Kirjoittaja Aihe: Kovakatto  (Luettu 12014 kertaa)

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Kovakatto
« Vastaus #30 : 11.11.14 - klo:23:07 »
Toisaalta carbon miata tekee lasikuitusta n. puolet orkkista kevyempää 600$ hintaan, joten jos samoihin painoihin päästään, niin kyllä mä tollasen uuden, ehjän ja hyvin istuvan ~10kg katon ostaisin 6-700€ hintaan jos sattuis sopivasti olemaan ylimäärästä.

korjatkaa toki jos olen väärässä. mulla oli ainakin sellainen käsitys että tuohon carbonmiatan kattoon ei sitten enää tarvitsekaan lisätä kuin ikkuna ja kiinnikkeet niin saadaan toimiva katto. painokin saattaa karvan verran nousta  :-[

Una

  • Vieras
Vs: Kovakatto
« Vastaus #31 : 12.11.14 - klo:00:13 »
Dry-carbonista alle 12kg lasin kanssa 700e:lla ni ostan kyllä.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Kovakatto
« Vastaus #32 : 12.11.14 - klo:01:23 »
korjatkaa toki jos olen väärässä. mulla oli ainakin sellainen käsitys että tuohon carbonmiatan kattoon ei sitten enää tarvitsekaan lisätä kuin ikkuna ja kiinnikkeet niin saadaan toimiva katto. painokin saattaa karvan verran nousta  :-[

Tottahan tuo, mutta kun kerta puhtaasti kevyttä kattoa haetaan niin silloin ei normi lukkoja taikka taka-ikkunaa laiteta. Eli jos oikeesti kevyt katto, niin sitte löytynee ostajia vaikka ilman lasia, tiivisteitä, lukkoja jne. Tai ainakin mä ostaisin. Sitte taas jos katto ei oo superkevyt, niin sitte se taistelee markkinoilla noita perus 5-700e maksavia orkkis kattoja vastaan, ja silloin on aika tiukka rako. Usein on tosiaan tuolla 500e hinnalla on vaihtanu omistajaa ihan siistikuntonen ja ehjä orkkis katto jossa kaikki tarvittava mukana ja hyvällä tuurilla vielä oikeen värinenki. Kevyiden kattojen saralla näkisin että kilpailua on huomattavasti vähemmän.