Kirjoittaja Aihe: Ratapäivä Alastarossa su 8.6.2014 klo 10-14 (sisältyy jäsenmaksuun)  (Luettu 5416 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Kahden päivän rillaamisen jälkeen ei todellakaan ollut paras vire rata-ajoon, mutta toisaalta ajamisesta nauttii eri tavalla kun ei ole kelloa edes mukana.

Kovin montaa kierrosta en kuitenkaan päässyt kunnes Las Palmasin jälkeisessä kiihdytyksessä kuului krääks ja poks ja nilkutin radan sivuun. Huusin että v…u ja laskin mielessäni että noin 2000 euroa meni.

Mitä tapahtui: Pakonokan säädettävä nokkapyörä pyörähti irti jossain 7000 kierroksen kohdalla. Säätöpyörä ei onneksi lentänyt mihinkään vaan oli vielä yhden ruuvin puolikkaan kierteen varassa paikoillaan, ja siten hihnakin oli täysin ehjä. Kaikki neljä ruuviakin löytyi pitkin jakopään koteloa ja konehuonetta. Ei muuta kuin kalsarit vaihtoon, rissa oikealle kohdalleen ja takaisin hevosen selkään. Tuli siis todistettua että vaikka koneessa on tasalakiset männät ja hieman kireämpi nokka, niin venttiilit ei ota mäntiin jakopääongelmissa. HUH HUH!

Kaiken kaikkiaan mies ja auto saatiin ripeästi pois radalta ja apua & työkaluja löytyi. Kiitos erityisesti hrnt, Marko, Stef ja Make.

Miksi näin kävi: Säätöpyörien alkuperäiset pultit on käyttötarkoitukseen nähden aivan surkeat. Dynossa jo vaihdettiin imunokan pultit laadukkaampiin kun säätäessä alkoi kannat nylppääntyä. Pakonokan pultit oli vielä alkuperäiset, enkä ollut saanut niitä näemmä tarpeeksi kireälle viimekertaisessa säädössä. Kuusiokolon koko on joku erikoinen tuumamitta, nelosen avain on aavistuksen liian pieni. Tietysti oma vika loppujen lopuksi kun en ollut niitä vaihtanut.
1.64 NA

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Oli kyllä kivaa ajella. Jarrut lähti ilmaamisen jälkeen (kiitos Make avusta!) toimimaan suhteellisen hyvin ja auto pysyi muuten hyvin kasassa. Alastaron linjat ovat vähän vielä työn alla (Sori niistä keiloista pääsuoralla...   whistle), mutta kierrosajat paranivat melkoisesti viime vuoteen verrattuna.

Mökkeilykonsepti oli mainio idea, ja suosittelen ehdottomasti kaikille.

Una

  • Vieras
Ai sinä ne kaadoit, mä jo luulin että meni mulla ajoviiman takia kun rivaleita testasin ja menin ehkä 5 sentin päästä niistä.

Mökkikeikka oli tosiaan erittäin onnistunut veto  food-smiley-004

ile

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 18
Scuderia Miata Turkkuselta kiitokset Markolle ja Makelle öljyn imeytyksestä  638. Ilman apuanne homma olis menny ylitöiksi...

Esa

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 354
  • brg Eunos -91
Nyt sitten tiedetään mitä tapahtui. Iso reikä lohkon kyljessä ja kanki pihalla.
Ensin oli menny kangen laakeri ja mäntä hakkas kanteen, joka aiheutti alasilmän pultin katkeamisen ja sitten veivi pihalle.
Ja mikä tämän aiheutti... kiireessä asennetun öljynlahduttimen letkut, jotka menee ulkoiselle suodattimelle oli väärinpäin
Suodattimen takaiskuventtiili esti öljyn kierron. paine anturi oli ennen suodatinta, joten näytti 6kg paineita koko ajan.
Ihme että toi kesti "roiske voitelulla" menomatkan sinne! No nyt on alakerta vaihdettu toiseen. Mitähän seuraavaksi tapahtuu :ohnoes