Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504111 kertaa)

Mäpä

  • Juniori
  • Viestejä: 5
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3465 : 20.05.20 - klo:09:56 »
Leimasedälle ei kelvannut kuppipenkki katsastuksessa, joten tarvisin orkkis kuskin penkin tilalle. Kyseessä 98vm NB. Käykö NA penkki NBseen suoraan? Tai muut mazdan penkit.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3466 : 20.05.20 - klo:10:02 »
Eikö pysty muutos katsastamaan?
NA 1.6 GT28RS #7

Mäpä

  • Juniori
  • Viestejä: 5
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3467 : 20.05.20 - klo:10:39 »
Auto on 98vm, vaatii E-hyväksytyn penkin. Sparcon sprint jakkara ainoastaan FIA hyväksytty..

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3468 : 20.05.20 - klo:12:15 »
Penkit sopii ristiin, eli NA penkki käy. Ainoa huomionarvonen asia on turvavyön kiinnitys, alkupään NA:ssa vyön kiinnike on korissa, ei penkissä. Muistaakseni NB korissa on kyllä korissa paikka tuolle vyön kiinnikkeelle verhoilujen alla, mutta sulla onki varmaan tuo jo jotenki ratkastuna jos penkki on jo kiinni. Mulla on Nurmijärvellä pari kyseistä alkupään NA penkkiä irtonaisena jotka saa tarvittaessa lainaan, jos oot tältä suunnalta.

Mäpä

  • Juniori
  • Viestejä: 5
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3469 : 20.05.20 - klo:23:05 »
Juu tuskin vyön kiinnike koituu ongelmaksi. Jep riittäis vaan kun sais lainaankin, ainut vaan että asun Jämsässä.. Yks penkki olis tiedossa, se on myös NA penkki ja siinähän on kiinteä niskatuki kun taas NBssä erillinen, saa nähä puuttuuko katsuri siihen...

Mäpä

  • Juniori
  • Viestejä: 5
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3470 : 01.06.20 - klo:16:46 »
Löytyisikö keltään keski-suomen alueelta lainaan leiman ajaksi kuskin penkkiä? Maksan vaivan palkkaa. NB -98vm kyseessä.

Hotsot

  • Juniori
  • Viestejä: 1
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3471 : 04.06.20 - klo:20:30 »
Morjensta vaan kaikille! Ostin hetki sitten 90vm mx 5. Tarkoituksena olis nyt ajan kanssa ruveta käymää autoa läpi ja konetta vähän rakennella. Ja on tullut mieleen jos vaihteisto tai perä hajoaa jossain vaiheessa niin mistä kannattaa lähteä metsästämään voimansiirron osia? Autoon on jo entisen omistajan toimesta jonkin sortin 1.6 lukkoperä vaihdettu. Ja toinen kysymys kun moottorissa on tod.näk. se short nose kampura, että kannattaako kampura mahdollisesti vaihtaa siihen long nose malliin vai suoraan vaihtaa koko kone 1.8?

manaattori

  • Juniori
  • Viestejä: 6
  • NA 1.6 -93
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3472 : 04.06.20 - klo:20:45 »
Suosituksia korjaamoista pk-seudulla? Pitäisi alustan osia vaihdella sekä mahdollisesti teettää myös koritöitä ruostevaurioiden vuoksi. Kaiken ei tarvitse toki tapahtua samassa paikassa.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3473 : 04.06.20 - klo:21:05 »
Morjensta vaan kaikille! Ostin hetki sitten 90vm mx 5. Tarkoituksena olis nyt ajan kanssa ruveta käymää autoa läpi ja konetta vähän rakennella. Ja on tullut mieleen jos vaihteisto tai perä hajoaa jossain vaiheessa niin mistä kannattaa lähteä metsästämään voimansiirron osia? Autoon on jo entisen omistajan toimesta jonkin sortin 1.6 lukkoperä vaihdettu. Ja toinen kysymys kun moottorissa on tod.näk. se short nose kampura, että kannattaako kampura mahdollisesti vaihtaa siihen long nose malliin vai suoraan vaihtaa koko kone 1.8?

Kampuraa ei voi vaihtaa käytännössä ilman että vaihdat koko koneen.
Itse ajaisin sen koneen ensin loppuun. Hyvällä käytöllä ja kampuran pultin satunnaisella kiristämisellä ihan kestää kuin se long nose.

Voimansiirron osia löytyy Suomesta aika helpolla kun puhutaan 5 vaihteisesta tai perus avoimesta perästä. Mullakin molempia hyllyssä.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3474 : 04.06.20 - klo:21:07 »
Suosituksia korjaamoista pk-seudulla? Pitäisi alustan osia vaihdella sekä mahdollisesti teettää myös koritöitä ruostevaurioiden vuoksi. Kaiken ei tarvitse toki tapahtua samassa paikassa.

Korityöt alkaa olla harvempaa hubaa mutta vinkatkaa joku ensin sieltä suunnalta. Kaveri tekee tossa meidän kylällä (Ryttylä) mätätöitä firmana mutta koita ensin sieltä suunnalta
« Viimeksi muokattu: 04.06.20 - klo:21:49 kirjoittanut Make »

manaattori

  • Juniori
  • Viestejä: 6
  • NA 1.6 -93
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3475 : 04.06.20 - klo:21:14 »
Suosituksia korjaamoista pk-seudulla? Pitäisi alustan osia vaihdella sekä mahdollisesti teettää myös koritöitä ruostevaurioiden vuoksi. Kaiken ei tarvitse toki tapahtua samassa paikassa.

Korityöt alkaa olla harvempaa hubaa mutta vinkatkaa joku ensin sieltä suunnalta. Kaveri tekee tossa meidän kylällä (Ryttylä) mätätöitä firmana mutta koita ensin sieltä suunnalta
Vahvoilla suosituksilla voidaan toki koritöitä hakea myös kauempaa, laadukkaat tekijät ovat varmasti katoavaa kansanperinnettä eli siinä mielessä otetaan vinkkejä vastaan myös muualta. :) Budjetista ei ole varsinaisesti kiinni, myös YV:llä voi lähestyä.
« Viimeksi muokattu: 04.06.20 - klo:21:49 kirjoittanut Make »

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3476 : 04.06.20 - klo:21:52 »
Mä kysyn juusolta minkälainen aikataulu sillä on jne. Taitaa olla normituntiveloitus 65€ mutta niihin saa tunteja palamaan.

Pistätkö vaikka yyveellä jos sulla on jotain käsitystä mitä kaikkea on peltihommissa. Se tekee muutkin hommat kyllä. Entinen Bosch car servicen kaveri joka lähti omaa pajaa pitämään.
Junakin kulkee tuosta takas hesaan niin eihän se ole kuin jättää ja junalla himaan. Taitaa tulla kävelymatkaa asemalta 800 metriä....

Mäpä

  • Juniori
  • Viestejä: 5
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3477 : 05.06.20 - klo:23:55 »
Nyt kun on mazdassa taas tuore leima, niin kävi mielessä jos löisi hyrrän kylkeen. Mietin, että aluksi rakentelis ihan vakio moottorin ohjauksella, onko mitään järkeä? Ebaysta saisi valmiita settejä halvalla. Auto on 1.6 NB. Nämä koneet vissiin kestää aika hyvin.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3478 : 06.06.20 - klo:08:44 »
Mulla oli na 1.6 vakio eculla pari kk ku odotin ms2:sta.
Ajelin 0.2-0.3bar enkä polkenu hulluna niin toimi.seoksista ei ollu tietoa ku laajakaista lambda tuli laitettua sitten Megan kanssa. mutta kun vaan "sakkautteli" niin ihan se niinkin meni sen aikaa 638
NA 1.6 GT28RS #7

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3479 : 30.06.20 - klo:00:57 »
Mulla oli na 1.6 vakio eculla pari kk ku odotin ms2:sta.
Ajelin 0.2-0.3bar enkä polkenu hulluna niin toimi.seoksista ei ollu tietoa ku laajakaista lambda tuli laitettua sitten Megan kanssa. mutta kun vaan "sakkautteli" niin ihan se niinkin meni sen aikaa 638

Itse suosittelisin pikkaisen säästämään rahaa ja ostaa vaikka juurikin ensin se ecu+suuttimet siihen ja asennella/säätää vaparina toimimaan hyvin ja sitten kun rahat kasassa niin esim miataturbon puolelta löytyy kohtalaiseen hintaan täysiä settejä turboineen (näitä tosin voi olla jo ebayssäkin nykyään myynnissä tekijällä tai jälleenmyyjillä) Jätä ne halvimmat setit suoraan hommaamatta niin et osta samoja kamppeita kahteen kertaan ja säästä osien purku/kasaus vaiva samalla.

Jos käytetyistä osista kasailet palasina niin pakosarja/putkisto suositukset kraken:lle. Perus T25 garretti liuku tai kuulalaakeri versiona ajaa asiansa hyvin kunnes alkaa koko konetta avaamaan.