Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65150 kertaa)

Samppooni

  • Juniori
  • Viestejä: 35
Törmäsin tällaiseen videokokemukseen Max(S)peedingRods -coilovereista:
« Viimeksi muokattu: 01.12.17 - klo:01:22 kirjoittanut Samppooni »
Peelomaasta...

Kalapallokala67

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 232
Bemari vei viivat :D Videokin oli kyllä loistava ja en kyllä kieltämättä tuohon hintaan mitään ihmeitä odottanutkaan.
Mx-5 1.8vvt 16v -91

Samppooni

  • Juniori
  • Viestejä: 35
Bemari vei viivat :D Videokin oli kyllä loistava ja en kyllä kieltämättä tuohon hintaan mitään ihmeitä odottanutkaan.

Eikö alustan, ihan coiloverienkin, pidä "asettua" useampi sata km ennen kuin saavuttaa lopullisen toimivuuden. Ehkä paranee tuosta hieman, mutta tuskin ihan priimaa kuitenkaan.
Peelomaasta...

S4ms4

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 34
Mitenhän ku nuita kelkkoja tulee ajettua ja niissä uudet Iskarit pitää huoltaa jo parin sadan kilsan jälkeen ku ne hiotuu hyväksi, öljyn seassa paljon alumiinia ym. Sit alkaa toimii ja kestää pitempää.
Ei sillä et autossa helpommalla pääsee alusta mut silti, eihän näitä paljoo huolleta mut kylhän sielläkin osat hioutuu kohdilleen ym.  :scratch

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Kyllähän noi monotubet olis hyvä huoltaa vuosittain, mutta ei taida maksaa vaivaa halpis tolppien kanssa. Esim. varsin suositulla bc:llä maksaa uus iskari coiliin jotain satasen luokkaa, niin ei niitä hirveesti huvita huoltaa. Vaihtaa sitte uudet ku vanhat hajoo.

S4ms4

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 34
No joo ei halppiksissa varsinkaan. tuokin kyl bc:eenkin kans et iskari nuin vähä maksaa. Kunhan mietin täs et jos halvalla huollon sais niin iskarit toimis takuulla paremmin huomattavasti pitempään ku olisi "puhtaat" mut hajatelmaa vaan  whistle ::nerd

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Varmasti. Ja paremmat litkut muutenki sisään. Iskaritesti eri lämpötiloissa kerto aika karua faktaa mm. BC:n nesteiden laadusta, halvemmilla iskareilla tilanne on todennäkösesti vieläki huonompi.
« Viimeksi muokattu: 01.12.17 - klo:22:19 kirjoittanut hrnt »

S4ms4

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 34
Niissä riittää kyllä eroja. Jotku bc:eet varmaan itsellekkin tulevaisuudessa tulee nii olisihan tuo mielenkiintoinen koittaa että jotain 2000 km jälkeen huollattaisi jos Kohtuu hinnalla saisi. Huomaisiko eroa ym.. en sinänsä pitäisi hintaa pahana jos saisi samoihin kuin kelkkojen ym Iskarit eli noin 35-55 € kpl nii ei ois paha rasti edes.
Mut kuin sit lie nuidenkaan huolto kokemusta kellään tässä maassa.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Bilsteinin osat tais jonkun tiedon mukaan sopii bc:n sisälle, joten luulis että perus huolto ja säätö onnistuu melkeen missä vaan missä iskareita huolletaan/säädetään.

MProlta kun joskus kysyin, niin ast:lle olis perushuollon hinta ollu jossain 200€/sarja tienoilla jos oikein muistan.

Mä kyllä panostaisin ennemmin suoraan johonki laatusarjaan, ku rupeisin parantelemaan perus coileja. Esim. BC:t + laatujouset + kunnon nesteet sisälle ja aletaanki hiljalleen lähestyy ast/xida hintoja. Tai päästään ainaki niin lähelle että ite panostaisin sen muutaman satasen lisää.

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Eipä ne Bilsteinin venttiilit kovin kalliit ollu, joten jos on jo bct olemassa, niin kohtuu edullinen päivitys. Tais olla alle 200€. Toki öljyt ja työt siihen päälle.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Iskaritesti eri lämpötiloissa kerto aika karua faktaa mm. BC:n nesteiden laadusta, halvemmilla iskareilla tilanne on todennäkösesti vieläki huonompi.

BC on kuitenkin selvästi parempi kuin vakioalusta ja katukäyttöön mielestäni täysin riittävä. Jos raha ei ole ongelma, niin toki kadullekin voi hankkia laatualustan.

Phoenix

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
Löytyykö kokemuksia eri alustoista NC:ssä? Harkinnassa MX5Partsin alesta tilata Koni STR.T mutta on kyllä niin sekalaisia kommentteja noista Konin oransseista iskareista että epäilyttää. Myös Koni Sport setti H&R jousilla lähtisi alle 800 euroon. Säädettävyyttä en alustalta välttämättä kaipaa, kunhan olisi jäykempi kuin NC:n vakioalusta.
NC1 Sport

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Tänään tuli katsastuksesta hylsy, kun etuakselilla vasemmalla puolella iskunvaimennintestistä tulokseksi 5,0% ja oikealla 56,0% ja alla 5000km ajetut v-maxxit...

Imo aika outo kun luulis tollasen eron vaikuttavan ajoon, mutta ite en oo huomannu mitään
MX-5 NB 1.8 10AE

Anssitee

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 193
Tänään tuli katsastuksesta hylsy, kun etuakselilla vasemmalla puolella iskunvaimennintestistä tulokseksi 5,0% ja oikealla 56,0% ja alla 5000km ajetut v-maxxit...

Imo aika outo kun luulis tollasen eron vaikuttavan ajoon, mutta ite en oo huomannu mitään

Se on ihan huuhaatesti koko vehje. Katsurit itekki sanonu monesti kun kyselly mokomasta.Kato rengaspaineet...

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Tänään tuli katsastuksesta hylsy, kun etuakselilla vasemmalla puolella iskunvaimennintestistä tulokseksi 5,0% ja oikealla 56,0% ja alla 5000km ajetut v-maxxit...

Imo aika outo kun luulis tollasen eron vaikuttavan ajoon, mutta ite en oo huomannu mitään

Se on ihan huuhaatesti koko vehje. Katsurit itekki sanonu monesti kun kyselly mokomasta.Kato rengaspaineet...

Molemmissa eturenkaissa oli 2.1bar
MX-5 NB 1.8 10AE