Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504475 kertaa)

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3360 : 01.08.19 - klo:00:30 »
Onko menetetty tapaus tämä kytkinlevy? Tosiaan vaihdelaatikko purkaantu ja sylkäs öljyt kytkimelle, ei ollut vika skuzzlen kytkinsetissä.

Lähtisikö öljy pois lämmittämällä ja brake cleanerillä?muutenhan tuon vasta sijautumaan päin kuluneisuuden puolesta.




Sent from my iPhone using Tapatalk
NA 1.6 GT28RS #7

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3361 : 02.08.19 - klo:12:40 »
Downpipen ja lämppärin paluuletkun välissä noin 0.5cm tilaa, miten toi lämppärin letku kannattais suojata kuumuudelta?
MX-5 NB 1.8 10AE

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3362 : 02.08.19 - klo:16:30 »
Teet sen silikonista ja päälle vielä se sellainen thermo sukka/ommeltu putki.

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3363 : 02.08.19 - klo:17:47 »
Downpipen ja lämppärin paluuletkun välissä noin 0.5cm tilaa, miten toi lämppärin letku kannattais suojata kuumuudelta?

itellä oli sama ongelma otin putken mukaan marssin Salhydron myymälään ja pyysin lämpösuojaa tän ympärille, länttäs käteen Pyrojackin päällisen kestää max 260*C eli helposti, itellä vielä downpipen ympärillä tuota titaanium-lasikuiti wräppiä

sen takia Salhydroon koska myy yksityisille ja on lähin missä oma talli sijaitsee, varmaakin Wurth ja Onninen myy jos on oma tai kaverilla tili
« Viimeksi muokattu: 02.08.19 - klo:17:56 kirjoittanut kimbou »
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3364 : 03.08.19 - klo:19:37 »
On noita niin monta mikä voi olla.

Jos pamausta käyttää vain apuna niin imusarjasta tosiaan ne tulpat jotka huomasit jo (toinen letkulähtö, toinen ellei tainnut olla kaks porattua reikää joissa alumiinitulpat ;näistä siis on alkujaan kairattu kanavia). Imusarjan tiiviste voi myös mennä kun oikein paineilla ampuu.
Noi muut oletkin jo tarkistanut mitä nyt voisi olla.

Periaatteessa joku jarrutehostin itsessään kalvo rikki jne. Aika montakin vaihtoehtoa mutta imusarjan ottaisin itse ensin pois että pääsee sitä kautta lähemmin tarkistelemaan.

Tietty noi kaikki letkut sun muut eka imetty ettei imu katoa mihinkään....
No nyt on tutkimuksia jatkettu. Kädellä kun tukkii kaasuläpän niin ei kuulu vuotoa mistään ja auto saammuu. Eli tutkimukset kohdistuu vuotavaan kaasuläppään. Otin sen irti ja ihan normaalilta vaikuttaa, eikös tuo kuvan pikku rako ole ihan ok?  Putsasin bräkleenillä ja laitoin takasin kasaan, ootellaan nyt että tiivistemassa kuivuu.



Nyt sain mx5parsilta uuden kaasuläppäkotelon ja homma toimii taas. Tuo vanha  on varmaan ainakin megan asennuksesta asti ollut hieman raollaan ja kuten Una keksi, tiivistemassa oli tukkinut tyhjäkäyntiruuvin kanavan ja lopulta tiiviste poksahti puhki. Kiitoksia avusta.
Suzuki x-90

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3365 : 05.08.19 - klo:17:45 »
Olisiko kellään suositusta NBFL venttiilinsäätöpaikaksi? Hyvä jos olisi valmiudet säätöön eli prikkasarja valmiina. Entä jakohihnan vaihto ja siihen liittyvät jutut?
-03 NBFL 1.8 Nevada

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3366 : 05.08.19 - klo:20:32 »
Olisiko kellään suositusta NBFL venttiilinsäätöpaikaksi? Hyvä jos olisi valmiudet säätöön eli prikkasarja valmiina. Entä jakohihnan vaihto ja siihen liittyvät jutut?

Tuohon ei oo tietoa, mutta välysten mittaushan ei oo varsinaisesti mikään kovin vaativa toimenpide. Venttiilikoppa irti ja rakotulkilla mittaa välykset, suurella todennäköisyydellä siellä on enintään 1 tai 2 mitkä vaatii mitään toimenpiteitä, etenkin jos öljynvaihdot on suoritettu ajallaan.

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3367 : 07.08.19 - klo:10:15 »
Olisiko kellään suositusta NBFL venttiilinsäätöpaikaksi? Hyvä jos olisi valmiudet säätöön eli prikkasarja valmiina. Entä jakohihnan vaihto ja siihen liittyvät jutut?
Eihän HLA koneeseen mitään prikkoja laiteta.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3368 : 07.08.19 - klo:10:33 »
Olisiko kellään suositusta NBFL venttiilinsäätöpaikaksi? Hyvä jos olisi valmiudet säätöön eli prikkasarja valmiina. Entä jakohihnan vaihto ja siihen liittyvät jutut?
Eihän HLA koneeseen mitään prikkoja laiteta.

HLA:t on vain NA:n juttuja. Ei niitä NB:ssä ole.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3369 : 10.08.19 - klo:03:35 »
Missä uudenmaan henkilöt käyttänyt dynolla? Lappuja insinöörille pitäis saada. laughing-smiley-014

Sen takii kyselen kun hinnat heiluu 100€-500€ ja jos jotain täytyy säätään niin kaikki tuskin on ms:ään perehtynyt
« Viimeksi muokattu: 10.08.19 - klo:04:32 kirjoittanut kimbou »
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3370 : 10.08.19 - klo:08:34 »
Ss-motors vihdissä (on ainaki ollu todella edullinen) tai v-dyno parolassa, molempia voin suositella ja megan säätäminen onnistuu ainakin sytkä- ja bensakarttojen osalta.

MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3371 : 15.08.19 - klo:19:56 »
NA:n kuskin sähköikkuna herkesi toimimasta. Valuu vaan alas, sähkö ei edes surise. Tahmeahan tuo jo ennestäänkin oli. Pitääkö ostaa kuinka iso paketti vaijereita&moottori va saako noita jotenkin fiksattua? Ja jos jollain on ylimääräisenä toimivat hilut niin voisin huolia.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3372 : 15.08.19 - klo:20:47 »
Kannattaa ensin tarkistaa se itse ikkunoiden katkaisija. Se usein palanut liukukontaktien osalta. Hiekkapaperia ja akkurasvaa niin tulee kuin uusi jos ei ole paha.

Mullakin noita ehjinä pari jos tarvetta. Ovat tyyriitä uusina.

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3373 : 15.08.19 - klo:21:56 »
Kannattaa ensin tarkistaa se itse ikkunoiden katkaisija. Se usein palanut liukukontaktien osalta. Hiekkapaperia ja akkurasvaa niin tulee kuin uusi jos ei ole paha.

juu tämä ensimmäiseksi. auttoi minulla ainakin  ;)

MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3374 : 16.08.19 - klo:06:29 »
Kytkintä olen putsannut ja rassannut viimeksi kesällä. Nyt uutena tuli tuo, ettei ikkuna pysy ylhäällä vaan valuu alaspäin.