Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65335 kertaa)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
^  BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu??

;)
ex-NA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Jos kerta säädettävä alusta, niin ei muuta kuin säätämään korkeus itselle mieluisaksi. Jos rata-asetuksia hakee, niin lähtisin siitä että etupää ~30cm navasta kaareen, ja perä hieman korkeammalle. Tällöin saat riittävästi camberia eteen (n. 3 astetta saa 30cm korkeudella) Jos alustaan ei ole vielä mitään tuntumaa, niin säätäisin iskarit säätöalueen puoleen väliin, ja korjaisin sitten radalla fiiliksen mukaan.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Jep. Paras korkeus mistä lähteä alottaan on edessä joku ~30cm navasta kaareen ja takana ~31cm
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Juu, oli tarkotus säätää toi korkeus ja kulmat sunnuntaiksi. Tänään mennään näillä, jos nyt pääsen tonne apparalle. Alusta on BC.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Esijännitykseen vielä sellainen yleisohje, että jos ei muuta ohjeisteta, niin lähes nollasta aloittaisin. Vain sen verran että jousi ei heilu täydessäkään ulosjoustossa. Kiristelee sitten jos tuntuu ajossa siltä että sisäänjoustovaraa tarvitsee lisää.
ex-NA8C

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Mulla on ollu nollassa nuo nyt kadulla ja tuosta on varmaan hyvä lähteä kiristämään radalla.

Ps. Luin vähän hätäisesti. Vaimennus on ollut nollassa/pehmeimmällä.

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Itse tein ekan kerran radalla sen virheen että aloin ajamaan liian pehmeillä iskareiden säädöillä (BC). Kesti koko päivä saada mitään tuntumaa kun hitaasti kiristeli. Vakio vakaajilla varmaan muutama  vajaa max jäykkyys tuntuu parhaalta eli alottelisin jostain 20/32 tms.

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Mikä on kuskien mielipide, onko tässä alle 1000€ hintaluokassa järkevää kilpailijaa tuolle BC Racing:n alustalle, jos käyttötarkoitus on pääasiassa katu ja ehkä harvoin rata? Tuo V-maxx xxtremekin näyttää olevan mx5partsilla ja ILmotorsportilla loppu, liekö toimitusongelmia. BC:n alustan suuntaan valinnassa osoittaisi sekin, että forumin väellä taitaa olla jo melkoinen kokemus tästä alustasta. Alustan pitäisi olla jäykkyys- ja korkeussäädettävä, jotta saa varmasti myös miellyttäväksi tavalliseen katuajeluun, kun nykyinen on se NA:n perusalusta. Millaisia kokemuksia ihmisillä on 10/7 jousien ajomukavuudesta oikein pehmeillä säädöillä? Ei toki tarviikaan olla yhtä pehmeä kuin perusalustan, mutta ei mikään kivirekikään.

Mitä käytännön eroa tuo V1:n ja BR:n erona oleva erikseen laakeroitu yläjousilautanen tuo ja kannattaako siitä maksaa? Jostain ketjusta luin, että tuo pillowball yläpää ei olisi tarpeellinen? JH tuonnilla olisi tuo V1 hintaan 740 € ja BR 820 €.

Onko kellään tietoa mahdollisesti olemassa olevista kampanjoista/kimppatilauksista?
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
BC on hyvä valinta, MeisterR on toinen mihin kerholaiset on olleet tyytyväisiä. HSD on hiukan edullisempi, muttei niin tunnettu kotomaassa. Omaan makuun 10/7 on erittäin hyvä ajaa, sopivan kova muttei missään nimessä kivirekimäinen, toki omassa rata-autossa oli 13/8 joka sekään ei tuntunut liian kovalta. 10/7 jousien kanssa alkaa vakio kallistuksenvaimentimet loppumaan kesken, paketti toimii paremmin jäykemmillä vakaajilla. Kannattaa tulla ratapäiville jossa on mahdollisuus päästä eri alustoilla varustettujen autojen kyytiin niin saat oman käsityksen alustojen eroista.
Pillow ball:ista on enemmän hyötyä McPhersonissa kuin kolmiotukivarrellisessa alustassa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.14 - klo:12:41 kirjoittanut Samuli »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
949Racingilta tulossa syksyllä kadulle alusta Xidan rinnalle ;)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Niin, minkä vuoden syksyllä... Odotan kyllä mielenkiinnolla kokemuksia, se alusta kun on suunniteltu puhtaasti katuajo edellä ja mukavuus mielessä.

10/7-komboa kokeilematta sanoisin että katukäyttöön kyllä riittää 8/6 jouset. Ode vai kuka se tänäkesänä valitsi väärin ja hetken perästä oli vaihtoilmoitus foorumilla?

Kannattaa mahdollisuuksien mukaan kokeilla muiden autoja ja nimenomaan sellaisessa ympäristössä missä itsekin ajelet, eli katuajoa varten kadulla.
ex-NA8C

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Mä luulin valinneeni väärin, mutta todellisuudessa Mamasanin myyjän ohjeistuksella tehty esijännityksen säätö oli ihan päin persettä.. Anyways, BC racingissä mua epäilyttää vaan toi takaiskarin lyhyt joustovara. Oliko se 47mm ennen kun alkaa osumaan pohjaanlyöntikumiin. Katukäyttöön tuo on aika vähän imo. Onkohan samaa vikaa muissakin coilovereissa?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Mulla on nyt 10/7 bc trackeissä ja viikonloppuna tuli huristeltua joku reilu 1000km? sekalaista maantietä/motaria/pikkutietä/rataa ja ton reissun pohjalta valkkaisin jotain muuta katuautoon. En edes tiiä onko mun ongelma jousien jäykkyys, vai sisäänjouston puute, mutta tietynlaiset töysyt tuntu rikkovan jotain sisuskaluja...


Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Nyt muutamia päiviä on alustakuumeessa pyöritty ja yritetty ottaa selkoa, että mikä olis fiksu valinta. Kyselin tuolta JM Tuonnilta, että mitä eroa V1:n ja BR:n välillä on, ja suurimmaksi eroksi hän mainitsi V1:n iskunvaimennuksen olevan heikompi johtuen pienemmästä männästä. Kuulema BR pitäisi olla parempi kaikissa olosuhteissa.

Mutta jäi vielä kalvamaan tuo Oden mainitsema lyhyt joustovara. Onko kellään forumilla kokemusta ihan käytännössä kombosta BC racing BR 8/6 jousilla NA:ssa ja katukäytössä? Loppuuko joustovara normaalissa ajossa ja jos on loppunut niin, onko kyseinen auto pudotettu ihan tonttiin? Tarkoitus olisi madaltaa kevyesti, muttei mitään slämmäystä, koska ei pääse pihaan.

Toinen juttu mikä kävi tästäkin langasta ilmi oli tuo korotettu yläpää. Tulkitsinko oikein, että sitä ei tarvita jos autoa ei aio pudottaa todella alas?

Omaa tyhmyyttä oli etten älynnyt esim Karin kyytiin änkäytyä siellä joutsassa niin olis saanut vähän perstuntumaa alustasta.  vash
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"