Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504444 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3330 : 13.07.19 - klo:16:06 »
saako tuota tyhjäkäyntiventtiiliä mitenkään testattua? nyt on starttipilotilla testattu koko imupuoli jarrutehostimineen eikä vuotoa löydy millään. Kaasuläpältäkin otin vaijerin irti jos olisi ollut jumissa mutta ei, 2 tonnissa pysyy tyhjäkäynti.

Kun plokkaa sen saamasta ilmaa ja jos kiekat pysyy korkeella, niin saa liikaa ilmaa jostain muualta.

Ootko kattonu ettei Idle valve test ole jostain syystä päällä?
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3331 : 13.07.19 - klo:18:50 »
Oothan myös ihan oikeesti kattonu sitä kaasuläppää? Eli onhan akseli ehjä, ruuvit tallessa ja läppä paikoillaan?

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3332 : 13.07.19 - klo:19:23 »
Ei ole valve testi mennyt päälle. Kaasuläppä näyttää ja tuntuu siis päällisin puolin olevan kunnossa mutta kyllä tuossa nyt vaihtoehdot alkaa käydä niin vähiin että pitää ottaa se irti ja katsoa sisäpuolelta. Jostain tuo ilmaa ottaa eikä ulkopuolisia vuotoja löydy. Tyhjäkäyntiventtiilin ilmaletkun taitoin kaksinkerroin ja ei muutu tyhjäkäynti mitenkään. Jostain sitä ilmaa tulee.ja se poksahdus mistä kaikki alkoi viittaa johonkin mekaaniseen vikaan.
Suzuki x-90

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3333 : 13.07.19 - klo:19:44 »
On noita niin monta mikä voi olla.

Jos pamausta käyttää vain apuna niin imusarjasta tosiaan ne tulpat jotka huomasit jo (toinen letkulähtö, toinen ellei tainnut olla kaks porattua reikää joissa alumiinitulpat ;näistä siis on alkujaan kairattu kanavia). Imusarjan tiiviste voi myös mennä kun oikein paineilla ampuu.
Noi muut oletkin jo tarkistanut mitä nyt voisi olla.

Periaatteessa joku jarrutehostin itsessään kalvo rikki jne. Aika montakin vaihtoehtoa mutta imusarjan ottaisin itse ensin pois että pääsee sitä kautta lähemmin tarkistelemaan.

Tietty noi kaikki letkut sun muut eka imetty ettei imu katoa mihinkään....

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3334 : 13.07.19 - klo:19:46 »
Ai niin ja jos se käy kovaa ja ilma tulee muualta kuin imuputkesta niin ahtoletku irti ja tukkien kaasuläppä. Kyllä se sieltä muualta rupeaa imemään tyhjäkäynnillä aika äänekkäästi viimeistään sitten.

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3335 : 14.07.19 - klo:19:30 »
Onko NA/NB malleissa ollut joskus tehtaalta tullessaan tuulilasin yläosassa tummentavaa kalvoa?
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3336 : 14.07.19 - klo:19:33 »
Ei mutta sininen sävy ylälaidassa kyllä.

Itse otin kyseisen lasin viimeksi juuri sinisellä sävyllä.

Näkyy tuossa avatarin kuvassakin vähän tummempana ylälaita.

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3337 : 14.07.19 - klo:19:51 »
Ei mutta sininen sävy ylälaidassa kyllä.

Itse otin kyseisen lasin viimeksi juuri sinisellä sävyllä.

Näkyy tuossa avatarin kuvassakin vähän tummempana ylälaita.

tät juuri hainkin KIITOS  638
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3338 : 15.07.19 - klo:13:55 »
Silloin tällöin koneen käynnistyessä kuuluu voimakas "särähtävä" ääni n. 2 sekuntia. Ei siis vielä avainta kääntäessä.  Mielestäni vain koneen ollessa kylmä? Onko kellään vastaavaa havaintoa?
-03 NBFL 1.8 Nevada

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3339 : 15.07.19 - klo:15:13 »
Vois olla esim. joku lämpösuojista joka siellä pärähtää. Pakosarjan päällä on yksi, katin päällä toinen (Aikalailla penkin kohdalla) ja kolmas takavaimentimen päällä. Arvailua helpottas, jos ensin selvittäs, että mistä mistä päin se kuuluu. Konepelti auki, toinen starttaamaan ja toinen kuuntelee kummaltako puolelta konehuonetta ääni kuuluu. Jos vaikuttaa ettei tule konehuoneesta, niin sit katin ja takapöntön kohdilta kuuntelemaan.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3340 : 15.07.19 - klo:18:21 »
On noita niin monta mikä voi olla.

Jos pamausta käyttää vain apuna niin imusarjasta tosiaan ne tulpat jotka huomasit jo (toinen letkulähtö, toinen ellei tainnut olla kaks porattua reikää joissa alumiinitulpat ;näistä siis on alkujaan kairattu kanavia). Imusarjan tiiviste voi myös mennä kun oikein paineilla ampuu.
Noi muut oletkin jo tarkistanut mitä nyt voisi olla.

Periaatteessa joku jarrutehostin itsessään kalvo rikki jne. Aika montakin vaihtoehtoa mutta imusarjan ottaisin itse ensin pois että pääsee sitä kautta lähemmin tarkistelemaan.

Tietty noi kaikki letkut sun muut eka imetty ettei imu katoa mihinkään....
No nyt on tutkimuksia jatkettu. Kädellä kun tukkii kaasuläpän niin ei kuulu vuotoa mistään ja auto saammuu. Eli tutkimukset kohdistuu vuotavaan kaasuläppään. Otin sen irti ja ihan normaalilta vaikuttaa, eikös tuo kuvan pikku rako ole ihan ok?  Putsasin bräkleenillä ja laitoin takasin kasaan, ootellaan nyt että tiivistemassa kuivuu.


Suzuki x-90

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3341 : 15.07.19 - klo:18:55 »
On noita niin monta mikä voi olla.

Jos pamausta käyttää vain apuna niin imusarjasta tosiaan ne tulpat jotka huomasit jo (toinen letkulähtö, toinen ellei tainnut olla kaks porattua reikää joissa alumiinitulpat ;näistä siis on alkujaan kairattu kanavia). Imusarjan tiiviste voi myös mennä kun oikein paineilla ampuu.
Noi muut oletkin jo tarkistanut mitä nyt voisi olla.

Periaatteessa joku jarrutehostin itsessään kalvo rikki jne. Aika montakin vaihtoehtoa mutta imusarjan ottaisin itse ensin pois että pääsee sitä kautta lähemmin tarkistelemaan.

Tietty noi kaikki letkut sun muut eka imetty ettei imu katoa mihinkään....
No nyt on tutkimuksia jatkettu. Kädellä kun tukkii kaasuläpän niin ei kuulu vuotoa mistään ja auto saammuu. Eli tutkimukset kohdistuu vuotavaan kaasuläppään. Otin sen irti ja ihan normaalilta vaikuttaa, eikös tuo kuvan pikku rako ole ihan ok?  Putsasin bräkleenillä ja laitoin takasin kasaan, ootellaan nyt että tiivistemassa kuivuu.




Eikös tuo ylin tyhjäkäynnin säätöruuville menevä kanava oo täys jotain vaaleeta tiivistemössöä? Sitä jos siellä on ollu reilusti ja niin tyhjäkäyntikanava tukossa niin sillonhan se ei ole saanut ilmaa sitä kautta. Oisko se pamaus tehny tohon massaan kanavan jota kautta se nyt saa ilmaa sieltä mistä kuuluukin ja tyhjäkäynninsäätöruuvia pienemmälle kääntämällä sais kierrokset asettumaan normaaliksi.


markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3343 : 15.07.19 - klo:19:05 »
On noita niin monta mikä voi olla.

Jos pamausta käyttää vain apuna niin imusarjasta tosiaan ne tulpat jotka huomasit jo (toinen letkulähtö, toinen ellei tainnut olla kaks porattua reikää joissa alumiinitulpat ;näistä siis on alkujaan kairattu kanavia). Imusarjan tiiviste voi myös mennä kun oikein paineilla ampuu.
Noi muut oletkin jo tarkistanut mitä nyt voisi olla.

Periaatteessa joku jarrutehostin itsessään kalvo rikki jne. Aika montakin vaihtoehtoa mutta imusarjan ottaisin itse ensin pois että pääsee sitä kautta lähemmin tarkistelemaan.

Tietty noi kaikki letkut sun muut eka imetty ettei imu katoa mihinkään....
No nyt on tutkimuksia jatkettu. Kädellä kun tukkii kaasuläpän niin ei kuulu vuotoa mistään ja auto saammuu. Eli tutkimukset kohdistuu vuotavaan kaasuläppään. Otin sen irti ja ihan normaalilta vaikuttaa, eikös tuo kuvan pikku rako ole ihan ok?  Putsasin bräkleenillä ja laitoin takasin kasaan, ootellaan nyt että tiivistemassa kuivuu.

Eikös tuo ylin tyhjäkäynnin säätöruuville menevä kanava oo täys jotain vaaleeta tiivistemössöä? Sitä jos siellä on ollu reilusti ja niin tyhjäkäyntikanava tukossa niin sillonhan se ei ole saanut ilmaa sitä kautta. Oisko se pamaus tehny tohon massaan kanavan jota kautta se nyt saa ilmaa sieltä mistä kuuluukin ja tyhjäkäynninsäätöruuvia pienemmälle kääntämällä sais kierrokset asettumaan normaaliksi.
Oli joo tukossa ja nyt putsattuna. Kyllä se ruuvin kääntö vähän auttoi mutta kiinni ollessaankin oli kierrokset about 1800. Tuohon Wagnerin linkkiin, ei omassa mene läppä kokonaan kiinni. Pysähtyy kun läpän alaosa ottaa kaasuläppäkotelon runkoon kiinni. Ja akseli on kyllä ehjä ja kohdallaan, ei mitään välyksiä tunnu.
Suzuki x-90

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3344 : 15.07.19 - klo:19:17 »
Täytyy sitä megastakin pienentää(tyhjäkäyntiä) kun aijemmin ollut liikaa auki kerran kanava ei ole ollut kunnolla auki.