Kirjoittaja Aihe: BC Racing, V-Maxx XXtreme vai joku muu?? Alusta kadulle/radalle, ~1000€  (Luettu 36046 kertaa)

Una

  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2011
Noi Flyin Miatan 1 ja 1,5 asteen Camberit taitaa olla liian rajut tehtaan arvoihin nähden. Korjaamokirjat sanoo että edessä pitäis olla 0.24 astetta positiivista ja toleranssi molempiin suuntiin 0,75 astetta ja takana 0,43 astetta negatiivista 0,5 asteen toleranssilla molempiin suuntiin.

Eli maksimissaan 0,99 ja 0,93 astetta sais camberit olla suuntauslapussa, jos on samat raja-arvot myös käytettävän suuntauksensäätölaitteen muistissa.
-96 NA 1.6 Cosmo "Jägermeister"
-04 NBFL 1.9 Unplugged

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3583
Vain mazdan omien speksien sisään kelpaa.

En tiedä mistä vielä vetävät ne konttorilla kun ne oli päin persettä kun kaveri omaansa alustaa katsasti. Piti ottaa clymerin opas mukaan seuraavalle näyttökerralle.

Tietty säädettiin ensin mazdan arvot ja tulosteet. Siihen perään ne mitä haluttiin oikeasti.

Joutu kyllä vääntämään ihan tosissaan muutoskatsastuksessa. Piti ihan ruveta inssiä nimittelemään kunnes kaveri kyllästy ja tuli fiksumpi yksilö leimaamaan ja totesi että paperilla arvot ne mitä pitääkin.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 109
Kysyin tätä asiaa vuosi sitten muutoskatsastuksessa katsurilta, vaikka tiesinkin vastauksen. Hän sanoi ettei ole nähnyt vielä yksiäkään jälkiasennustolppien arvoja jotka kelpaisivat, eli vain autovalmistajan arvot kelpaavat verrokeiksi. Näillä arvoilla ja dokumentilla katsastettiin, jonka jälkeen säädöt FM.n arvoihin.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2573
  • Pikkuaski...
Eikö tää oo enää voimassa? :scratch

Ainakin keväällä inssin kanssa vänkäys loppui tähän, kun osas ite tyrkätä paperin herran käteen, että lue tosta. Haki aikansa jotain uudempaa ja soitteli jonnekin, mutta tyytyi mutisten tohon. headbang

Lainaus
Voimaantulopäivä: 15.6.2016

Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää
selvitys pyöränkulmista.

Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla
valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut
kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet
ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien
tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää
riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista.
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto)_Versio_2_0.pdf
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Una

  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2011
Voimassa tuo lause on, mutta kun mikään vastaan tullut alustasarjavalmistaja ei anna korvaavia ohjearvoja pyöränkulmille. Nämä Flyin miatan tai 949racingin arvotkaan ei kelpaa koska niitä ei ole annettu mitään tiettyä alustaa koskevina.
-96 NA 1.6 Cosmo "Jägermeister"
-04 NBFL 1.9 Unplugged

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2573
  • Pikkuaski...
Voimassa tuo lause on, mutta kun mikään vastaan tullut alustasarjavalmistaja ei anna korvaavia ohjearvoja pyöränkulmille. Nämä Flyin miatan tai 949racingin arvotkaan ei kelpaa koska niitä ei ole annettu mitään tiettyä alustaa koskevina.

Ok, sittenhän toi ei tosiaan auta. :-\

Onko kukaan kysynyt kummaltakaan, että voisivatko kirjottaa tommosen lapun, kun Suomessa tarvittais? laughing-smiley-014
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Topsu

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 20
Voimassa tuo lause on, mutta kun mikään vastaan tullut alustasarjavalmistaja ei anna korvaavia ohjearvoja pyöränkulmille. Nämä Flyin miatan tai 949racingin arvotkaan ei kelpaa koska niitä ei ole annettu mitään tiettyä alustaa koskevina.

Ok, sittenhän toi ei tosiaan auta. :-\

Onko kukaan kysynyt kummaltakaan, että voisivatko kirjottaa tommosen lapun, kun Suomessa tarvittais? laughing-smiley-014

Latoin V-Maxxille sähköpostia ja vastaukseksi tuli
Lainaus
Hi
Normally we refer to factory settings, in this case Mazda, which also apply to lowered cars
Eli yleensä viittaavat tehdas asetuksiin, tässä tapauksessa Mazdaan joka myös soveltuu madallettuihin autoihin.

Täytynee sitten pyytää, ensin lappu tehdasarvoista ja sen jälkeen laittaa noi Flyin Miatan arvot.
MX-5 NB 1.8 10AE