Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 65151 kertaa)

Una

  • Vieras
Noi Flyin Miatan 1 ja 1,5 asteen Camberit taitaa olla liian rajut tehtaan arvoihin nähden. Korjaamokirjat sanoo että edessä pitäis olla 0.24 astetta positiivista ja toleranssi molempiin suuntiin 0,75 astetta ja takana 0,43 astetta negatiivista 0,5 asteen toleranssilla molempiin suuntiin.

Eli maksimissaan 0,99 ja 0,93 astetta sais camberit olla suuntauslapussa, jos on samat raja-arvot myös käytettävän suuntauksensäätölaitteen muistissa.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vain mazdan omien speksien sisään kelpaa.

En tiedä mistä vielä vetävät ne konttorilla kun ne oli päin persettä kun kaveri omaansa alustaa katsasti. Piti ottaa clymerin opas mukaan seuraavalle näyttökerralle.

Tietty säädettiin ensin mazdan arvot ja tulosteet. Siihen perään ne mitä haluttiin oikeasti.

Joutu kyllä vääntämään ihan tosissaan muutoskatsastuksessa. Piti ihan ruveta inssiä nimittelemään kunnes kaveri kyllästy ja tuli fiksumpi yksilö leimaamaan ja totesi että paperilla arvot ne mitä pitääkin.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Kysyin tätä asiaa vuosi sitten muutoskatsastuksessa katsurilta, vaikka tiesinkin vastauksen. Hän sanoi ettei ole nähnyt vielä yksiäkään jälkiasennustolppien arvoja jotka kelpaisivat, eli vain autovalmistajan arvot kelpaavat verrokeiksi. Näillä arvoilla ja dokumentilla katsastettiin, jonka jälkeen säädöt FM.n arvoihin.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Eikö tää oo enää voimassa? :scratch

Ainakin keväällä inssin kanssa vänkäys loppui tähän, kun osas ite tyrkätä paperin herran käteen, että lue tosta. Haki aikansa jotain uudempaa ja soitteli jonnekin, mutta tyytyi mutisten tohon. headbang

Lainaus
Voimaantulopäivä: 15.6.2016

Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää
selvitys pyöränkulmista.

Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla
valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut
kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet
ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien
tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää
riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista.
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto)_Versio_2_0.pdf
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Una

  • Vieras
Voimassa tuo lause on, mutta kun mikään vastaan tullut alustasarjavalmistaja ei anna korvaavia ohjearvoja pyöränkulmille. Nämä Flyin miatan tai 949racingin arvotkaan ei kelpaa koska niitä ei ole annettu mitään tiettyä alustaa koskevina.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Voimassa tuo lause on, mutta kun mikään vastaan tullut alustasarjavalmistaja ei anna korvaavia ohjearvoja pyöränkulmille. Nämä Flyin miatan tai 949racingin arvotkaan ei kelpaa koska niitä ei ole annettu mitään tiettyä alustaa koskevina.

Ok, sittenhän toi ei tosiaan auta. :-\

Onko kukaan kysynyt kummaltakaan, että voisivatko kirjottaa tommosen lapun, kun Suomessa tarvittais? laughing-smiley-014
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Voimassa tuo lause on, mutta kun mikään vastaan tullut alustasarjavalmistaja ei anna korvaavia ohjearvoja pyöränkulmille. Nämä Flyin miatan tai 949racingin arvotkaan ei kelpaa koska niitä ei ole annettu mitään tiettyä alustaa koskevina.

Ok, sittenhän toi ei tosiaan auta. :-\

Onko kukaan kysynyt kummaltakaan, että voisivatko kirjottaa tommosen lapun, kun Suomessa tarvittais? laughing-smiley-014

Latoin V-Maxxille sähköpostia ja vastaukseksi tuli
Lainaus
Hi
Normally we refer to factory settings, in this case Mazda, which also apply to lowered cars
Eli yleensä viittaavat tehdas asetuksiin, tässä tapauksessa Mazdaan joka myös soveltuu madallettuihin autoihin.

Täytynee sitten pyytää, ensin lappu tehdasarvoista ja sen jälkeen laittaa noi Flyin Miatan arvot.
MX-5 NB 1.8 10AE

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Nyt on vmaxxit alla, tosin yhdestä toi vaimennukset säätö nuppi jumissa. Kellään mitään ideaa miten ton sais toimimaan?
MX-5 NB 1.8 10AE

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Vein euromasterille säädettäväks.

http://i.imgur.com/GpyRSgF.jpg

Etupäästä caster ja takapäästä camber jäi vajaaksi. Onko noihin ratkaisuksi mitään muuta vaihtoehtoa kuin auton nostaminen?

Entä onko normaalia että caster-kulma eroaa noin paljon sallitusta?
« Viimeksi muokattu: 04.08.17 - klo:16:27 kirjoittanut Topsu »
MX-5 NB 1.8 10AE

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Tehdasarvoihin ei kovin isolla madalluksella pääse, mutta mun silmään noi kulmat näyttää oikein hyville. Eteen olis kyllä voinu laittaa enemänki camberia (eli eteen -1.5° jotta ero takapäähän pysyis 0.5°:ssa). Iso caster lähinnä jämäköittää ohjausta ja ite olisin varsin onnellinen jos saisin yhtä paljon casteria omassa NA:ssa.

Edit: Ja tohon aikasempaan viestiin: jos iskarin säätö ei toimi, niin heti vaan iskari vaihtoon kun takuu on viel voimassa.

Topsu

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 96
Tehdasarvoihin ei kovin isolla madalluksella pääse, mutta mun silmään noi kulmat näyttää oikein hyville. Eteen olis kyllä voinu laittaa enemänki camberia (eli eteen -1.5° jotta ero takapäähän pysyis 0.5°:ssa). Iso caster lähinnä jämäköittää ohjausta ja ite olisin varsin onnellinen jos saisin yhtä paljon casteria omassa NA:ssa.

Edit: Ja tohon aikasempaan viestiin: jos iskarin säätö ei toimi, niin heti vaan iskari vaihtoon kun takuu on viel voimassa.

Joo otin yhteyttä jo mx5partsiin josta iskarit ostin.

Ja tarkotus on laittaa tehdasta isommat cambersäädöt kyllä, ja tohon takapyörien säätöön oikein tyytyväinen olisinkin, ellei muutoskatsastukseen tarttis noita tehdassäätöbä
MX-5 NB 1.8 10AE

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Onko muilla kokemusta D2 alustoista NA koppasis. Kattelin tuol race.fi kaupasta sellasta
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Onko muilla kokemusta D2 alustoista NA koppasis. Kattelin tuol race.fi kaupasta sellasta

Ei ole kokemusta, mutta talvikäyttöön ei ennen ainakaan ollut kovin suositeltu. Uskoisin hyvin asian ajavansa. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen bc:n alustaan, en toki ole kuin pari viikkoa kerennyt sillä ajaa.

kimbou

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 116
Onko muilla kokemusta D2 alustoista NA koppasis. Kattelin tuol race.fi kaupasta sellasta

Ei ole kokemusta, mutta talvikäyttöön ei ennen ainakaan ollut kovin suositeltu. Uskoisin hyvin asian ajavansa. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen bc:n alustaan, en toki ole kuin pari viikkoa kerennyt sillä ajaa.

ootko jo käynyt muutoskatsastaa ja jos olet oliko ongelmia, mamasan verkkokaupasta lupais toimittaa muutoskatsastuslappusen. mistä itse tilasit nuo?
Pop-ups only!

Ei se kovaa mee, kuhan ainakin tuntuu että menee siinä se pääasia.

STech

  • Juniori
  • Viestejä: 7
Mikä noista halvemman luokan alustasarjoista olisi katukäyttöön paras? Korkeutta on tällä hetkellä suojankaaresta vanteen napaan edessä n. 34cm ja takana 36cm. Sen 4cm saisi laskea kauttaaltaan. Meneekö nuo halpis sarjat vielä kivikoviksi tuollaisella laskulla? Vakioalustalla NB on todella mukava ajaa enkä haluaisi pilata ajonautintoa niillä kuuluisilla mukulakivikaduilla. Eli suosituksia, Ta-technix, Vmaxx, Tein, Maxspeedingrods, vai suosiolla kalliimpaa?