Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen MX-5?  (Luettu 18438 kertaa)

TapioM

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #30 : 21.07.14 - klo:16:28 »
Viime vuonna alkanut kuume ei hellitä.

Onko kellään mielipiteitä tästä 1994 NA:sta www.nettiauto.com/mazda/mx-5/6561913 ?

Kiitos etukäteen.
entinen '94 NA 1.8 BRG omistaja

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #31 : 21.07.14 - klo:17:18 »
Viime vuonna alkanut kuume ei hellitä.

Onko kellään mielipiteitä tästä 1994 NA:sta www.nettiauto.com/mazda/mx-5/6561913 ?

Kiitos etukäteen.

Ainakin tuo on 1.8 ja hyvän näköinen ja hyvinpidetyn oloinen että käy ainakin katsomassa :)
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #32 : 21.07.14 - klo:18:13 »
Viime vuonna alkanut kuume ei hellitä.

Onko kellään mielipiteitä tästä 1994 NA:sta www.nettiauto.com/mazda/mx-5/6561913 ?

Kiitos etukäteen.

Ainakin tuo on 1.8 ja hyvän näköinen ja hyvinpidetyn oloinen että käy ainakin katsomassa :)
Samaa mieltä. Alle 200tkm ajettu, katto näyttää tuoreelta (takaikkuna ainakin kuvien mukaan tosi kirkas) ja muutenkin tosi siistin näköinen ulkoisesti. Penkithän näissä (varsinkin kangaspenkit) yleensä on kulahtaneet, mutta tässä ne on verhoiltu. Pelkästään se maksaa ammattilaisella 500-1500e! Huollotkin näyttää olevan vasta tehty, joten ainakin ilmoituksen mukaan näyttää todella lupaavalta.

Käy katsomassa. ;) Ruosteet kannattaa tarkistaa helmoista ja renkaiden kaarista. Ne näistä yleensä menee.
Don't charge. Super Turbocharge!

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #33 : 21.07.14 - klo:18:48 »
Omistaja on myös foorumilla (Ilpo). Olen nähnyt auton moneen kertaan eri tapahtumissa ja on kyllä hyvännäköinen :)

Ilpo

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
  • MX 5 NC 2.0 PRHT
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #34 : 22.07.14 - klo:18:21 »
Miata sai tänään uuden kodin. Luovuin haikein mielin Miatasta. Kyllä sillä oli vaan niin nautinto ajaa. Vastaavaa ei tahdo markkinoilta löytyä.

Tosin  tällä kertaa löytyi. Opel Speedster 2001. Ajettu 15.000 km. Erillisjousitettu alusta.Paino 945 kg. Keskimoottorinen. Tehoa 147 hv ja vääntöä 203 Nm. Hieman terhakampi siiskuin Miata. Autossa ei ole mitään nykyperheauton ominaisuuksia. Ei ole sähköpeilejä, sähköikkunoita, ohjaustehostinta, ilmastointia.  Ei minkäänlaista äänieristystä. Kuljettajan turvatyyny ja ABS löytyvät.

Miata on vielä niin kauniskin. Se tuli todennettua eilen Bilteman parkkipaikalla. Ajoin parkkipaikalle. Heti viereisestä autosta rouva avasi ikkunan ja totesi, että on siinä kaunis auto.

Antoisia ajelukelejä Miatan uudelle omistajalle.

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #35 : 22.07.14 - klo:18:32 »
Tosin  tällä kertaa löytyi. Opel Speedster 2001.

Ei huono 638

TapioM

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #36 : 22.07.14 - klo:18:33 »
Kiitos Ilpo!
Hyvään kotiin Miata tuli.
Me nähdään...

BRG NA -94 1,8
entinen '94 NA 1.8 BRG omistaja

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #37 : 22.07.14 - klo:18:35 »
Opel Speedster 2001. Ajettu 15.000 km.

 :jawdrop  No jo helmen löysit  638 Onneksi olkoon. Mutta mistä navetan / tallin ylisiltä näitä tämmösiä löytyy? Kuuna kullan päivänä mun kohdalle osunu... eikä varmaan osukaan (pessimisti ei pety ;D )
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #38 : 23.07.14 - klo:00:42 »
Kiitos Ilpo!
Hyvään kotiin Miata tuli.
Me nähdään...

BRG NA -94 1,8

Hienoa!  638
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Ilpo

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
  • MX 5 NC 2.0 PRHT
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #39 : 29.07.14 - klo:18:58 »
Opel Speedster löytyi niinkin perinteellisestä paikasta kuin nettiautosta. Sitä vaan pitää olla nopea. Ja tehdä tarjous jos vähänkään tuntuu siltä, että tämä on se minun auto.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #40 : 06.08.14 - klo:01:29 »
Opel Speedster löytyi niinkin perinteellisestä paikasta kuin nettiautosta. Sitä vaan pitää olla nopea. Ja tehdä tarjous jos vähänkään tuntuu siltä, että tämä on se minun auto.

Vaikeatahan se on koska ainoa Speedsteri joka olis ollu ostamisen arvonen meni jo http://www.nettiauto.com/opel/speedster/6210427

Ja sit tullaan taas siihen et S1 elise on ooppelia helvetin paljon kevyempi = parempi aihio
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Avt0mat

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 297
  • MX-5 10AE
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #41 : 17.11.14 - klo:17:20 »
Tuoreen käyttäjän terveiset. Palstaa on seurattu jo vuosia, mutta otetaan nyt postausneitsyys. Tämän kauden ajan aktiivisesti käytettyjen markkinoita seuranneena niin kotimaassa kuin Saksassakin on kuume sillä tasolla että edelliset nelipyöräiset on pihasta hävitetty ja Miatan osto edessä.

Pääasiallinen kysymys nyt on NA vai NB. Olen lukenut, että ottaa sen jonka ulkonäkö miellyttää enemmän. Molempia korimalleja olen ajanut, NA:sta tehokkaampa ja tehottomampaa 1.6 moottoria. NB:stä vain 1.6 litraista, joka on omaan käyttöön aivan riittävä. Erot pieniä. Rajoittava tekijä on oikeastaan budjetti. Sanoisin että alle viidellä tonnilla pitäisi selvitä. Alle tämän hintaluokan NB-korisia on muutamia kyllä ollut (toki 1.6 litraisella), mutta kunto ei ole aina natsannut. Viimeisimpänä kävin katsomassa tätä ja puhelimessa annetuista infoista poiketen oli lakkavikaa takakontissa, etupuskurin halkeilleet maalit, maalisumua ovien välissä ja hakasissa jne. Ei ne kilometrit siis aina.

Hieman paremmin koen mahtuvani uudempaan koriin sisälle (192cm/+100kg "bodari"), mutta ei nyt käytännössä ole ongelmaa vanhemmankaan kanssa. Airbagit turvallisuuden kannalta plussaa uudemmassa korissa, tosin vanhempaan voisi vaihtaa mieleisensä ratin.

Kaveri kehoitti kirjoittelemaan palstalle ja kysymään mielipidettä. Klubilaisten autot täällä kuulemma vaihtavat omistajaa ihan sisäpiirimäisesti. Oletusarvoisesti nämä toki paremmin pidettyjä, puhutaan kuitenkin kohtuu vanhoista autoista jo.

Palstalaisilla tarvetta päästä autosta eroon talven alta? Nettiauton tarjonnassa foorumilaisille tuttuja autoja? Pakkohan tätä ei minunkaan talveksi ole saada, mutta pääsisi rakentamaan itselle mieleisemmäksi jo talven aikana ennen käyttöönottoa. Keväällä hinnatkin hieman erilaiset.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #42 : 17.11.14 - klo:17:33 »
Itse taas 181cm ~130 kiloa pelkkää paskaa ja en koe että nb olisi tilavampi.
Ajan siis NA:ta ja mun geometrialla taas tilaa huomattavasti enemmän. Penkki ihan takana ajan molemmilla malleilla mutta jotenkin muhkeampi keskikonsoli ja ovipahvi syö tilaa enemmän nb:ssä.

Itse ottaisin edelleen na korisen ja 115 heppaisena. Siihen ne perusvirit niin silti se on räyhäkkäämpi kuin samankorinen 1.8.
Nb olisi taas mun mielestä pakko ottaa 1.8 koneella muuten sillälä jää jalkoihin.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #43 : 17.11.14 - klo:18:39 »
Pari kysymystä, joihin pitää saada vastaus ennen vinkkejä suuntaan tai toiseen:
Onko suunnitelmissa ajaa rataa?
Onko pientä mahdollisuutta että tehonnälkä iskee ja pitäisi saada lisää potkua?
Mitä tarkoitat tuolla että pääsisi rakentelemaan itselle sopivaksi?
Ilmeisesti hyvä maalipinta ja muut ulkoiset tekijät ovat tärkeitä?

Jos haluat hyväkuntoisen niin rajallisella budjetilla todennäköisimmin onnistut NA:n kanssa. Jos tehonnälkä iskee ja turbotus, ym. on mahdollista tai todennäköistä niin itse valitsisin jenkkituonti NA:n tai etsisin ei-vähäpäästöisen na:n jos vaan löytyy jostain.

Ulkoisen maalipinnan lisäksi näitäkin autoja vaivaa ruoste. Joku jossain mainitsi osuvasti, että hyvässä yksilössä on vain pyöräkaaret/takahelman ruosteessa tai korjattu. Huonossa sitten vähän muutakin.

Onko ajokilsoilla väliä? Osaatko tai aiotko huoltaa/korjata/rempata autoa itse?
Don't charge. Super Turbocharge!

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ensimmäinen MX-5?
« Vastaus #44 : 17.11.14 - klo:18:50 »
Oma kokemus myös niinpäin että hieman paremmin olis tilaa NA:ssa, mutta tässä on kyllä eroa vuosimallien välillä, lähinnä vaikuttaa ovipahvin malli itselle.

[mainos]
Mulla vois olla tulossa kohtapuoliin myyntiin reilu 140tkm ajettu 1.8 NA, varmaasti yks ruosteettomimmista mx-5:sta mitä oon nähny, japanin tuonti joten RHD. Perus piristelyt tohonki tehty (putkisto, pakosarja) ja lisäks BC:n br alusta, hard dogin turvakaari, lukkoperä, tuore rätti lasi-ikkunalla ja kovakattoki löytyy. Meinasin että ajelisin tolla talven ja myisin keväällä kun saa pareman hinnan, mutta voishan tosta luopua jo aikasemminkin jos ostaja löytyy. Hintaakin voi helposti hilata alaspäin poistamalla noita ylimääräsiä palikoita.
[/mainos]