Kirjoittaja Aihe: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?  (Luettu 8656 kertaa)

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
"välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« : 10.01.13 - klo:00:42 »
Onko kokemuksia / vinkkejä / yhteystietoja ? Koska olen Saksan kielitaitoa vailla , voisin käyttää jotakin maksullista apuria joka kävisi ostamassa auton valmiiksi hieman ennen kuin menen hakemaan, sama kaveri voisi avustaa vientikilpien hankkimisessa.  Lennän varmaan Bremeniin , joten Hampurin suuralueella voisi vaikuttaa . Täällä Suomessa minulla on kyllä saksaa hyvin taitavia ihmisiä joiden avulla onnistuu viestittely ja tinkaaminen , joten aika pitkälle hommat saa vietyä .


työn alla : 205GTI " MI16"

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #1 : 10.01.13 - klo:10:31 »
Mika Kitola, Autotuonti.fi. Vaikuttaa Koblenzin alueella ja hoitaa "kaiken" vaikka auton Suomeen saakka 638 
2880/7500 called "Blues Bird"

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #2 : 10.01.13 - klo:10:39 »
Kari Illman vaikuttaa Hampurin suunnalla. Toimi välittäjänä mulle
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #3 : 10.01.13 - klo:12:06 »
Kitolaan olen ollut yhteydessä . Olisi paras vaihtoehto , mutta 1500 euron hankinta ja rahtikulut 2000 euron auton tuomisessa syö pohjan koko hommalta. Laitoin nyt viestiä myös tuolle Illmanille. Lähinnä sitä apua tarvitaan varmaankin itse ostotapahtumassa ja siinä tolkuttomassa virastobyrokratiassa ennen siirtokilpien saamista .
työn alla : 205GTI " MI16"

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #4 : 10.01.13 - klo:12:12 »
2000€ auton tuomisesta? :D

mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #5 : 10.01.13 - klo:12:22 »
Verollinen hinta auton roudauksesta Saksasta Suomeen on jo melkein tonnin (riippuen tietysti monista seikoista). Oman auton kohdalla kaveri sai pitää kaikki sen, mitä sai tingattua hinnasta ja se tinkas jopa melko hyvin (muistaakseni 300-400)!

Auto rekkaan -ratkaisu on sikäli helpoin, ettei tarvi vakuutuksia/kilpiä/talvirenkaita. Tietysti se auton hakukin on jo yksi hauska etappi auton hankinnassa ja pääsee vähän tesaamaan uutta autoa...
Don't charge. Super Turbocharge!

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #6 : 10.01.13 - klo:12:32 »
Verollinen hinta auton roudauksesta Saksasta Suomeen on jo melkein tonnin (riippuen tietysti monista seikoista). Oman auton kohdalla kaveri sai pitää kaikki sen, mitä sai tingattua hinnasta ja se tinkas jopa melko hyvin (muistaakseni 300-400)!

Auto rekkaan -ratkaisu on sikäli helpoin, ettei tarvi vakuutuksia/kilpiä/talvirenkaita. Tietysti se auton hakukin on jo yksi hauska etappi auton hankinnassa ja pääsee vähän tesaamaan uutta autoa...

Tämmöiseen tulokseen on omatkin kustannusten tiedustelut päättyneet, rahti on pirun kallis ! Oma motivaatio on saada pikkusen jännitystä elämään ja käydä tosiaan itse hakemassa  . Mikäs sen kivempaa kuin ajella +20v tuntemattomalla laitteella keväisessä euroopassa  :david . Lähtöpäiväkin on jo päätetty .....
työn alla : 205GTI " MI16"

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
"välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #7 : 10.01.13 - klo:12:36 »
Se Saksassa asioiminen ei oikeesti ole mitään hepreaa. Myyjän pirnellä avustuksella ensikertalainen hoiti hommat 1,5h valmiiksi.

Ehdottomasti hyviä muistoja tuo toi hakeminen Etelä-Saksasta! Suosittelen.

Omat matkat, ruuat jahotellit maksaa helposti tolla hakijan palkalla.

Jokkeri21

  • Juniori
  • Viestejä: 31
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #8 : 10.01.13 - klo:14:51 »
Muista katsoa, ettei Saksassa ole joku oma random vapaapäivä matkasi aikana. Toissa kesänä oli naapurikaupungissa tuo rekisteröinti- kilpi - vakuutushässäkkä lauantaisin auki, ei siinä kylässä josta auto ostettiin. Kannattaa pyytää myyjältä apua, sillä kun on asiaan tietty motivaatiokin.
Muuten tuo itse hakumatka on parhaita tekemiämme matkoja!
Nb 1999 1,8 vakio

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #9 : 10.01.13 - klo:14:52 »
huh huh onpas Mikalla hinnat kohonneet! 3 kesää sitten hän ilmoitti jopa nettisivuillaan että auton etsiminen  ja koeajo 600€ ja sisälsi vielä paperityötkin!
Tuon 600 eskoo maksoin itsekin.  Rahtia Suomeen en kysynyt, kun halusin itse hakea  vash
2880/7500 called "Blues Bird"

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #10 : 10.01.13 - klo:14:57 »
huh huh onpas Mikalla hinnat kohonneet! 3 kesää sitten hän ilmoitti jopa nettisivuillaan että auton etsiminen  ja koeajo 600€ ja sisälsi vielä paperityötkin!
Tuon 600 eskoo maksoin itsekin.  Rahtia Suomeen en kysynyt, kun halusin itse hakea  vash


Kyllä se pelkän ostopalvelun hinta on edelleen tuo. Lähinnä rahti on niin kallis että itse kannattaa lähteä reissuun :-)
työn alla : 205GTI " MI16"

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #11 : 10.01.13 - klo:15:09 »
mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke

Tohon hintaan tuskin mikään yritys tekee verollisena mitään. Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms. Tämä siis siinä tapauksessa, että haetaan hyvää yksilöä. Ihan eri juttu on ostaa vm 2012 mersu, bemari, audi tms, joita on kymmenittäin ja kaikki hyvässä kunnossa.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #12 : 10.01.13 - klo:15:13 »
mä maksoin 150€ jobbarille ja sit muutamia satasia rahtauskuluja Finnlinessille  :porvarismoke

Tohon hintaan tuskin mikään yritys tekee verollisena mitään. Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms. Tämä siis siinä tapauksessa, että haetaan hyvää yksilöä. Ihan eri juttu on ostaa vm 2012 mersu, bemari, audi tms, joita on kymmenittäin ja kaikki hyvässä kunnossa.

Alhanen hinta johtu siitä kun auto oli 20km päässä jobbarista. Ei koeajoja eikä mitään turhia tarkastuksia. Ostin 10v vanhan Miatan, eihän niissä voi olla vikoja :)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #13 : 10.01.13 - klo:15:31 »
Ite hain kaverin kanssa joka osaa hieman saksaa omani. Myyjä selitti kaverille saksaks ja kaveri myyjälle englannin ja saksan sekotusta, molemmat ymmärsi hyvin toisiaan :orava Siirtokilvien yms hinnaksi tuli 200e, lisäksi myyjän tuttu omisti motellin joten saatiin majotuskin aika halvalla. Tietty päälle vielä lennot, vuokra-auto, bensat, safkat, pari lautta/siltamaksua ja laivareissu takasin (tultiin siis Tukholman kautta)

Eli jos sulla on täällä päässä kavereita jotka osaa saksaa, niin ota mukaan ja maksa vaikka osa kaverin matkakustannuksista niin pääset halvemmalla ja takuulla on myös hieno reissu  food-smiley-004

Ps. Ei kannata ottaa halvinta vuokra-autoamallia jos se sattuu olemaan Fiat 500 Cabrio, hieman koetteli uskottavuutta sillä päristeleminen (ja jouduttiin siinä frendin kanssa myös yksi ahdas yökin viettämään)  gay
« Viimeksi muokattu: 10.01.13 - klo:15:38 kirjoittanut puzle »

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: "välimies" mäxän ostoon Saksassa ?
« Vastaus #14 : 10.01.13 - klo:15:35 »
Käytetyn miatan hakeminen Saksasta edellyttää todennäköisesti useamman auton katsomista eli todennäköisesti tuntikausia töitä + satoja kilometrejä ajoa + soittelut yms.

Tää on tosi. Ite joskus laskeskelin lentolipun, auton vuokraamisen, hotellimajoituksen ja takaisin ajamisen (+laiva) hintaa. Tähän kun vielä otti päälle sen, että olisin joutunut ottamaan töistä muutaman palkattoman vapaan tuota varten, niin johan olisi tullut miatalle hintaa! Siihen nähden tuollainen 800-900 euroa hintaa kuljetuksesta verollisena ei kuulosta ollenkaan pahalta. Ja voi sitä riemun päivää, ku auto tuotiin pihaan! (Ja voi niitä paria surun päivää, jotka joutu kärvisteleen kotona ennenku sai tarrakilvet)
Don't charge. Super Turbocharge!