Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65173 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
tai vaihtoehtoisesti v-maxin mx5partsilta.

Näkyy saavan kotomaastakin ja hintaeroa ei taida juuri jäädä kun MX5Partsin hintaan lisää rahdin. Jaa mutta Partsillahan onkin ny se 10% rabatti tarjolla. Jos ja kun jotain muutakin tarpeellista ja turhaa keksii, niin säästämäänhän tuossa pääsee  giggle

Kotomaan kauppias https://www.modificars.fi/tuotteet/mazda-mx5miata-na

Niin miten sen muutoskatsastus?
Itsellä ei ole mitään tietoa/kokemusta näistä asioista. Tarvitseeko siihen jotain lippusialappusia?

Leimahan niille on haettava. Lippulappusista lainaus MX5Partsin sivulta "TUV approved for use across Europe"

Tosin ... https://www.race.fi/fi/news/entry/292/trafi-rakennemuutosmaaraus     Pistä lukien mitä tossa sanotaan. Tossa näkyy olevan linkki Trafin ohjeustukseenkin ja suurta haittaa ei varmaan ole siihenkään tutustua.

NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Tosin ... https://www.race.fi/fi/news/entry/292/trafi-rakennemuutosmaaraus     Pistä lukien mitä tossa sanotaan. Tossa näkyy olevan linkki Trafin ohjeustukseenkin ja suurta haittaa ei varmaan ole siihenkään tutustua.

Linkki näkyy olevan vanhentunut, tässä tuoreempi:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto)_Versio_2_0.pdf

Kannattaa tosin kysyä just sieltä konttorilta, minne on menossa ja valkata konttori vastausten mukaan, sen vertaa suuria käytännön eroja noissa on..
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Spälä

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
  • NA6CE ロードスター - Instargam - ANZELMO
Alustaa valitessa kannattaa ottaa huomioon myös  se , kuinka matalalla meinaa autoansa ajella.
Noi v-maxx / raceland / ta technix - coilarit on ainakin kokemuksesta aivan kuraa jos auto on tontissa. Lisää joustovaraa takaiskareille saa vaihtamalla yläpäät erilaiseksi kuin vakiot.
 Lisäksi korkeuden säätäminen katsastusta varten whistle  on helpompaa alakupilla säätyvillä verrattuna  jousivakioita muuttavilla coilareilla. Joten itse noista vaihtoehdoista ehdottomasti ottaisin noi Maxspeedrodin coilit.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Raceland - coilarit on ainakin kokemuksesta aivan kuraa jos auto on tontissa.

Tää on totta, noissahan makaa iskari pohjassa, kun auto on maassa, eikä se siitä jousta ku toiseen suuntaan. biggthumpup.

...tai kumien varassa, jos jättää sen vertaa ylemmäs, että ne mahtuu olemaan.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

abu

  • Juniori
  • Viestejä: 18
Jees!

Mitenhän vielä sellainen vaihtoehto, että hommaisi vain uudet vakioita vastaavat iskarit noiden kahden vuotavan tilalle (vasen taka- ja oikea etukulma). Olisikohan tässä mitään järkeä? Meneekö ajettavuus aivan vituralleen, jos on sekasin 20vuotta vanhaa ja uutta vaimenninta?

Tarkoitus ei ole autoa tontittaa ja ajettavuus on ensisijainen asia, toki tuota muutaman sentin sietäisi alemmas tiputtaa. Auto kuitenkin ainoa kulkine ja ympärivuotisessa ajossa.
Onko vakio alusta parempi ajettavuudeltaan kuin nuo ihan halvimmat alustasarjat?

Selviäisi muutoskatsastukselta ja kulmien säädöiltä yms. Tulisi vielä aavistuksen halvemmaksi kuin halpis alustasarja.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Nyt on sanottava että ei helvetti....

Kaikki iskarit uutta sinne vaan vakioina.

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Nettivaraosassa joku möi kybn säädettäviä iskareita
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Olisikohan tässä mitään järkeä? Meneekö ajettavuus aivan vituralleen, jos on sekasin 20vuotta vanhaa ja uutta vaimenninta?

ajettavuus on ensisijainen asia,

Selkeesti itsekin arvelet, ettei taida ajettavuudelle hyvää tehdä.

Tulisi vielä aavistuksen halvemmaksi kuin halpis alustasarja.

Itseasiassa tulee kalliimmaksi. Ostat ne kaks uutta ja ei aikaakaan, niin hommaat koko alustasarjan --> niihin kahteen uuteen käytetty raha menee kankkulan kaivoon kun jos ne myytyä saat, niin et niistä juuri mitään saa. Todennäköisesti jäävät nurkkakoristeiksi / olohuoneen pöydänjaloiksi  ;D
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Spälä

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
  • NA6CE ロードスター - Instargam - ANZELMO
Olisikohan tässä mitään järkeä? Meneekö ajettavuus aivan vituralleen, jos on sekasin 20vuotta vanhaa ja uutta vaimenninta?

ajettavuus on ensisijainen asia,

Selkeesti itsekin arvelet, ettei taida ajettavuudelle hyvää tehdä.

Tulisi vielä aavistuksen halvemmaksi kuin halpis alustasarja.

Itseasiassa tulee kalliimmaksi. Ostat ne kaks uutta ja ei aikaakaan, niin hommaat koko alustasarjan --> niihin kahteen uuteen käytetty raha menee kankkulan kaivoon kun jos ne myytyä saat, niin et niistä juuri mitään saa. Todennäköisesti jäävät nurkkakoristeiksi / olohuoneen pöydänjaloiksi  ;D

+1 tälle !!

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Tarkoitus ei ole autoa tontittaa ja ajettavuus on ensisijainen asia, toki tuota muutaman sentin sietäisi alemmas tiputtaa. Auto kuitenkin ainoa kulkine ja ympärivuotisessa ajossa.
Onko vakio alusta parempi ajettavuudeltaan kuin nuo ihan halvimmat alustasarjat?

Raceland, eli siis halvin koilarisarja mitä ite löysin, on ylä-asennossa oikein mainio. Paljon parempi ku orkkis, jäykempi, muttei kuitenkaan mikään rata-alusta. Ja se ylä-asentokin madaltaa jokusen sentin orkkiksesta, orkkiskorkeuteen autoa ei tolla siis edes saa.

Laittoman alhaalla siitä tulee huono, kuten sanottu, kun siellä ei vaan oo enää joustovaraa. Jos maltat pysyä siinä muutaman sentin tiputuksessa, ni mä peukutan tätä vaihtoehtoa. Merkin saat valkata itte. biggthumpup.

Jos haluat pitää orkkisalustan, ni vaihdat kaikki kerralla. Ei ne 20-vuotiaat etupäätkään enää uusia oo, vaikkei oliskaan vuotanu. Ja sitku haluat kohta tiputtaa sen muutaman sentin ja ostat madallusjouset, ni rahaa onkin palanu enemmän ku koilareihin ja ne madallusjousetkin tarttis muutoskatsastaa.. giggle
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Voisimpa kuvitella, että jollain on nurkissa käytetty vakioalusta, jos oikein halvalla pitää päästä?

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 131
  • 10AE ITB
Voisimpa kuvitella, että jollain on nurkissa käytetty vakioalusta, jos oikein halvalla pitää päästä?

Mulla on ylimääräisenä vakio bilsteinit.
Se on sitä motorsporttia!

Mazdakuski

  • Juniori
  • Viestejä: 7
Onkos kukaan vielä muutoskatsastanut noi maxspeedrodsin coilovereita? Tänään kyselin Tapanilan katsastuksessa muutoskatsastuksesta ja siellä sanotiin että pitää olla joku valmistajan tyyppihyväksyntä missä on leima ja allekirjoitus. Muuten ei hyväksy. Eihän niissä mitään sellasta tullu mukana eikä kysymälläkään saanut. Jos joku tietää pääkaupunkiseudulla paikan jossa noi menee läpi niin ilmotelkaapas... Vielä ei ole asennettu autoon.
'02 NB 1.8

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Googlella jonkun muun alustan tüv/vastaavat laput? Tai vaihda konttoria.

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Mikäs täällä on yleinen mitta kaaresta napaan? Omassa nb:ssä on otteeseen merkattu 31/32cm(pitää vielä mitata onko muuttunut). Ja itse haluaisin tuosta vielä noin 2cm alemmas, eli 29/30cm mittaan. Onko tuo jo perus coileille liian matala asetus, jolloin makaa pohjaanlyöntikumien varassa tai iskarista loppuu liikevara?
-98 NB 1,6 "low&slow"