Kirjoittaja Aihe: Tukivarret ruosteessa  (Luettu 5094 kertaa)

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #15 : 25.07.13 - klo:16:50 »
Pyydä junk yard dogilta tarjous koko setille, varmasti saat häneltä parhaan tarjouksen. ;)
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

arantala

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #16 : 25.07.13 - klo:17:12 »
Kiitoksia! Kysyn hauvalta!

wagneri

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #17 : 25.07.13 - klo:18:19 »
Mullakin on ylimääräisiä Juuri pestyjä tukivarsia pyörimässä jaloissa. Nämä siis 95 vuoden NA:sta.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13196772/tukivarsia_95na.jpg

arantala

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #18 : 12.08.13 - klo:11:25 »
Noniin ja heipähei.

Käytin auton uudestaan ylhäällä ja otin lisää valokuvia. Postasin kuvat mx5nutziin ja tässä on asiaa käsittelevä threadi: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=129730
Sieltä löytyy ekasta postauksesta myös linkki galleriaan.

Jos olen oikein tulkinnut herrasväen kommentteja, niin autolle pitäisi tehdä seuraavaa:
- Uudet tukivarret ja subframet
- Ainakin vasemman etupalkin vaihto, koska sen lehtirakenteesta johtuen se on mennyttä kamaa.

Junk Yard Dogilta kyselin tarjousta kaikelle tarvittavalle.

Ehdin jo wagnerilta hankkia takatukivarret, mutta nyt alan kyllä miettiä, että kannattaako tätä enää lähteä korjaamaan. Harmittaisi hirveästi romuttaa auto, koska se on ulkoisesti simpuran nätissä kunnossa: http://i.imgur.com/xwWOe6U.jpg
Käytännönkin ongelma tulee siitä, että minulla ei ole tallipaikkaa, jossa tuon voisi purkaa osiin ja myydä osat.
Nyt riippuu paljonko myyjältä saa lypsettyä hyvitystä ja paljonko tullilta löytyy sympatiaa tuolle verotuksellisesti, että mitä tuolle teen. Jos tulli myöntää että autolla on murto-osa jälleenmyyntiarvoa jäljellä ja lätkäisee alle kolmensadan verot, niin saatanpa maksaa pois, rekisteröidä, ja pistää talvisäilöön kevättä ja uusia ideoita odottamaan.
Jos taas tulli mätkii kunnon verot, jätän auton rekisteröimättä ja harkitsen sen purkamista.

Halusin vain hauskan ja luotettavan kesäauton, ja nyt tästä tuli päänsärky. Jos joku haluaa ostaa tuon pois purettavaksi, niin pistäkää tarjousta. Siinä on LSD:tä, hyvää 1.8 konetta, tyylikaaria, nahkapenkkejä, kiiltäviä 10AE peltejä, nardia, airbageja, nättejä vanteita ja vaikka mitä muuta osaa, joista saa kyllä osaava purkaja ihan mukavat fyffet. Tai voihan tuon korjattavaksikin hankkia.

Arto

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #19 : 12.08.13 - klo:11:45 »
Nyt riippuu paljonko myyjältä saa lypsettyä hyvitystä ja paljonko tullilta löytyy sympatiaa tuolle verotuksellisesti, että mitä tuolle teen. Jos tulli myöntää että autolla on murto-osa jälleenmyyntiarvoa jäljellä ja lätkäisee alle kolmensadan verot, niin saatanpa maksaa pois, rekisteröidä, ja pistää talvisäilöön kevättä ja uusia ideoita odottamaan.
Jos taas tulli mätkii kunnon verot, jätän auton rekisteröimättä ja harkitsen sen purkamista.

Autovero lasketaan ehjän/leimakuntosen auton mukaan, tuon ei pitäisi veroja laskea.

Mut eihän noitten osien vaihto nyt paha rasti oo. Toki ilman tallipaikkaa aika hankala, mut varmasti täältäkin löytyy tekijä, jos ei muuten..
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

arantala

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #20 : 12.08.13 - klo:11:56 »
Juu noinhan tuo taitaa olla tuon verotuksen suhteen. Huomasin nyt itsekin, kun löysin oikeat hakusanat. Taitaa ajot loppua siirtoluvan loppumiseen 15.9, koska verotusta ei toimiteta ennen korjausta.

Saas nähä mihin hintaan Junk Yard Dog tarjoaa osia. Ajattelin, että tämän voisi viedä viroon hitsattavaksi, kun on sen verran iso remppa, mutta jos joku osaava harrastaja tahtoo tehdä tarjousta, niin viestiä vaan. Kaikki kiinnostaa. Käytännössä en autoa ole muutenkaan käyttämässä ennen kevättä, joten kiirehän tällä sinänsä ei ole. Siirtely vaan on helpompaa vielä kun siirtolupa on voimassa.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #21 : 12.08.13 - klo:11:58 »
Purkuun. Mä voin ostaa sulta vaihdelaatikon ja peltejä
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #22 : 12.08.13 - klo:12:05 »
Ostitko auton liikkeestä? Yksityiseltä ostaessa olet omillasi auton kunnon suhteen eikä myyjällä ole valitettavasti pakkoa hyvittää ostoksestasi puntaakaan. UK:ssa puretaan autoja paljon pienemmistä ruostevaurioista.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

arantala

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #23 : 12.08.13 - klo:14:29 »
Yksityiseltä tietysti...
Noh, kiusaan sitä kuitenkin. Katsotaan mitä sanoo.

Kysyntää vissiin olisi osille ihan kivasti. Purkupaikkaa vaan ei ole, joten en pysty purkamaan vaikka haluaisin/osaisin.

Yhä on korjaus vakavasti harkinnassa, mutta onko vinkkejä purkamoista, jotka ymmärtäisivät 10AE:n osien arvon, tai paikasta, jossa tämän voisi purkaa itse?


E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #24 : 12.08.13 - klo:15:30 »
Kun noita kuvia katsoo, niin olen aika  :jawdrop että NB koppasen MX:n saa tollaseen kuntoon pohjasta? Siis kun auto on mallina kuitenkin aika "tuore". En ole ennen nähnyt moista ja olen 10 vuotta seurannut tämän mallin juttuja.

Tsemppiä auton kanssa ja toivottavasti ei tule hirveästi  takkiin. Jos päätät purkaa auton ja myydä osat, voi katastrofi tulla jonkinlaiseen balanssiin €uroissa. Vatsahaava on toinen juttu.

MX-5 on hauska ja luotettava avoauto, mutta pohjasta voi näköjään löytyä pommi.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #25 : 12.08.13 - klo:15:35 »
Kun noita kuvia katsoo, niin olen aika  :jawdrop että NB koppasen MX:n saa tollaseen kuntoon pohjasta? Siis kun auto on mallina kuitenkin aika "tuore". En ole ennen nähnyt moista ja olen 10 vuotta seurannut tämän mallin juttuja.

Briteissähän suolataan paikoin paljon reilummin kun Suomessa ja kun se talvikin on paikoin sellasta nollan ympärillä pyörivää kosteutta, ni äkkiähän metalli häviää. Samanikäsiä Mistereitä näkyy brittituonteina paljon pahemmassa kunnossa, mitä Suomessa ympäri vuoden ajossa olleet on.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: Tukivarret ruosteessa
« Vastaus #26 : 13.08.13 - klo:20:51 »
Penkit ja voimalinja (moottori-vaihdelaatikko-perä) kiinnostaa, jos menee purkuun.