Kirjoittaja Aihe: Autokuumetta pukkaa  (Luettu 6571 kertaa)

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Autokuumetta pukkaa
« Vastaus #30 : 13.05.11 - klo:11:21 »
Nähtävästi siirtokilpiä ei edes tarvitse enää? Kun tein käyttöönottoilmoitusta, niin tulli-neiti kyseli että onko katsastus ja verot OK briteissä, ja olihan ne. Sain sitten pari viikkoa ajella brittikilvillä, ennen kun ne edes suostui antamaan tarrakilvet...

Miksi muuten ylipäätään sait / jouduit ottamaan tarrakilvet? Itse olen nyt ajellut viikon brittikilvillä, ja pohdin että pitäisikö tarroja tavoitella aktiivisesti vai saako noilla kylteillä ajella rekisteröintiin saakka.

Vamaan niillä voi ajaa kunhan on käyttöönottoilmoitus autossa mukana. Mulla menee brittikilvet menee umpeen tässä maahantuontivaiheen aikana, niin parempi olla voimassaolevat kilvet. Muutenkin hain ne heti, kun täällä Suomessa kun ei virkamiehiin voi pätkän verran luottaa. Esimerkkina halusivat auton painon verojen laskua varten, sanoivat että viekää vaikka katsurille punnitukseen. Sitten kun toimitin heille paperin, niin älähtivät että paperissahan lukee omamassa, kun tarvitaan kokonaismassa. Sama tullin virkailija otti yhteyttä kummallakin kerralla.

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'