää riitä. ClosedLoop Idle valve settingsejä olen muuttanut mutta ei juuri vaikutusta. Idle valve testillä vaikka laittaa arvot nollaan niin 1800rpm, ylemmäs saa kyllä säädettyä. Tyhjäkäyntiruuvi kaasuläpästä ihan kiinni ja iac venttiilille tuleva letku tukkoon, vieläkin saa ilmaa liikaa ja kaasuläpälle käsi eteen niin tukentuu. Jotenkin tosta läpältä vaan pääsee ilmaa läpi vai pystyykö megalla vielä kierroksia pudottamaan?Nämä voisi vissiin siirtää tuonne ecu-keskustelujen alle
tuossa vielä asetuksia,
« Viimeksi muokattu: 16.07.19 - klo:17:55 kirjoittanut markos »
Suzuki x-90

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3348 : 16.07.19 - klo:18:14 »
Näyttäis ainakin tyhjäkäyntiventtiilin ohjaustaajuus olevan metsässä. Siinä pitäis olla 6 (x 30.5) millä päästään 180hz nurkille millä se toimii hyvin.

Tyhjäkäyntiventtiili on tuolla ohjaustaajuudella kiinni kun pwm on noin 20%, tuota pienemmällä se alkaa aueta jousivoimalla väärään suuntaan ja maksimiavauman saavuttaa noin 80% pulssisuhteella.


markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3349 : 16.07.19 - klo:18:56 »
muutin tuon mutta ei mitään vaikutusta, samalla tavalla kaikki asetukset vaikuttaa kuin aiemminkin eli ei juuri mitenkään. Ainoa miten saa jotain vaikutusta on se ruuvi mutta ei silläkään saa pudotettua riittävästi. Toisaalta iac:n letkun tukkimisellakaan ei kierroksiin ole vaikutusta, liekö lämpimällä koneella pitäisi ollakaan vai tuleeko kaikki ilma kaasuläpän kautta?
Suzuki x-90

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3350 : 16.07.19 - klo:19:19 »
Tyhjäkäyntiruuvi kaasuläpästä ihan kiinni ja iac venttiilille tuleva letku tukkoon, vieläkin saa ilmaa liikaa ja kaasuläpälle käsi eteen niin tukentuu.

Ei taida muuta vaihtoehtoa olla kuin siitä läpän raosta se liikaa ilmaa saa. En mä ainakaan muuta reittiä keksi  dunno
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3351 : 16.07.19 - klo:19:38 »
Samaa mieltä, ei tuossa taida oikein vaihtoehtoja olla. Kellään  kaasuläppäkoteloa myytävänä niin saisi testattua?
Suzuki x-90

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3352 : 16.07.19 - klo:20:56 »
Tyhjäkäyntiruuvi kaasuläpästä ihan kiinni ja iac venttiilille tuleva letku tukkoon, vieläkin saa ilmaa liikaa ja kaasuläpälle käsi eteen niin tukentuu.

Ei taida muuta vaihtoehtoa olla kuin siitä läpän raosta se liikaa ilmaa saa. En mä ainakaan muuta reittiä keksi  dunno

Tuolla oli kuvakin jo ja siitä voi päätellä jos se siinä oli kiinni? Niin ei mene riittävän umpeen.

Kun se on kunnossa ja sen säätöruuvin avaa niin läppä menee aivan totaalisen kiinni. Siitä jos säätää sen säädön väärin niin se jopa menee melkein jumiin kun on kiinni.
Joko nyt on esim palautusjousi sellainen ettei vedä kiinni(välissä jotain?) Tai akseli kiertynyt muutaman asteen kuten näissä tapana on jos ahtopaine on päässyt lyömään joskus vasten läppää.

Mulla on jossain yksi läppä josta on akseli kiertynyt mutta ei kuitenkaan ole ne tyypillisesti poikki menneet pultit rikki.

Näistä siis se läppä yleensä irtoaa kuten varmaan kaikki muistaa?

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3353 : 16.07.19 - klo:21:18 »
No tämä alkaa tosiaan olla se syy mikä on vikana. Ei mene kiinni tuon enempää mitä kuvassa näkyi ja kun vika selvästikin paikallistui kaasuläppäkotelon aluelle niin ei tosiaan muuta vaihtoehtoa enää jää jäljelle.
Suzuki x-90

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3354 : 26.07.19 - klo:04:26 »
Miten muut henkilöt on tiivistänyt ahtimen öljyn paluun öljy pohjaan, itellä on tuommonen NPT kierteinen liitin mutta silti valuttaa pari tippaa sieltä kierteiden välistä :-\
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3355 : 26.07.19 - klo:17:58 »
Miten muut henkilöt on tiivistänyt ahtimen öljyn paluun öljy pohjaan, itellä on tuommonen NPT kierteinen liitin mutta silti valuttaa pari tippaa sieltä kierteiden välistä :-\

Kai siellä sentään putkiteipit on välissä? Jos on ja silti vuotaa niin puol kierrosta kireemmälle vaan.

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3356 : 27.07.19 - klo:10:24 »
Ei ollut mutta laiton nyt Loctite 2701:stä, kokeillaan sillä jos helpottais
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

Tsiäni

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3357 : 31.07.19 - klo:19:49 »
Onko menetetty tapaus tämä kytkinlevy? Tosiaan vaihdelaatikko purkaantu ja sylkäs öljyt kytkimelle, ei ollut vika skuzzlen kytkinsetissä.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Tsiäni

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3358 : 31.07.19 - klo:19:51 »



Sent from my iPhone using Tapatalk

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3359 : 31.07.19 - klo:20:11 »
Vaihdatat vaan uudet kitkapalat niin se on kuin uusi.

Ape import hoitaa
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

Tai Sarlin race team(kallis mutta lähellä)
http://srtkauppa.fi/

Kannattaa ottaa mukaan ja käydä Kallen kanssa juttelemassa tuolla sarlinin puljussa. Voi saada fiksattua noikin.