Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504098 kertaa)

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3285 : 04.06.19 - klo:23:27 »
https://www.autolinkmx5.com/ekmps/shops/autolinkuk/images/power-steering-pump-bracket-mazda-mx-5-na0232680-used-1285-p.jpg

Mahtavaa!

Olis vielä toinen,

Konetta paikalleen laittaessa (oli muuten pirun ahdasta ton qmax rerouten kanssa varsinkin kun trukilla ei meinannut saada hyvään asentoon) kone osui johonkin konetilan takaosassa ja lattialle tippui tämmönen:





Mikähän mahtais olla? En ite löytänyt mitään mikä näyttäis siltä että tollane irronnu.
MX-5 NB 1.8 10AE

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 131
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3286 : 05.06.19 - klo:09:54 »
Se on puolien kiinnitys raudasta. Itsellä irtosi sama koneen asennuksessa, eipä ole sitä takaisin tarvinnut.
Se on sitä motorsporttia!

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3287 : 08.06.19 - klo:17:14 »
Sorry, jos on tyhmä kysymys: autossa on aikoinaan uutena Saksassa asennettu TEIN alustasarja, etu- ja takajouset, yhteensä 2% lukee otteessa. Onko se paljon vai vähän? Katsastus meni huomautuksitta läpi, mutta ihmettelen kun iskaritestissä prosentit oli 59/56 ja 49/39. Vuotta aiemmin 71/70 ja 63/58. Ajettu vain 3000km. Normaaliajossa ei huoma mitään eroa, "kelirikkomontuissa" jysähtää kuten ennenkin. Missähän vaiheessa iskarit pitäis uusia, vai myös jouset ja onko suosituksia "normaaliajoon" sopiviin?
-03 NBFL 1.8 Nevada

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3288 : 08.06.19 - klo:18:24 »
Ei muuta ku kovaa ajoa, hyvät ne on. Merkitsevää on iskareiden välinen ero ellei ne täysin romut ole ja jos ovat niin siitä katsuri kyllä sanoo / vaihdattaa ne.

Mä vaihdoin käyttikseen takaiskarit kun leimalla testeri näytti taka-akselilla eroksi 46%. Katsuri sano, että 50% ois raja. Vilkuilin Trafin sivuilta ja en kyä sieltä ko. rajaa löytäny, pelkkää sanallista ohjeistusta.

Mitä tohon 2 prosenttiin tulee, niin eikös 2% ole aika vähän  ;D
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3289 : 08.06.19 - klo:19:29 »
Jako pomppas kun kiristin kampuran pulttia. Milläs ton sais estettyä? Kone on pukissa kiinni, nokat on lukittuna ja hihna on kiristettynä ohjeen mukaan. Vai pitääkö kiristää pultti lopulliseen momenttiin vasta kun on paketti autossa ja pyörät maassa?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3290 : 08.06.19 - klo:20:36 »
Lukitetta ja ammut vaan pyssyllä kiinni. Kone pyörii mukana mitä pyörii.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3291 : 09.06.19 - klo:14:07 »
Juu ei missään nimessä kiristetä kampuran kunkkupulttia nokat lukittuna,kampura itse pitää lukita esim vauhtipyörältä ettei pyöri kun kiristetään vääntämällä,mutta tosiaan kierrelukitetta ja pulttikoneella ilman lukitusta,anna koneen pyöriä mukana sen mitä pyörii  638
NA 1.6 GT28RS #7

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3292 : 09.06.19 - klo:14:47 »
Joo, mä pistin jo pyssyllä kiinni. Vedän kyl viel momenttiin kun saan koneen autoon.

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3293 : 10.06.19 - klo:17:23 »
Ei muuta ku kovaa ajoa, hyvät ne on. Merkitsevää on iskareiden välinen ero ellei ne täysin romut ole ja jos ovat niin siitä katsuri kyllä sanoo / vaihdattaa ne.

Mä vaihdoin käyttikseen takaiskarit kun leimalla testeri näytti taka-akselilla eroksi 46%. Katsuri sano, että 50% ois raja. Vilkuilin Trafin sivuilta ja en kyä sieltä ko. rajaa löytäny, pelkkää sanallista ohjeistusta.

Mitä tohon 2 prosenttiin tulee, niin eikös 2% ole aika vähän  ;D

Moi ja kiitos, ymmärrän et 2% on vähän verrattuna sataan, tarkoitin mitkä on yleensä prossat kun tehdään madallus? Enkä oikein tajua miks se tehdään jos ei olla radalle lähdössä...nykyiset pikkutiet aivan törkeen huonokuntoiset ja kuitattu yleensä vain "routavauriomerkillä".
-03 NBFL 1.8 Nevada

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3294 : 10.06.19 - klo:20:25 »
Ei muuta ku kovaa ajoa, hyvät ne on. Merkitsevää on iskareiden välinen ero ellei ne täysin romut ole ja jos ovat niin siitä katsuri kyllä sanoo / vaihdattaa ne.

Mä vaihdoin käyttikseen takaiskarit kun leimalla testeri näytti taka-akselilla eroksi 46%. Katsuri sano, että 50% ois raja. Vilkuilin Trafin sivuilta ja en kyä sieltä ko. rajaa löytäny, pelkkää sanallista ohjeistusta.

Mitä tohon 2 prosenttiin tulee, niin eikös 2% ole aika vähän  ;D

Moi ja kiitos, ymmärrän et 2% on vähän verrattuna sataan, tarkoitin mitkä on yleensä prossat kun tehdään madallus? Enkä oikein tajua miks se tehdään jos ei olla radalle lähdössä...nykyiset pikkutiet aivan törkeen huonokuntoiset ja kuitattu yleensä vain "routavauriomerkillä".

Toi pari prosenttia mullakin alustasta on. Parempia ajo-ominaisuusksia niillä haetaan ja/ tai ulkonäön vuoksihan niitä vaihdetaan. Madallukset taitaa kohta vaihtua korotuksiin ja renkaat isompiin teiden edelleen huonontuessa. Korotussarjoja odotellessa  :P
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


MPU

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3295 : 10.06.19 - klo:21:06 »
Onko koneen pakosarjan puolella mitään, mistä voisi öljyä tihkutella? Moottorin takaosa öljyyntyy hiukan enkä löydä mistä öljyä tulee. Venttiilikoppa ei vuoda, nokan asentoanturi vai mikä siellä imupuolella takana onkaan ei vuoda. Mistäs etsin seuraavaksi?

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3296 : 12.06.19 - klo:15:08 »
Just kun tuli kaikki öjynvaihdot ym. kesäreissujen valmisteluhuollot tehtyä, alkoi antennn temppuilu: kovalla metelillä nousee osittain ja vielä kovemmalla yrittää sulkeutua. Tiedän netissä olevan operaatio-ohjeita, mutta onko foorumiporukalla omakohtaisia kokemuksia mitä oikeasti kannattais tehdä? Vaikka radio olis kiinni, virta-poisasento käynnistää aina antennin ylös-alas toiminnon.
-03 NBFL 1.8 Nevada

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3297 : 12.06.19 - klo:15:13 »
Vaihtaa sen ehjään. Sieltä on rattaat rikki.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3298 : 12.06.19 - klo:16:00 »
Ottaa se koko antennin liitin irti ja kuunnella puhelimesta bluetoothin kautta sitä mikä sattuu kiinnostamaan  ;D

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3299 : 12.06.19 - klo:18:32 »
Antenni auki ja kattoman milä sieltä on menny. Mä oo yhen korjannu josta oli vaan "vaijeri" poikki, eikä korjaus paljoa maksanu. Osat saa esim. mx5partsilta.