Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504355 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3450 : 14.04.20 - klo:12:47 »
Tuossa nyt vähän tutkittua niin en ihmettele ettei toimisi kun sen valmistaja näköjään Lucas  bowrofl

https://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=6762286&postcount=8    ... since 1902 giggle

Ja lisää luettuna juuri noista ennen vuotta 2000 olisi se kytkettävissä pois vain poistamalla se boksi johtosarjan välistä ja kytkemällä orkkisjohdot kiinni.
Ilmeisesti siis olisi boksi vain sytytyspiuhojen välissä josta data ei kulje läpi jos avain tieto väärä.

https://www.miataturbo.net/ecus-tuning-54/removing-immobiliser-stock-ecu-88380/#post1319585  Vois olettaa, että toi tieto on luotettava kun Reverantilta tulee  dunno

https://nipponteile.de/Mazda-MX-5   Tuolta kannattaa kattoo oisko siellä palikkaa tarjolla. Olen tuolta tilannu muutaman kerran ja luotettava tuntuu olevan. Toinen josta kannattaa katella on https://www.autolinkmx5.com/
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Kalapallokala67

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 232
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3451 : 14.04.20 - klo:20:30 »
Tuossa nyt vähän tutkittua niin en ihmettele ettei toimisi kun sen valmistaja näköjään Lucas  bowrofl

https://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=6762286&postcount=8    ... since 1902 giggle

Ja lisää luettuna juuri noista ennen vuotta 2000 olisi se kytkettävissä pois vain poistamalla se boksi johtosarjan välistä ja kytkemällä orkkisjohdot kiinni.
Ilmeisesti siis olisi boksi vain sytytyspiuhojen välissä josta data ei kulje läpi jos avain tieto väärä.

https://www.miataturbo.net/ecus-tuning-54/removing-immobiliser-stock-ecu-88380/#post1319585  Vois olettaa, että toi tieto on luotettava kun Reverantilta tulee  dunno

https://nipponteile.de/Mazda-MX-5   Tuolta kannattaa kattoo oisko siellä palikkaa tarjolla. Olen tuolta tilannu muutaman kerran ja luotettava tuntuu olevan. Toinen josta kannattaa katella on https://www.autolinkmx5.com/

Eikos tuohon nyt vaan tarvii hommata samanlainen täsmäävä ecu ja laittaa emulaattorin huijaamaan ajonestoa?

https://ecu-service.info/en/product/3,emulators/786,mazda-immo-off-emulator-denso <---esim tuommoinen

http://www.codecard.eu/emulators/universal-emulator-can-emulate-mercedes-esl-erase-vag-bmw-errors-all-bmw-mercedes-fiat-mazda-suzuki-opel-airbag-occupancy-sensor-mat-sensor-renault-dashboard-can-bus-bmw-i-bus/prod_894.html <--- voisi olla parempi.

https://carlabimmo.com/download/Julie_manual/Mazda/Mazda.pdf

ja sitten vaan uusi ecu kiinni.
« Viimeksi muokattu: 14.04.20 - klo:20:44 kirjoittanut Kalapallokala67 »
Mx-5 1.8vvt 16v -91

Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3452 : 14.04.20 - klo:22:52 »
Kiitos lukuisista vastauksista! Perehdyn noihin linkkeihin ja palaan asiaan.

Ja joo vika paikannettu immoon, siellä on ihan piiri kärähtänyt ja vetää sen takia oikkariin koko paskan.


Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3453 : 26.04.20 - klo:08:53 »
Kaipaisin vinkkejä uuden kytkimen ostoon.

FM level 1 kytkin alkanut luistamaan 😤

 => mistä hommaan helpoiten/järkevästi uuden? Joutuuko jenkkilästä asti tilaamaan?

Ns. ` normikytkin` hakusessa koska tämä on puolisolla ympärivuotisesti työmatkakäytössä.

Autona NA -91 jossa 1,8 vauhtipyörä.
Tehot alle 300 (1.6 ahdot max. 1bar)

-Rc
Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc

Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3454 : 28.04.20 - klo:07:18 »
Kaipaisin vinkkejä uuden kytkimen ostoon.

FM level 1 kytkin alkanut luistamaan 😤

 => mistä hommaan helpoiten/järkevästi uuden? Joutuuko jenkkilästä asti tilaamaan?

Ns. ` normikytkin` hakusessa koska tämä on puolisolla ympärivuotisesti työmatkakäytössä.

Autona NA -91 jossa 1,8 vauhtipyörä.
Tehot alle 300 (1.6 ahdot max. 1bar)

-Rc

Tähän jatkaen, onko kellään kokemuksia näitä XTD kytkin paketeista? Hinta oudon edullinen...

https://www.ebay.com/itm/XTD-STAGE-3-MIBA-CLUTCH-PRO-LITE-FLYWHEEL-KIT-Mazda-MX-5-Miata-1-6L/202654759904?hash=item2f2f2a3be0:g:0WgAAOSw2-pbx9nO
Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3455 : 28.04.20 - klo:09:03 »
Ilman vauhtista en ihmettelis isommin hintaa, mutta vauhtipyörän kanssa on kyl niin halpa että pistää epäilemään laatua ihan tosissaan. Ite en ainakaan uskaltais ton hintasta laittaa, vaan ostasin jonkun tunnetun tuotteen. Jos nyt pitäis kytkin hommata ahdettuun, niin koittasin varmasti skuzzlen kytkintä.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3456 : 28.04.20 - klo:09:42 »
Ei pidä xtd. Luistaa jo kun menee vähän yli 200 hevoset.
Muistaakseni perus setti ilman vauhtista oli sillon joku 250€ kun itse ostin.
Vaihdoin sen itse sintterin niin piti paremmin mutta siltikin oli liian löysä asetelma.

Mulla ollu tuollainen omassa siis.

avokki

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 17
  • NB 1.8 -00
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3457 : 01.05.20 - klo:19:58 »

Auttaako tähän muu kuin korjauspala? Molemmat nurkat ovat koputellessa kuullostaneet kovilta (ja kuullostavat edelleen), mutta kai se toinenkin on kohta samassa jamassa.
Alfa Romeo Sprint QV -88 | Alfa Romeo 75 V6 3.0 -88 | Maserati 4.24v biturbo -90

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3458 : 01.05.20 - klo:20:40 »
Alla ei käytännössä ole mitään tossa vaiheessa.
Siinä on 3 peltiä päällekkäin niin jos vika tulee ulos asti ei sisällä ole juuri mitään.
Eli jos ostat korjauspalan(tekee tuon irtopellistäkin) niin varaudu siihen että sinne sisään pitää tehdä se tukikolmio sekä tunkin paikka uudestaan myös.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3459 : 01.05.20 - klo:21:21 »
https://www.miataturbo.net/general-miata-chat-9/rust-repair-pictorial-64629/

Tuolla voi käydä varovasti vilkuilemassa mitä sieltä ehkä löytyy ... tai on löytymättä
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


avokki

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 17
  • NB 1.8 -00
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3460 : 01.05.20 - klo:22:12 »
^KÄÄK  blink !
Alfa Romeo Sprint QV -88 | Alfa Romeo 75 V6 3.0 -88 | Maserati 4.24v biturbo -90

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3461 : 01.05.20 - klo:22:53 »
Menit sitten takki auki katsomaan  giggle  Minähän varoitin, että varovasti voi vilkuilla  ;D

Pintapellin alla olevan paneelin välillä on hiukan eroja NA vs NB. Sulla näkyy olevan NB. Tossa kuvaa NB:n pintapellin takaa https://images.app.goo.gl/RzyaQhBt8CEA1HLT6  Peukutetaan ettei sulla tilanne noin paha ole kuin noissa NA:n kuvissa.

Ai niin, IL Motorsportilta saa apuja pintapeltien uusimiseen: https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2741&oid=370&depth=3&page=2&count=66&PHPSESSID=6495db9d7d9f958494a510df279b1c46

https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=2742&oid=370&depth=3&page=2&count=66&PHPSESSID=6495db9d7d9f958494a510df279b1c46
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3462 : 01.05.20 - klo:23:36 »

Reponen

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3463 : 08.05.20 - klo:17:23 »
Kuinka iso homma on vaihtaa imunokka 1.6l nb? Mitä tarvitsee tehdä samalla, venttiilien säätö?
MX-5 NB 1.6 -00

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3464 : 11.05.20 - klo:15:53 »
Kuinka iso homma on vaihtaa imunokka 1.6l nb? Mitä tarvitsee tehdä samalla, venttiilien säätö?

Hommana sellanen, että ollaan aloitettu jakohihnaremppa ja ehdottomasti kannattaa tehdä se samalla, jos ei tietoa milloin vaihdettu tai vaihto joka tapauksessa tulossa lähiaikoina. Vesipumppu ja hihnan rullat vaihtoon samalla. Youtubesta löytyy videoita vaikka hyrymykke https://www.youtube.com/results?search_query=miata+timing+belt+replacement. Eiköhän tuubista löydy videoo nokka-akselinkin asennushommasta. Lähdekritiikki toki kannattaa muistaa noita tuubin videoita katellessa ja varmistaa menetelmät huoltomanuskasta.

Tuolta http://mellens.net/mazda/index.html huoltomanuska(n/t) niin löytyy speksit pulttien irroitus- ja kiristysjärjestyksestä ja momonteista ja muut ohjeet videoita täydentämään. Tiivisteet ja vesipumppun laittasin orkkisosina.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson