Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65177 kertaa)

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Sellainen muistikuva minulla NB.stä että jos lasket noista mitoista tuon 4 senttiä, niin etuvaloumpio menee liian alas ja tulee ongelmia mahdollisessa muutoskatsastuksessa - tarkista.
Jos vakioalusta tuntuu nyt liian kovalta, niin kovempaan suuntaan menee jos vaihdat BC Racingiin ja vaikka pitäisit säädöt täysin auki. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon alustaan, en ajele mukulakivillä enkä mökkiteillä.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Korjaus viestiini. Luin viestisi että "vakioalusta tuntuu kovalta" - sorry.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Mikä noista halvemman luokan alustasarjoista olisi katukäyttöön paras? Korkeutta on tällä hetkellä suojankaaresta vanteen napaan edessä n. 34cm ja takana 36cm. Sen 4cm saisi laskea kauttaaltaan. Meneekö nuo halpis sarjat vielä kivikoviksi tuollaisella laskulla? Vakioalustalla NB on todella mukava ajaa enkä haluaisi pilata ajonautintoa niillä kuuluisilla mukulakivikaduilla. Eli suosituksia, Ta-technix, Vmaxx, Tein, Maxspeedingrods, vai suosiolla kalliimpaa?

Tollanen 30cm kaaresta napaan alkaa olemaan sitä luokkaa että aika jämäkkä täytyy alustan olla että ei oo iskarit koko aikaa pohjaanlyöntikumien varassa. Ite suosittelisin ast2000 sarjaa m-prolta katukäyttöön.

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Multa vois saada hyvin edukkaasti käytetyn vmaxx sarjan kun nimenomaan halusin jäykemmän ja tuli päivitettyä. Korkeudet oli 31/31 ja mukavan pehmeähän tuo oli. Myönnetään että tuolla korkeudella ajaessa kyllä joskus isoissa kuopissa pohjaa..
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

STech

  • Juniori
  • Viestejä: 7
Kumpikohan noista sarjoista mahtaisi olla parempi, Tein vai Maxspeedingrods? Molemmissa näyttäisi olevan katukäyttöön sopivat, pehmeähköt 7/6 jouset.
30-35mm saisi tulla NB alas päin

http://www.jdl-online.com/mazda-mx-5-nb8c-tein-street-basis-z-suspension-gsm64-8uss2.html

http://www.maxspeedingrods.co.uk/high-performance-non-adjustable-damper-coilovers-for-mazda-miata-roadster-mx-5-mx5-na-mk1-nb-mk2-89-05.html
« Viimeksi muokattu: 13.10.17 - klo:23:10 kirjoittanut STech »

Una

  • Vieras
Eipä kai hirveesti väliä kun Tein näkyy tuon oman sarjansa osalta dumpanneen huollettavuuden kokonaan ja tehny tolpista kertakäyttörakenteen niinku muutki halpikset on. Toisaalta tuo Tein:in iskari ainakin on tuossa sarjassa Twin-tube rakenteella, joka käytännössä onkin huoltovapaa. MSR:n sarjasta ei oo mainintaa kumpi on, mono vai twin.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Katukäyttöön ottasin noista teinit. Twintube ja korkeuden säätö pelkällä alajousilautasella = enemmän liikerataa, luultavasti lisäks pidempi iskari ja siten vielä enemmän sisään/ulosjoustoa. Mikä on varsin olennaista kadulla, varsinkin jos tykkää ajella pienempiä/epätasasempia teitä hieman vauhdikaammin.

Jos taas on tärkeetä saada auto just tietylle korkeudelle ja haluu päästä säätämään erikseen sisään-/ulosjoustoa niin sitte maxspeedingrodsit.

Tämä siis yleisenä huomiona noiden rakenteisiin ja omiin kokemuksiin pohjaten muista samankaltasista sarjoista. Kumpaakaan sarjaa on oo livenä nähny ja todellisuus voi olla vaikka päinvastanen...

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Täälläkin taitaa osa ajella talvella mazdoillaan, mutta mites coilien toimivuus talvisin. Ajattelin omaani hieman nostaa jos sais hieman pehmeyttä ja camberitkin paremmiks. Mietityttää vaan kierteiden kunto talven jälkeen. Onko kokemuksia? Kyseessä ta-technixin coilit.
-98 NB 1,6 "low&slow"

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Täälläkin taitaa osa ajella talvella mazdoillaan, mutta mites coilien toimivuus talvisin. Ajattelin omaani hieman nostaa jos sais hieman pehmeyttä ja camberitkin paremmiks. Mietityttää vaan kierteiden kunto talven jälkeen. Onko kokemuksia? Kyseessä ta-technixin coilit.
Itsellä tein basic z ja katsastukseen joutuu nostaa ajokorkeutta mut ennen säätöä kannattaa puhdistaa huolella kierteet esim brake cleanerilla ja sit on laittanu pikkasen rasvaa kierteisiin jotta säätömutterit liikkuu nätisti.. mulla taitaa olla jotain muoviseosta toi kierreosa
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Ta-technixit taitaa olla galvanoitua putkea. No kokeilemallahan tuokin selviää, minkälaiset on talven jälkeen. Suurin syyhän tässä ois saada pitoa paremmaks, kun on aika liukkaan makuinen nyt.
Riittääkö säädöt takana camberin osalta miten pitkälle? Madallusta taitaa nyt sen 4-4,5cm olla. Saako noilla korkeuksilla vielä camberit sinne asteen tienoille?
-98 NB 1,6 "low&slow"

Spälä

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
  • NA6CE ロードスター - Instargam - ANZELMO
Kyllähän noi tecnixit aika hurjaan kuntoon menee suolassa uidessa, mutta ei ne pilalle mene. ( itse otin kaikki tolpat irti ku piti talven jälkeen säätää korkeutta, muuten ois jääny tekemättä ... )

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Ei kyllä iha hirveesti ollu apua taakse noista koileista. Nous sen puol senttii. Ja miten paljo sit laskee kun ajelee ne sisään
-98 NB 1,6 "low&slow"

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Ta-technixit taitaa olla galvanoitua putkea. No kokeilemallahan tuokin selviää, minkälaiset on talven jälkeen. Suurin syyhän tässä ois saada pitoa paremmaks, kun on aika liukkaan makuinen nyt.
Riittääkö säädöt takana camberin osalta miten pitkälle? Madallusta taitaa nyt sen 4-4,5cm olla. Saako noilla korkeuksilla vielä camberit sinne asteen tienoille?

Omassa NB:ssä tais olla takana joku 4cm vakiota matalammalla ja camberia ei saanut kahta asetetta pienemmälle
MX-5 NB 1.8 10AE

Lowmiata

  • Juniori
  • Viestejä: 41
Nyt tilasin koroke palat jousien päälle, niin saa pikkusen lisää korkeutta ja luonnollista camberin pienenemistä.
Aika kovan tuntunen tuo alusta on vielä. Edelliset tolpat oli keltaiset ja yläpäässä nuppi mistä saa vissii jäykkyyttä säädettyä. Mitkäköhän ne sit on? Konit?
-98 NB 1,6 "low&slow"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Eipä se korkeus kovuuteen vaikuta, ellei ollu niin alhaalla että ottaa jatkuvasti bumpstopeihin (tai jopa makaa niiden päällä). Todennäkösesti ne vanhat oli konin keltaset iskarit, jotka on (tai ainakin oli) varsin yleiset mx-5:ssa. Niissä on säädettävä jäykkyys, ja 3 korkeus asentoa (jousilautasta siirtämällä).