Kirjoittaja Aihe: P0300 OBD2 koodi  (Luettu 6675 kertaa)

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
P0300 OBD2 koodi
« : 29.04.13 - klo:12:50 »
Auto on 1.8 NBFL -01
Eli hetken vilkkutti tota CEL:liä sitten jätti sen palamaan ja lopulta vikavalo sammui eikä ole vielä uusinut tota.
Testeri herjas että P0300 random/multiple cylinder misfire detected, elikkäs jonkinlaista sytytyskatkosta.

Juuri ennen syttymistä tuli kiihdytettyä reippaammin ja rajoitinkin puuttui peliin muutaman kerran, voiko se aiheuttaa moisen vikakoodin?

Tulpat on uudehkot ja autolla ajettu rapia 80tkm jotenkin ei jaksais uskoa puolien vielä kyyhkähtäneen.

Vanhempien samanikäinen 323 1.6L koneella on syönyt muutaman nakutustunnistimen 12v aikana ja silloin sytyttänyt kanssa CEL:lin mutta sitä en muista mitä koodia herjasi silloin.
Voisiko viallinen nakutustunnistin aiheuttaa jotenkin ton koodin?

Klutche

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #1 : 29.04.13 - klo:19:36 »
Äkkiseltään tulis mieleen et jos puolille kuitenkin tulee signaali mutta kipinä ei hyppää niin vika olis just puolassa.
Exä     NA -93 JRSC
Nyxä   Impreza STI -07

Klutche

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #2 : 29.04.13 - klo:19:39 »
Ellei sit seos ois jostain syystä ihan perseellään. Sen luulis kyl ajossakin tuntuvan. Ja usein jos joku kampuran tai nokan asentotunnistin temppuilee ni ontuu jo tyhjäkäynnillä. Ja siitä jäis myös koodi niinku luulis jäävän viallisest nakutustunnistimestakin.
Exä     NA -93 JRSC
Nyxä   Impreza STI -07

micco

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #3 : 07.05.13 - klo:16:48 »
Lainaan törkeästi topiccia ja kyselen että millä softalla onnistuisi vikamuistin luku '02 NBFL:stä. Kaverilla kun olisi kaapeli ja läppäri mutta sopiva softa ilmeisesti puuttuu.
VH45DET Remote Turbo
500whp.net

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #4 : 07.05.13 - klo:16:59 »
Kysäsen velipojalta et mikä softa sillä on.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #5 : 07.05.13 - klo:19:28 »
Tuohan on jo euroautona EOBD-yhteensopiva. Ihan millä vaan obd-lukijalla siis. Minultakin löytyy.

Eos. onko Mazdalla tuon ikäisessä lakimääreisen obd:n lisäksi mitään omaa spesiaalimpaa juttua.
ex-NA8C

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #6 : 08.05.13 - klo:09:20 »
Tollasella ohjelmistolla multa luettiin toi vikamuisti:

http://www.obdautodoctor.com/

micco

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #7 : 08.05.13 - klo:17:58 »
Nyt on obdautodoctorin demoversio käytössä mutta se ei löydä toimivaa yhteysnopeutta. Mikäköhänsiinäon?
VH45DET Remote Turbo
500whp.net

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #8 : 08.05.13 - klo:19:23 »
Nyt on obdautodoctorin demoversio käytössä mutta se ei löydä toimivaa yhteysnopeutta. Mikäköhänsiinäon?

Onko COM-portin asetukset konffattu koneella oikein? Kaverin Alfa Romeosta kun resetoitiin airbagin valoa ni ohjelma ei meinannut millään yhdistää autoon, mutta sit huomattiin että USB-OBD-käikäleen COM-porttiemulaatio oli tunkenut sen oletusarvoisesti joksikin ihan ihme portiksi, oisko ollu COM3, ja ecuscan-ohjelma taas kuulosteli inputtia COM1:sestä. Ja voi kanssa koittaa sitä yhteysnopeutta vaihtaa 4800 ja 9600 välillä. Laitehallinnasta pitäs löytyä noi porttiemulaatioasetukset kun se USB/COM-johto on kytkettynä.
ロードスターNA8C

micco

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #9 : 09.05.13 - klo:14:01 »
Läppäri on jurakaudelta ja siinä on oikein sarjaportti. Mitään USB-sovittimiakaan ei ole siis käytössä.
VH45DET Remote Turbo
500whp.net

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #10 : 07.10.13 - klo:16:59 »
Ja vikakoodi palasi 12700km myöhemmin nyt kävin luetuttamassa vian Mazdalla mutta ei siitä hullua hurskaammaksi tullut sama vikaselitys Mazdan testerilläkin, pähkäiltiin sitä hetki asentajan kanssa ja meinas samaa että ehkä vika johdoissa tai jommassa kummassa puolassa, toisaalta totesi et johtovika ei oireilis noin harvoi eikä oikein puolavikakaan ja et molempien pitäis tuntua huonona tyhjäkäyntinä......

Taas tuli toi marmorin hyvä hinnoittelu vastaan:
-puolat Suomesta 455€/kpl (originaali)
-puolat mx5 partsilta 123€/kpl (originaali)
Vaikea arvata kummasta tulee tilattua jos rupee tiheemmin tekemään tota häröä.

Yks vaihtoehto tietty olis jotenkin valmistusviallinen tulppa mut luulis senkin temppuilevan tiheemmin.

Una

  • Vieras
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #11 : 07.10.13 - klo:18:47 »
Moottorin ohjainlaitehan tarkkailee OBD-järjestelmässä tuota seoksen normaalia palamista laskemalla kampiakselin asentotunnistimen signaalista sylinterikohtaisia pyörintänopeuden muutoksia.

Jos ei ajossa oikeasti oireile selkeästi havaittavina palamiskatkoksina niin ei muuta kuin koodit poistoon, ehkä tuo vian tunnistuskynnys on rakennettu liian herkäksi. Tai voishan sen kampuran asentoanturin signaalissakin varmaan jotain häikkiä ajoittain tulla esim liian suuren ilmaraon tai likaisten liitosten takia.

Niin juu ja oon kyllä myös kuullu että jossain baijerilaisissa ja saapasvaltion autoissa tuo koodi ois voinu tallentua ihan kuoppaan ajamisestakin.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: P0300 OBD2 koodi
« Vastaus #12 : 09.10.13 - klo:15:48 »
Kyllä se ainakin nyt hiukan pätkäisikin siitä keväisestä en mene varmaksi sanomaan kun ei muista.
Voishan ne tulpanjohdotkin kokeeksi vaihtaa kun seuraavaksi tilailee mx5 partsilta jotain.
Eihän toi kauheen tiuhaan ole kun se ton vikakoodin heittää mut ei sen tollanen kuulu olla ;)