Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 504053 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3435 : 22.02.20 - klo:17:14 »
Puristin



Liukuvasara. Noilla vois koittaa.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3436 : 22.02.20 - klo:17:40 »
Juu fb:ssä päätin että lämpöö ja vasara
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

Soukka

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 38
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3437 : 25.02.20 - klo:13:36 »
Varmaan väärä paikka kysyä mutta tarve olisi 2000 vuoden 1.6 NB ilman VVT:tä sähkökuville, lähinnä moottorin osuudelle.
Ei tunnu mistään löytyvän sopivaa, samat sähköt kaiketi JDM 1.6 NB.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3438 : 25.02.20 - klo:14:26 »
Varmaan väärä paikka kysyä mutta tarve olisi 2000 vuoden 1.6 NB ilman VVT:tä sähkökuville, lähinnä moottorin osuudelle.
Ei tunnu mistään löytyvän sopivaa, samat sähköt kaiketi JDM 1.6 NB.

http://mellens.net/mazda/mazda_miata_extra_manual/1999_wiring.pdf  Toi on jenkki 1,8:n kaavio, mutta mitä ton oman NB 1,6:n sähköjä tonkinu, niin en ole törmänny poikkeauvuuksiin poislukien toista lambda-anturia.

Tuolta http://mellens.net/mazda/index.html  löytyy muitakin hyödyllisiä manuskoja.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Soukka

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 38
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3439 : 26.02.20 - klo:17:06 »
Varmaan väärä paikka kysyä mutta tarve olisi 2000 vuoden 1.6 NB ilman VVT:tä sähkökuville, lähinnä moottorin osuudelle.
Ei tunnu mistään löytyvän sopivaa, samat sähköt kaiketi JDM 1.6 NB.

http://mellens.net/mazda/mazda_miata_extra_manual/1999_wiring.pdf  Toi on jenkki 1,8:n kaavio, mutta mitä ton oman NB 1,6:n sähköjä tonkinu, niin en ole törmänny poikkeauvuuksiin poislukien toista lambda-anturia.

Tuolta http://mellens.net/mazda/index.html  löytyy muitakin hyödyllisiä manuskoja.
Tuolta oon tutkinut noita ja lähimpänä tuo 1999 1.8 kaavio. Siinä heittää johtojen värit ja ainakin se että mulla on 3-napainen moottorin lämpöanturi ja noissa se on 2-napainen paitsi niissä uudemmissa kaavioissa. Uudemmissakaan ei värit natsaa.

Kampi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3440 : 22.03.20 - klo:12:16 »
Mites kannattais irrottaa lattiaverhoilun alta tota ääni/ruostemassaa? Ihan vaan kuumailmapuhaltimella ja lastalla kaapien? Täytys hitsata pikkasen.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3441 : 22.03.20 - klo:12:31 »
Mites kannattais irrottaa lattiaverhoilun alta tota ääni/ruostemassaa? Ihan vaan kuumailmapuhaltimella ja lastalla kaapien? Täytys hitsata pikkasen.


NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3442 : 12.04.20 - klo:14:57 »
Olen päättänyt ostaa standalone ecun ja olen vuosien varrella pudonnut ns. scenestä miata-asioiden saralla. Ecu ostetaan, koska käynnistyksenesto sanoi poks.

Kysymys kuuluu: Mistä tällä hetkellä kannattaa ostaa ecu? Kyseessä -99 NB 1.6, jota ei ole modailtu millään tavalla, eikä hyvin todennäköisesti tullakaan modaamaan koska joutaa myyntiin. Varsinainen tarve siis vain peruskartalle.

Jatkokysymys: Mitä uuden ecun kanssa kannattaa/pitää ostaa? Ajatuksena kuitenkin tehdä seuraavalle omistajalle luotettava auto.

Kiitos ja rauhallista pääsiäistä kaikille!  food-smiley-004

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3443 : 13.04.20 - klo:11:05 »
Olen päättänyt ostaa standalone ecun ja olen vuosien varrella pudonnut ns. scenestä miata-asioiden saralla. Ecu ostetaan, koska käynnistyksenesto sanoi poks.

Kysymys kuuluu: Mistä tällä hetkellä kannattaa ostaa ecu? Kyseessä -99 NB 1.6, jota ei ole modailtu millään tavalla, eikä hyvin todennäköisesti tullakaan modaamaan koska joutaa myyntiin. Varsinainen tarve siis vain peruskartalle.

Jatkokysymys: Mitä uuden ecun kanssa kannattaa/pitää ostaa? Ajatuksena kuitenkin tehdä seuraavalle omistajalle luotettava auto.

Kiitos ja rauhallista pääsiäistä kaikille!  food-smiley-004

Jos haet luotettavaa autoa, niin unohda after market ecut ja osta vakio.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3444 : 13.04.20 - klo:19:25 »
Näin juuri. Aftermarket ei nosta edes auton hintaa sellaisenaan vaan oikeastaan laskee osan ostajien silmissä.

Vakio ecun korjaajiakin löytyy jos ecu ei totaalisen palanut ole.

Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3445 : 14.04.20 - klo:08:26 »
Moro. Ecuhan on ihan kunnossa, käynnistyksenesto ongelmana.

Voiko käynnistykseneston siis ohittaa vakio ecullakin? Oon yrittänyt kaivaa sitä koskien tietoa, mutta huonolla menestyksellä.

Vakio-osiakin etsitty, haasteena vaan se, että pitäisi löytää samassa autossa olleet ecu, käynnistyksenesto, virtalukko ja avain.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3446 : 14.04.20 - klo:08:49 »
Moro. Ecuhan on ihan kunnossa, käynnistyksenesto ongelmana.

Voiko käynnistykseneston siis ohittaa vakio ecullakin? Oon yrittänyt kaivaa sitä koskien tietoa, mutta huonolla menestyksellä.

Vakio-osiakin etsitty, haasteena vaan se, että pitäisi löytää samassa autossa olleet ecu, käynnistyksenesto, virtalukko ja avain.

Onko avain/avaimet luettu että ne toimii ja että vika oikeasti ecun puolella?
Viat saa ajonestostakin luettua paremmilla laitteilla ja sieltä tulee kyllä data mikä pimeänä.
Toi on juuri siinä rajalla että sen taisi saada vielä pois, täytyy tutkia itsekkin vielä.


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3448 : 14.04.20 - klo:09:13 »
Tuossa nyt vähän tutkittua niin en ihmettele ettei toimisi kun sen valmistaja näköjään Lucas  bowrofl


Joo jos nyt peruskonstit on kokeiltu eikä apuja maahantuojalta(on näkyy tyyppivika osalla) niin joku toinen ecu sinne sitten mutta se nyt vaatii minimissään sitten sen Bolt on ecun(ms3 mielellään jos varminta ja halvinta haet) sekä laajakaistamittarin sen säätelyyn.
Mittarikaan ei ole pakollinen jos sen saat jossain dynon pihassa vaihdettua niin ne säätää sen kuitenkin pakoputken päästä mittaamalla.
Luultavasti silti halvempi olisi korjauttaa tai vaihdattaa ne osat mitä rikki on ja luultavasti sieltä on toi itse ajoneston ecu rikki joka ei näkyy ulkomailla ainakaan ole kuin muutaman satasen.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3449 : 14.04.20 - klo:10:09 »
Ja lisää luettuna juuri noista ennen vuotta 2000 olisi se kytkettävissä pois vain poistamalla se boksi johtosarjan välistä ja kytkemällä orkkisjohdot kiinni.
Ilmeisesti siis olisi boksi vain sytytyspiuhojen välissä josta data ei kulje läpi jos avain tieto väärä. Eli ettei ecussa itsessään edes olisi ajonestoa vaan se pelaa normisti oli avain väärä eli ei.
Tästä ainakin löytyi useampi postaus niin sitä kannattaisi tutkia.
Itse en meinaan vakioecua vaihtaisi jos ei ole tarkoitus virittää jne. Noi orkkikset toimii kuitenkin aina kaikista parhaiten.