Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504059 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3255 : 12.05.19 - klo:23:33 »
Mä aina tuplaan annetut ajat rempoille ja silti tuppaa venymään :D varsinkin jos ekaa kertaa tekee niin helposti aikaa menee ihmettelyn lisäks sopivien työkalujen/tarvikkeiden ettimiseen, hankkimiseen ja tekemiseen/muokkaamiseen. Toisella kerralla menee sitte mahdollisesti paremmin (tai sitte keksii kokonaan uudet ongelmat ja taas venyy)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3256 : 13.05.19 - klo:08:36 »
Tohon pulttikikkaan vielä että sen verran on piukalla olleet omassa noi että vaatii kyllä kaverin jeesaamaan että se kikkarauta pysyy startinhampailla/siinä kytkinkehällä.

Sillä suosittelin yksin asennuksessa tuota pulttipyssyä.

Kiinnittäessä riittävän tiukkaan vaan, Marko voi kertoa mitä käy jos ne pultit löystyy  :P

Joo, vauhtipyörän pultit löytyivät, kun olin tulossa kehä kolmoselle Turun moottoritieltä. En meinannut saada vaihdetta sisään ja oli vähällä etten jäänyt ramppiin, jossa on pitkä kaarre vasemmalle ja ei näkyvyyttä. Vauhtia mutkassa porukalla 80-100 km/h. Onneksi sain kuitenkin vaihteen sisään ja pääsin jatkamaan matkaa.

Dougal

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3257 : 13.05.19 - klo:21:03 »
Hei!
Olen uusi miata-omistaja ja olen huomannut tässä semmoisen ongelman, että kun kone on lämmin alkaa ykkössylinteri tehdä "misfireä". Tulpat ja puolat on vaihdettu, ongelma ei ratkennut tällä. Kylmänä kone käy mainiosti sekä E85 että 98-polttoaineilla (flexfuel).

Onko muilla ollu samantyyppisiä ongelmia ja miten ne ovat ratkenneet? Olisiko seuraava tarkistuskohde puolanjohdot? Sytytysjärjestelmänä on VAG:n 1.8t. Kannattaisiko tätä mahdollisesti tämän takia kysyä myös VAG-foorumilta? 

Voiko puolia vaihtaa päikseen niin, että vaihtaa esim 1. ja 4. (vai 3.) - puolat johtoineen keskenään vai meneekö sytysjärjestys sekaisin?
Jotain diagnosointivinkkejäkin otetaan mielellään vastaan, olisi mahtavaa saada auto priimakuntoon ennen ensimmäisiä ahvenistoja!

Kiitos jo etukäteen,

-Dougal

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3258 : 13.05.19 - klo:21:33 »
Tulpanjohdot on näissä yleinen ongelma. Varsinkin vakiot

Dougal

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3259 : 13.05.19 - klo:21:35 »
Tulpanjohdot on näissä yleinen ongelma. Varsinkin vakiot

Kiitos nopeasta vastauksesta. Hämmentää tuo, että kylmällä koneella hyrrää nätisti. Tulpanjohdot siis seuraavaksi vaihtoon.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3260 : 14.05.19 - klo:01:40 »
Jos sulla on linkin kaltaiset VAG:n puolat niin eipä taida olla tulpanjohtoja (perinteisiä), joita vaihtaa.

Noita puolia voit vaihtaa keskenään mutta pidä kullekin sylinterille tulevat johdot alkuperäisillä paikoillaan. Siis vaihda vain ja ainoastaan puolien paikkaa. Voi tosin olla, ettei vaihto tuo valoa pimeyteen jos sama ongelma niin vanhoilla kuin uusillakin puolilla.

Onko auto ahdettu? Jos prötää ahdoilla, niin kokeile pienentää tulppien kärkiväliä. Koita aluksi vaikka 0,9 - 0,8 kärkivälillä.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3261 : 14.05.19 - klo:06:28 »
 Juu ei siinä mun mielestä ole tulpanjohtoja vaan ovat noi perus copsit mitä facen puolelta oletan.

Sen verran vielä että noissa on osassa ollut sitä vikaa(oletan että se on ahdettu ja megalla vieläpä) että mega ei jaksa välttämättä liipaista kaikkia noita erimallisia puolia vaan jättää nimenomaan iskemättä välillä.

Omaan tuli apu kytkemällä tälläinen sinne vahvistamaan että se myös liipaisee se puola.

https://www.protoparts.fi/product/232/vag-coil-over-puolien-ajuri-8-kanavainen

Dougal

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3262 : 14.05.19 - klo:15:09 »
Jos sulla on linkin kaltaiset VAG:n puolat niin eipä taida olla tulpanjohtoja (perinteisiä), joita vaihtaa.

Onko auto ahdettu? Jos prötää ahdoilla, niin kokeile pienentää tulppien kärkiväliä. Koita aluksi vaikka 0,9 - 0,8 kärkivälillä.

Juuh, nuo ne on! Ja on ahdettu, pitääkin tuo kärkiväliasia tarkistaa. Kiitos.

Juu ei siinä mun mielestä ole tulpanjohtoja vaan ovat noi perus copsit mitä facen puolelta oletan.

Sen verran vielä että noissa on osassa ollut sitä vikaa(oletan että se on ahdettu ja megalla vieläpä) että mega ei jaksa välttämättä liipaista kaikkia noita erimallisia puolia vaan jättää nimenomaan iskemättä välillä.

Omaan tuli apu kytkemällä tälläinen sinne vahvistamaan että se myös liipaisee se puola.

https://www.protoparts.fi/product/232/vag-coil-over-puolien-ajuri-8-kanavainen

Pitääkin varmistella että löytyykö tuollaista, mihin tuo noin niinkuin fyysisesti asennetaan eli mistä sitä kannattaa etsiä? Kiitos paljon!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3263 : 14.05.19 - klo:18:09 »
Ei sitä ole siellä varmasti kun nää on noilla pnp ecuilla.

Dougal

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3264 : 14.05.19 - klo:20:14 »
Ei sitä ole siellä varmasti kun nää on noilla pnp ecuilla.

Onko sulla enempikin tietoa tästä yksilöstä? Edellinen omistaja oli pitänyt autoa todella hyvin, mutta ei ollut rakentamassa niin tietoni on siitä syystä nyt vähän rajalliset. Radalle tekisi mieli ja pomminvarma tuosta olis pyrkimyksenä saada, sitä silmällä pitäen tuota nyt ropailen.
Lukkoperä+hilppeet odottaa hakua Helsingissä ja turvakaari menee tilaukseen parin viikon sisään!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3265 : 14.05.19 - klo:21:18 »
Ei ole tietoa. Lähinnä siis sillä kun en tiedä ketä muu olisi tuota kytkenyt, muut ovat pienentäneet kärkiväliä ja vaikka mitä sen eteen että kun alkaa röpöttämään.

Vikahan ei välttämättä edes tuossa tapauksessa liity liipaisuun, pitäisi jollain muistioskilloskoopilla katsoa signaalia jääkö välillä tulematta tarpeeksi suuri liipaisu sinne ykkössylinteriin(jos siis testasit jo että vika ei siirtynyt siirtämällä puola muihin kolmeen).


Dougal

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3266 : 14.05.19 - klo:23:06 »
Ei ole tietoa. Lähinnä siis sillä kun en tiedä ketä muu olisi tuota kytkenyt, muut ovat pienentäneet kärkiväliä ja vaikka mitä sen eteen että kun alkaa röpöttämään.

Vikahan ei välttämättä edes tuossa tapauksessa liity liipaisuun, pitäisi jollain muistioskilloskoopilla katsoa signaalia jääkö välillä tulematta tarpeeksi suuri liipaisu sinne ykkössylinteriin(jos siis testasit jo että vika ei siirtynyt siirtämällä puola muihin kolmeen).

Aivan! Puola on vaihdettu, eli siitä ei nyt pitäis olla kiinni. Säädän kärkivälit ja laitan palikan tilaukseen, eipä tuosta varmasti haittaakaan ole! Suuttimia ja puristuksia sitten ihmettelemään jos ei noilla lähde. Nää harrasteautot pitäis kyllä hankkia ja testailla syksyllä niin ei menis ajopäiviä  facepalm

Kiitos todella paljon näistä vinkeistäja neuvoista, palaan taas tarvittaessa kyselemään kun nää toimenpiteet on suoritettu!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3267 : 15.05.19 - klo:05:25 »
Kannattaa ensin nyt seurata prötääkö vielä ja sitten alkaa vasta lisää ihmettelemään.

Ensin nyt selvittäen että onko sama sylinteri taas kyseessä.

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3268 : 15.05.19 - klo:17:28 »
Mistä kannattaa tilata "varmuuden vuoksi" ennen pitkää reissua laadukkaat tulpanjohdot 2003 1.8 NBFLään. Entä saako lähes puhki kulunutta alkuperäistä (harmaa/musta) nahkarattia ehostettua? Mitä kustantaa flexfuel-muutos ja mitä hyötyä siitä on (kulutus)?
-03 NBFL 1.8 Nevada

MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3269 : 15.05.19 - klo:20:23 »
Ja mistä tulpanjohdot -92 1,6 NA:han? Löytyykö kotomaasta?