Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65338 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Kaikki hajoo kun tarpeeks käyttää voimaa, ja varmasti tulee materiaalivikoja kaikilla valmistajilla. IMO tuossa kohtaa tärkeintä on että miten takuut / huollot toimii. Kukaan ei varmasti odota että sillä ta tecnixillä on kummosta asiakaspalvelua, bc:ltä ja d2:lta jo odottaisin sitä että vialliset tuotteet hoidettaisiin takuuna.

Noista katkenneista tolpista harvoin kulee koko totuutta, voi olla että viimenen niitti oli se ku ajettiin jonkun pikkutöyssyn yli, mutta varsinainen vaurio tapahtu jo aikasemmin tilanteessa jossa iskarin olis jo odottanu hajoavan. Tässä kohtaa tolppa olis pitäny irrottaa, purkaa ja tarkistaa vaurioiden varalta, ja oletan että tätä viimeistä vaihetta ei oo tehty vaan jatkettu ajamista koska pikasella tarkastuksella ei vaurioita oo näkyny.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Ajelin yhen kesän helsingin mukulateitä ja kaivaria ympäri 8/6kg BC alustalla ja se oli erittäin mukava.

Tää on just niitä makuasioita, mitkä voi tietää vaan ite. food-smiley-004

Itellä ainakin noi on eläny ajan mittaan. Joku 10v sitten olin kanssa sitä mieltä, et ei liian jäykkää alustaa voi ollakaan ja hyvä ratalelu on ihan jees kadullakin. Nykyään arvostaa mukavaa katukäyttistä ihan eri tavalla. Mitä jokasen Mäksä nyt sattuu itse kullekin olemaan. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Anyways, BC racingissä mua epäilyttää vaan toi takaiskarin lyhyt joustovara. Oliko se 47mm ennen kun alkaa osumaan pohjaanlyöntikumiin. Katukäyttöön tuo on aika vähän imo. Onkohan samaa vikaa muissakin coilovereissa?

Rullamittasin Meisterr Zeta-S, korotetut yläpäät: 56mm. Pohjaanlyöntikumin pituudenkin olisi voinut mitata, mutta tuli vasta nyt mieleen.
ex-NA8C

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Ajelin yhen kesän helsingin mukulateitä ja kaivaria ympäri 8/6kg BC alustalla ja se oli erittäin mukava.

Tää on just niitä makuasioita, mitkä voi tietää vaan ite. food-smiley-004

Itellä ainakin noi on eläny ajan mittaan. Joku 10v sitten olin kanssa sitä mieltä, et ei liian jäykkää alustaa voi ollakaan ja hyvä ratalelu on ihan jees kadullakin. Nykyään arvostaa mukavaa katukäyttistä ihan eri tavalla. Mitä jokasen Mäksä nyt sattuu itse kullekin olemaan. :)

Makuasioita tietty mut silti huvittaa et ainoastaan 55v mutsin suusta ja miata.fi foorumilta on kuullu 8/6kg bc alustan olevan muka liian kova kadulle. Kaikkien alle eläkeikästen kukkahatuttomien mielestä ei mitenkään liian kova ja helposti menis käyttiksenä
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Vielä noista takapään korotetuista yläpäistä. Onko syytä ottaa sellaiset noihin BC racing BR:iin? Jouset siis 7/5.
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Korotetut yläpäät ptäis tulla nykyisin automaattisesti, ainakin jos tilaa Mamasanin kautta...
1.6 SC '92

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
JM Tuonnin kautta ajattelin...
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Väittäisin että ei oo väliä kummalla yläpäällä otat alustan jos ei oo tarkotus vetää autoa ihan tonttiin.

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Joo, yläpäillä ei ole väliä ellet mene ihan extremen puolelle (tontitus tai korotus ^^)

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
BC BR korotetuilla yläpäillä on nyt etupään osalta alla ja jäipä yllättävän korkealle tehtaan säädöllä. Ehkä jopa korkeampi kuin orkkisalusta. TAkapään osalta vielä sen verran vaiheessa, että koiranluut eivät tahdo yltää alatukivarteen ennen kuin ruuvaan tuota korkeussäätöä lyhyemmäksi. Kyllähän tuon säädön käytöllä varmaan saa ihan riittävän alas omaa tavoitetta ajatellen.

Mutta itse kysymys liittyy liitteenä olevaan kuvaan, joka oli alustan mukana tulleessa manuaalissa. Itselle ei aukene yhtään tämä kuva, että mitä tällä voi säätää, vai onko tämä johonkin toiseen alustaan tarkoitettu. Eikö korkeussäätö BR:ssä tapahdu ainoastaan alakuppia kiertämällä...
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

unto

  • Juniori
  • Viestejä: 1
http://www.blocket.se/goteborg/D2_Hostkampanj___D2_Coilovers_Street_51051059.htm?ca=9&w=3

Tällänen syyskampanja sattu Ruotsista silmään :)

Ps. Eka viesti tänne, vaikkei vielä mäxää olekaan. Ehkä enskesäksi sellasen voisi laittaa .

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata


http://949racing.com/Tecna-coilover-miata.aspx

Noi nyt ei sitten toteutuneetkaan toistaiseksi, vaan projektin tuotantoonsaanti on lykätty hamaan tulevaisuuteen. http://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=7282300&postcount=238
ex-NA8C

tenis794

  • Juniori
  • Viestejä: 28
Kumpikohan mahtaa olla parempi alustasarja konin coilisarja vai BC racingin.

Konin sarjasta linkki
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=2572730


Vai mamasalta tilattu br sarja

Tuleeko muuten mamasalta tilatussa sarjassa korotetulla yläpäällä ?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Bc:ltä saat valita yläpäät, vakiona toimittaa tavallisella yläpäällä, korotetut saa pyydettäessä. Siitä kumpi on parempi en lähe väittämään mitään kun en oo noita kyseisiä koneja testannu. Bc:ltä saat kyllä enemmän ominaisuuksia: bc mukana tulee yläpäät, joissa on useita eri vaihtoehtoja tarjolla, saat valita jouset, ja iskarit on sovitettu kyseisille jousille, ja on oikee korkeuden säätö. Mitään noista ei tuu tossa konin sarjassa. Muutenki noi konit näyttää aika oldskooleilta, ja kuvauksessaki sanotaan että noita ei kohta enää saa, mitä en tavallaan ihmettele.

tenis794

  • Juniori
  • Viestejä: 28
Pitää varmaan laittaa mamasanilta tilaukseen tänää alusta. Taidan ottaa perus BR mallin korotetuilla yläpäillä. Jos ymmärsin oikein niin kannattaako ottaa NB:n sarja? Eikö nissä ole matalampi yläpää ?
Vai onko pillowball yläpäät kuinka paljon paremmat ? Kannattaako maksaa sen 100e enemmän rata mallista.
Kysyn kumminkin jos saisin sen 10 kg jousen eteen ja taakse sen 7kg