Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 330263 kertaa)

sember

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3165 : 05.11.18 - klo:20:19 »
Millä aineilla kannattaisi hoitaa katon tiivisteitä ja vinyylikattoa?

Itse tykkäsin 303:n aineista, ei ollut kovin kalliita ja mielestäni toimi paljon paremmin mitä qtechnicksin kalliimmat. En muista nyt tarkkoja malleja mutta löytyi valikoimista kumen hoitoaine ainakin ja kangas kylläste (Tämähän ei ole vinyylille varmasti passeli mutta josko löytyisi sillekkin jokin malli listasta)

Ana

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3166 : 06.11.18 - klo:09:48 »
Löytyykö muilta etuveto miataa?  laughing-smiley-014



Katsuri ilmeisesti vähän sählännyt rekisteröintikatsastuksessa.

MSiKi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 11
  • 10AE
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3167 : 09.11.18 - klo:15:03 »
Millä aineilla kannattaisi hoitaa katon tiivisteitä ja vinyylikattoa?

Itse tykkäsin 303:n aineista, ei ollut kovin kalliita ja mielestäni toimi paljon paremmin mitä qtechnicksin kalliimmat. En muista nyt tarkkoja malleja mutta löytyi valikoimista kumen hoitoaine ainakin ja kangas kylläste (Tämähän ei ole vinyylille varmasti passeli mutta josko löytyisi sillekkin jokin malli listasta)

Tänks, pitää kokeilla.

Seuraava kattoaiheinen kysymys. Onko tuo rain raili ollut alkujaan katossa kiini pienin (4mm?) niitein?  Vai onko noilla pienemmillä reijillä katossa/railissa jokin muu funktio?

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 127
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3168 : 07.12.18 - klo:11:30 »
Olen nyt yrittänyt miettiä kannattaako edes lähteä korjaamaan laakeri vaurion jäljiltä alakertaa ja kampuraa? Vai onko nopeampaa ja halvempaa etsiä kokonaan uusi alakerta ja lyödä siihen takokammet.
Se on sitä motorsporttia!

Una

  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3169 : 07.12.18 - klo:12:58 »
Olen nyt yrittänyt miettiä kannattaako edes lähteä korjaamaan laakeri vaurion jäljiltä alakertaa ja kampuraa? Vai onko nopeampaa ja halvempaa etsiä kokonaan uusi alakerta ja lyödä siihen takokammet.

Käsi ylös jos jollain on öljykanaviin mittavasti metallihiukkasia päästäneen alakerran laakerivaurion jälkeen yli 10/20/30 tuhatta kilometriä tai enemmän kestänyt B6/BP-moottori whistle

Itellä mielikuva että kaikilta melkeen on porsinu pian uudestaan jos on samaa kampuraa tai lohkoa käytetty. ::nerd Ilmeisesti sitä paskaa jää sinne vaikka miten pesis  :scratch
-Volkswagen Caravelle Syncro 2.1 WBX -92

ex. -04 NBFL 1.9 Unplugged
ex. -96 NA 1.6 Cosmo

Kuusiokolokannat pitäis kieltää!

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 127
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3170 : 07.12.18 - klo:13:04 »
Olen nyt yrittänyt miettiä kannattaako edes lähteä korjaamaan laakeri vaurion jäljiltä alakertaa ja kampuraa? Vai onko nopeampaa ja halvempaa etsiä kokonaan uusi alakerta ja lyödä siihen takokammet.

Käsi ylös jos jollain on öljykanaviin mittavasti metallihiukkasia päästäneen alakerran laakerivaurion jälkeen yli 10/20/30 tuhatta kilometriä tai enemmän kestänyt B6/BP-moottori whistle

Itellä mielikuva että kaikilta melkeen on porsinu pian uudestaan jos on samaa kampuraa tai lohkoa käytetty. ::nerd Ilmeisesti sitä paskaa jää sinne vaikka miten pesis  :scratch

Tätä pelkään. Onkohan kansi vielä käytettävissä.
Se on sitä motorsporttia!

Anssitee

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 191
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3171 : 07.12.18 - klo:18:06 »
Olen nyt yrittänyt miettiä kannattaako edes lähteä korjaamaan laakeri vaurion jäljiltä alakertaa ja kampuraa? Vai onko nopeampaa ja halvempaa etsiä kokonaan uusi alakerta ja lyödä siihen takokammet.

Käsi ylös jos jollain on öljykanaviin mittavasti metallihiukkasia päästäneen alakerran laakerivaurion jälkeen yli 10/20/30 tuhatta kilometriä tai enemmän kestänyt B6/BP-moottori whistle

Itellä mielikuva että kaikilta melkeen on porsinu pian uudestaan jos on samaa kampuraa tai lohkoa käytetty. ::nerd Ilmeisesti sitä paskaa jää sinne vaikka miten pesis  :scratch

Mulla on nyt 20tkm ajettu uusitulla pannulla. En vaan muista kumpaa lohkoa käytin blink😬

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2848
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3172 : 07.12.18 - klo:20:13 »
Kampuran öljykanavat on varmaan yks piilo, josta sitä tuhoa tekevää metallihilettä on vaikea pestä pois. Aiheesta:

https://www.miataturbo.net/race-prep-75/removing-ball-bearings-crank-journals-88760/

http://www.catengine.info/engine-news/procedure-to-clean-oil-passages-in-crankshafts-and-cylinder-blocks-2.html

Sit on se öljyfilsun alla oleva lämmönvaihtaja (1,8 koneessa). Miataturbolla kehottavat heittämään roskiin sellasen, jonka läpi menny vauriossa mukana ollutta öljyä. Epäilemättä hyvä neuvo kun ei voi olla varma, etteikö sinne jotain paskaa jää vaikka kuinka huuhtelis.

Onkohan kansi vielä käytettävissä.

Pura se että näät miltä laakeripinnat näyttää. Kannen öljykanavien puhdistus on kampuran kanavia helpompaa kun kanavien päissä on helposti irroitettavat tulpat

edit: Kas vain, Youtubesta yllättäen  :P löyty video mitä kivaa kampuran öljykanavasta löytyy  :ohnoes

Doh! Linkki unohtu  ::) 
« Viimeksi muokattu: 07.12.18 - klo:22:56 kirjoittanut wagner »
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


sember

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3173 : 08.12.18 - klo:18:28 »
Eipä oo tämmöinen käynyt mielessä jostain syystä koskaan, voi kun olis hoksannut ennen tuota bemarin koneen kasausta moisen tarkastaa. Tuskin koneistamollakaan tuota ovat tehneet samalla kun on käynyt pesulla/kiillotuksessa/painotuksessa -.- Täytyy mäxässä muistaa jos alkaa konetta uusiks rakentamaan tulevina kausina.  638

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3770
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3174 : 08.12.18 - klo:19:06 »
Noi lähtee avaamatta puhtaaksi mutta ne täytyy pestä kunnolla.
Tästä syystä käytän mankisen konepajaa Riihimäellä joka tekee rallivehkeidenkin koneet räjähtämisen jäljiltä.
Ei noita tarvitse irroittaa kunhan on oikeat aineet ja kunnon pesu.

PS. En muista miten oli mazdassa mutta muistaakseni M10 Bemarin koneen aikoinaan rakensin ja siinä noi piti ottaa auki muista syistä ja oli helpompaa ostaa uusi kampura kuin avata noi kun olivat tavallaan laakerikuulat.
Vuosi on jossain 90 luvun loppupuolella joten tallityö koneetkaat ei olleet sitä mitä nykyisin mutta yksi jäi avaamatta. Muut lähtivät vetopistehitsin avulla.

Lähinnä sitä että ei ole mikään helpoin homma välttämättä ilman kunnon laitteita, tulee äkkiä kiero kampura.   

MSiKi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 11
  • 10AE
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3175 : 10.12.18 - klo:21:35 »
Mikä kytkin on kuvassa? Löytyi kuskin penkin takaa, vieressä taitaa olla takalasin lämmityksen liitin.

Näyttää oven kytkimeltä mutta se se ei ole.

Una

  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3176 : 10.12.18 - klo:21:40 »
Tuo kytkee rättikaton takalasin lämmittimen pois päältä kun laskee katon alas.
-Volkswagen Caravelle Syncro 2.1 WBX -92

ex. -04 NBFL 1.9 Unplugged
ex. -96 NA 1.6 Cosmo

Kuusiokolokannat pitäis kieltää!