Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 334232 kertaa)

sember

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3180 : 26.12.18 - klo:12:31 »
Olisiko jollain kontakteja joilta löytyy torseneita ja toimittaisivat vielä suomeen? Tai joku kaveri keneltä projekti jäämässä kesken mistä moinen jäisi ylimääräiseksi tms.
Itsellä yksi oljenkorsi jolta 4.1 tai 3.9 torsen mahdollisesti kulkeutuisi suomeen, mutta tämäkään ei mikään varma ole ja olisi mukava talven aikana saada projekti ns. valmiiksi :)

Ja mitäs hintoja muut ovat noista lähiaikoina esim englantiin maksellut, vieläkö pyöritään n. 500eurossa ja kulut päälle?

cossy81

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3181 : 30.12.18 - klo:16:01 »
Nb mäksästä kyssäri.. Eli kuuluisko alakerran öljysuihkujen molemmille puolille kupariprikat?? Omassa ei tainnu noita prikkoja olla ollenkaan.
Mx-5 1.8 nb

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3782
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3182 : 30.12.18 - klo:17:22 »
Ei voi olla ilman. Pohjaa se painepultti vai mikä virallinen nimi onkaan.

Molemmin puolin ollut omassa ainakin mutta kyseessä NA 1.8 kone.
Sama juttu bpt koneessa.
Nb lohkosta en osaa sanoa mutta en ymmärtäisi miksi olisi ilman niitä.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 148
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3183 : 30.12.18 - klo:18:45 »
na 1.6 molemmin puolin
NA 1.6 GT28R

Nicotine

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 834
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3184 : 30.12.18 - klo:21:17 »
Nb mäksästä kyssäri.. Eli kuuluisko alakerran öljysuihkujen molemmille puolille kupariprikat?? Omassa ei tainnu noita prikkoja olla ollenkaan.

Mää mietin samaa aikanaan konetta rakentaessa. Ei ollu prikkoja ollenka ja kyseessä tosiaan 1.8Nb. Oletettavasti tuota konetta ei ennen mua oltu avattu..
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

cossy81

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3185 : 30.12.18 - klo:21:19 »
Nb mäksästä kyssäri.. Eli kuuluisko alakerran öljysuihkujen molemmille puolille kupariprikat?? Omassa ei tainnu noita prikkoja olla ollenkaan.

Mää mietin samaa aikanaan konetta rakentaessa. Ei ollu prikkoja ollenka ja kyseessä tosiaan 1.8Nb. Oletettavasti tuota konetta ei ennen mua oltu avattu..
Kasasitko koneen ilman prikkoja? Omassakaan ei ollu.. Tuskin haittaa vaikka sinne ne kuparit väliin laittaa
Mx-5 1.8 nb

Nicotine

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 834
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3186 : 30.12.18 - klo:22:06 »
Juu, ilman kasasin kun kerran niin oli alunperinkin. Tuskin ne sieltä vahingossa on pois unohtunu.
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2857
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3187 : 31.12.18 - klo:00:13 »
Sama mulla, ei ollu prikkoja ja ilman niitä kasasin. (NB 1,6)
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 763
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3188 : 01.01.19 - klo:22:36 »
Na/nb, tyhjäkäynninsäätimen johto/pistoke, liittyykö suutinten johtosarjaan vai tuleeko jostain muualta?

Omasta puuttuu kokonaan se tyhjäkäynninsäätimen pistoke, helpottaisi etsimistä kun tietäisi missäkohtaa johtosarjaa se sijaitsee.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3782
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3189 : 01.01.19 - klo:22:50 »
Tulee muualta. Jos muistan oikein niin laturin piuhat kulkee samassa siinä sun vuosimallin vehkeessä.
Tulee kuitenkin joko sieltä samasta kuin ne tai voi olla että nippu joka on keskellä imusarjaa siinä entisen hiilipöntön likellä.

Voin tsekata huomenna omasta.

Soukka

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 15
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3190 : 11.01.19 - klo:09:49 »
Millä saa vetarin irti navasta? Minulla napa+vetari irti autosta ja pitäisi ne toisistaan irroittaa. Koitin jo prässätä sitä pois mutta kun painetta 6t niin alkaa napa taipumaan jo.

Una

  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2171
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3191 : 11.01.19 - klo:12:02 »
Millä saa vetarin irti navasta? Minulla napa+vetari irti autosta ja pitäisi ne toisistaan irroittaa. Koitin jo prässätä sitä pois mutta kun painetta 6t niin alkaa napa taipumaan jo.

Jos ei oo ihan täysin vetarin boorit ruostunu kiinni napaan niin järeä 2-leukainen ulosvetäjä riittää. Muutoin ei auta kuin yrittää liuottaa rost offilla tms. Tai sitten vaan laittaa prässiin lisää painetta ja uusii sen navan suosiolla.
-Volkswagen Caravelle Syncro 2.1 WBX -92

ex. -04 NBFL 1.9 Unplugged
ex. -96 NA 1.6 Cosmo

Kuusiokolokannat pitäis kieltää!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3782
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3192 : 11.01.19 - klo:12:16 »
Ja jos on mutteri ollut löysällä niin on boorit kääntyneet ja napa sekä akseli entisiä.

Napa on ehjä jos poraat nätisti vetarin pois mutta se vetarin booritus on paskana jos se on kiertynyt.

Voi olla myös ruosteessa kuten una kirjoitti ja silloin ei lähde myöskään prässillä. Ulosvetäjä paras vaihtoehto jonka jättää vedolle ja rostoffia yms myrkkyjä siihen.

Kerran oli viikon napa vetari paketti pystyssä tallin nurkassa ja aina välillä kiristin ulosvetäjää niin kyllä se sieltä luovutti kun ruoste vaan liukeni aineiden avulla.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 544
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3193 : 11.01.19 - klo:15:12 »
Monta kertaa vakiot kannenpultit voi avata/kiristää, ennenkuin on ihan pakko vaihtaa uusiin / ARPin pultteihin?
-Onko kahdesti vielä ookoo ? Missä se raja menee about
Miata '90 1.6l Turbo
Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3782
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3194 : 11.01.19 - klo:15:42 »
Ei hajua muuten kuin että eivät ole venyvät eli pitäisi kestää vaikka kuinka kunnes hajoaa kanta tai menee poikki.

Itse olen kaksi kertaa käyttänyt eli tavallaan kolmesti on kiritty kun otetaan tehtaan kiristys huomioon.
Vaihtaisin itse kyllä uusiin jos paljon painetta.