Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65215 kertaa)

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 131
  • 10AE ITB
Mikäs täällä on yleinen mitta kaaresta napaan? Omassa nb:ssä on otteeseen merkattu 31/32cm(pitää vielä mitata onko muuttunut). Ja itse haluaisin tuosta vielä noin 2cm alemmas, eli 29/30cm mittaan. Onko tuo jo perus coileille liian matala asetus, jolloin makaa pohjaanlyöntikumien varassa tai iskarista loppuu liikevara?

Omassa on 30/31. Perus coileille rupeaa olemaan aika rajoilla. Itsellä ei makaa bumpstoppien varassa, mutta takaiskareiden liike on lyhyt.
Se on sitä motorsporttia!

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
No kunhan siellä edes hieman sitä liikettä löytyy. Nykyinen madallusjousi/vakioiskari kombo ei myöskään kauheita jousta takaa, mutta eipä tuo ole haitannut.
Mitkä coilit sulla lathe on? Kattellut näitä halvempia coileja, mutta en tiiä mitkä ostais. Alas pitää päästä, vaikka korkeus jääkin tuohon 29/30cm mittaan.
-98 NB 1,6 "low&slow"

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 131
  • 10AE ITB
No kunhan siellä edes hieman sitä liikettä löytyy. Nykyinen madallusjousi/vakioiskari kombo ei myöskään kauheita jousta takaa, mutta eipä tuo ole haitannut.
Mitkä coilit sulla lathe on? Kattellut näitä halvempia coileja, mutta en tiiä mitkä ostais. Alas pitää päästä, vaikka korkeus jääkin tuohon 29/30cm mittaan.

Omassa on xida. Mutta pitäisi  esim. BC racingillä noin alas päästä, muistaa vaan ottaa taakse korotetut yläpäät.
Se on sitä motorsporttia!

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Kävimpä mittaamassa onko muutosta tullut ajan saatossa. Ja edessä edelleen 31cm, mutta takana onkin 30cm :o
Ja etupäätä on kyllä pakko se 2cm vähintään saada alaspäin kun wheelgap on sen verran iso, 16x8" ET vissiin 20, 205/40R16 renkailla.
Ja jos silmää todella miellyttävän(kaari lähellä vannetta) teen niin sitten pitäis kaaresta napaan mitan olla jotain 27/27,5cm. Mutta se voi olla liian matala käyttikseen.

Tämä on se josta ottaisin mallia. http://24.media.tumblr.com/tumblr_m5lptejsHx1qe0akpo2_1280.jpg
« Viimeksi muokattu: 23.05.17 - klo:17:26 kirjoittanut Lowmiata »
-98 NB 1,6 "low&slow"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
BC:ltä löytyy erikseen tontitus alustaa lyhkäsemmillä iskareilla, se vois olla varsin pätevä. Extreme drop nimellä taisivat sitä kaupata. Voisin mainita myös että tuolla ast 2000:lla mitä Mpro myy, pääsi myös todella alas. Ei oo tontitukseen suunniteltu, eikä ne sitä suosittele, mutta mulla jäi korkeudeks asennuksen jälkeen joku ~27cm navasta kaareen (tämä NA:ssa, NB alustasarjalla), ja edessä jäi vielä tunkki kantamaan, eli olis tullu alemmaski. Ja laski vielä lisää kun ajo pikkulenkin niin että kaikki haki paikkansa ja jouset pikkasen painu kasaan.

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Harmi kun ei budjetti riitä noihin parempiin coileihin. Vaihtoehdoksi jää halvemmat ja huonommat. Pitäis päästä kokeilemaan miellyttääkö esim joku TA-technix yms halpa alusta, vai tyytyykö nykyiseen.
-98 NB 1,6 "low&slow"

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Millaiselle korkeudelle maxspeedingrodsin alustan saa säädettyä verrattuna na:n vakioalustaan? Ei ole varsinaisesti tontitus tavoitteena, vaan ihan mieto muutaman sentin madallus riittäisi, soveltuuko moiseen?

Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Millaiselle korkeudelle maxspeedingrodsin alustan saa säädettyä verrattuna na:n vakioalustaan? Ei ole varsinaisesti tontitus tavoitteena, vaan ihan mieto muutaman sentin madallus riittäisi, soveltuuko moiseen?

Saa vähän alaspäin, ei riittävästi, itse aion väkertää uudet yläpäät taakse tai yrittää myydä tuon pois ja hankkia suoraan syvemmälle painuvan...

Etupäässä kyllä varaa mut takapää on tällä korkeudella matalimmillaan, niin että jousi ei pääse ilmaan nostettuna heilumaan.
navasta kaareen (jota rullattu) on noin 32,5cm

((Kuva vähä huono kun kävin sen just nappaamassa tuolla hämärässä iphonella mut saa vähän käsitystä millä korkeudella mennään 205/50 R15 federal 595:silla))





Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Millaiselle korkeudelle maxspeedingrodsin alustan saa säädettyä verrattuna na:n vakioalustaan? Ei ole varsinaisesti tontitus tavoitteena, vaan ihan mieto muutaman sentin madallus riittäisi, soveltuuko moiseen?

Saa vähän alaspäin, ei riittävästi, itse aion väkertää uudet yläpäät taakse tai yrittää myydä tuon pois ja hankkia suoraan syvemmälle painuvan...

Etupäässä kyllä varaa mut takapää on tällä korkeudella matalimmillaan, niin että jousi ei pääse ilmaan nostettuna heilumaan.
navasta kaareen (jota rullattu) on noin 32,5cm

((Kuva vähä huono kun kävin sen just nappaamassa tuolla hämärässä iphonella mut saa vähän käsitystä millä korkeudella mennään 205/50 R15 federal 595:silla))

Kiitoksia havainnekuvasta. Eihän tuo takapää tosiaan näköjään turhan alas mene, vaikka toki jonkinmoinen parannnus vakioon verrattuna onkin. Jatketaanpas vielä harkintaa..

Spälä

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
  • NA6CE ロードスター - Instargam - ANZELMO
Millaiselle korkeudelle maxspeedingrodsin alustan saa säädettyä verrattuna na:n vakioalustaan? Ei ole varsinaisesti tontitus tavoitteena, vaan ihan mieto muutaman sentin madallus riittäisi, soveltuuko moiseen?

Saa vähän alaspäin, ei riittävästi, itse aion väkertää uudet yläpäät taakse tai yrittää myydä tuon pois ja hankkia suoraan syvemmälle painuvan...

Etupäässä kyllä varaa mut takapää on tällä korkeudella matalimmillaan, niin että jousi ei pääse ilmaan nostettuna heilumaan.
navasta kaareen (jota rullattu) on noin 32,5cm

((Kuva vähä huono kun kävin sen just nappaamassa tuolla hämärässä iphonella mut saa vähän käsitystä millä korkeudella mennään 205/50 R15 federal 595:silla))



Mikä malli kyseessä näissä Maxspeedingrodin coileissa? Ilmeisesti jousivakioilla korkeutta säätävätkö ? ( siis ne halvimmat )

Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Ei ku nää:

http://www.maxspeedingrods.co.uk/high-performance-90-98-mazda-miata-mx5-na-24-ways-adjustable-coilover-suspension-kit-x4pcs.html


Siis on noissa se korkeudensäätö ja se jousen esijännitys, mut siis taka iskaritolppa on lyhimmillään 'pohjassa' ja sit jousi niin löysällä kuin voi ilman että se pääse liikkumaan kun auto ilmassa, eli yläpäätä pitäs saada ylemmäs noostettua...

Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Tuli nyt hommattua nuo ta-technixit. Katotaan minkälaiset ovat. Sitten pitäis vielä jatketut yläpäät hommata.
Ja onkos täällä kellään käytössä noita "suojasukkia" tolpan ympärillä, että pysyy kierteet puhtaana ja kuivana? Itselle meinasin suosiolla laittaa samantien, ettei tarvii kiroilla kun säädöntarve iskee...

EDIT: Paketti saapui todella nopeasti, eli 3:ssa arkipäivässä. Eikä tuo hintakaan paha ollut, 230 euroa toimituksineen. Ebaysta hommasin, ja paketti tuli saksasta. Katsotaan minkälaiset ovat ajaa, kunhan saan alle laitettua.
« Viimeksi muokattu: 06.06.17 - klo:16:07 kirjoittanut Lowmiata »
-98 NB 1,6 "low&slow"

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Ois tarkotus MX-5 10AE:ta saada pari senttiä matalammaksi alle 1000€ budjetilla. Varmaan max 1-2 kertaa vuodessa tulee ajetuta radalla niin oisko toi vmaxx korkeussäädettävä sarja mx5partsista hyvä vaihtoehto? Ei vakuttais hullummalta hinnalta. Vai kannattaako suoraan ostaa toi vmaxx extreme sarja?
MX-5 NB 1.8 10AE

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Sanoisin että hintasekseen se on hyvä, kelpaa hyvin pieneen tai vähän isompaanki madallukseen ja toimii hyvin ajelut muutamilla ratapäivillä. Jäykkyyssäätö on kiva, mutta ilmankin pärjää hyvin. Sit jos haluu ajaa täysii kelloa vastaan, niin säädön puute tulee kyl hamittamaan.

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Kelpaako alustaa muutoskatsattaessa Flying Miatan rengaskulmat, vai eroaako liikaa orkkiksista?
MX-5 NB 1.8 10AE