Kirjoittaja Aihe: Ratapäivä Botniaringillä la 26.7.2014 klo 15-18 sisältyy jäsenmaksuun  (Luettu 3077 kertaa)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3977
Miata Club of Finland järjestää ratapäivän Botniaringillä lauantaina 26.7.2014 klo 14.45-18.00
http://www.botniaring.fi/

Ratapäivä aloitetaan klo 14.45 kuljettajakokouksella, joka on pakollinen uusille kuljettajille. Jos myöhästyt aloituksesta, pääset toki radalle mutta voit joutua odottamaan jonkin aikaa. Jokaiselle myöhästyneelle ei ehditä välttämättä järjestää kuljettajakokousta välittömästi saapumisen jälkeen. Pyri siis olemaan ajoissa paikalla.

Ajaminen sisältyy kauden 2014 jäsenmaksuun

ei-jäseniltä ajomaksu on 30 euroa

Maksaminen kerhon tilille:
Maksun saaja Miata Club Of Finland
Tilinumero FI33 1458 3000 1096 51
Maksaessasi käytä viitettä:120126
Ota kuitti mukaan (kännykän ruudulla näkyvä kuitti kelpaa)

voit maksaa myös käteisellä tasarahalla

Osallistuminen tapahtumaan ilman rata-ajoa on luonnollisesti ilmaista.

Jos et ole aiemmin osallistunut Miata Clubin ratapäiviin, lue ratapäivien säännöt. Niiden tarkoitus on saada aikaan turvallinen ja sujuva ratapäivä. Ennen kaikkea sääntöjen tarkoitus on estää autojen kolarointi keskenään
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=1649.0

Huomaa, että Miata Clubin ratapäivillä noudatetaan kypäräpakkoa.

Korvaako vakuutuksesi, jos sattuu vahinko? Ota selvää omasta vakuutusyhtiöstäsi, miten he suhtautuvat, jos autollesi sattuu vahinko radalla. Kaskojen omavastuut ovat tietojemme mukaan IF:issä 20%, Tapiolassa 50% ja POP vakuutuksessa 25%. Useimmat vakuutusyhtiöt eivät siis korvaa mitään omalle autolle radalla sattuneesta vahingosta. Parhaiten saat vastauksen kysymällä asiaa suoraan vakuutusyhtiöstä

Tervetuloa!
« Viimeksi muokattu: 13.07.14 - klo:23:15 kirjoittanut Marko »

Una

  • Vieras
Mukana. Mainostetaan nyt tässäkin vielä että Seinäjoelta pari hotellihuonetta varattuna ja kolmelle pitkämatkalaiselle löytyis vielä tilaa 24.-27.7.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Mukana jos saadaan ennen sitä kone takas ehjänä kiinni.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Olevinaan laitoin jo mutta kai mä sekoilen....tulossa.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
paikanpäällä. vaikka varmaan ilman miataa
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Esa

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 354
  • brg Eunos -91
Tänään sain uuden koneen käyntiin, joten tulossa, jos kone kestää yli viikon :ohnoes

Nanu

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Tulossa  638 Tosin varmaan käyttiksellä.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Tulossa  638 Tosin varmaan käyttiksellä.

Tuun kans varmaan Type-R:llä vetämään muutaman kierroksen kun en oo koskaan ajanu sillä radalla :D
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Tulossa, jos tuomas ei kännissä säädä mun karttoja sille mallille että moottori sulaa matkalla ;)

Una

  • Vieras

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
kumpa joku suostuis mulle kuskiks niin vois olla kännissä myös (ja auttaa säätää muiden karttoja)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Esa

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 354
  • brg Eunos -91
Juuson Evon kyytissä pääsis.
Laita privaa jos kiinnostaa.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Juuson Evon kyytissä pääsis.
Laita privaa jos kiinnostaa.

Samsa tulee mun kyydissä, mutta saa toki tulla Evonkin kyytiin jos haluaa :)
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Una

  • Vieras
Tää päivä meniki oikeen hienosti. Eka olin hrnt:n kyydissä tunettamassa kartat kohdilleen uusilla AFR targeteilla.. Kyydissä istuessa iski akuutti ruokamyrkytys ja poistuin kyydistä varikolle laatottamaan (en myönnä mitään yhteyttä edellisen illan vauhtiajoiluihin  giggle) Kun sain olon korjattua niin lähin omalla autolla korkkaamaan Botnia-neitsyyttäni. Kolme ja puol kierrosta pääsin ja sitte häviskin jarrut shikaanin jälkeiseen mutkaan 140 km/h vauhdista. Chronon mukaan hiekoille mennessä oli vielä vauhtia 70km/h mutta hyvin tuo hiekka kyllä pysäyttää, noin 10 metrin päähän radasta tais keula pysähtyä. Ja hyvin uppoaa auto tonne, pari kaveria tarvittiin työntämään että jakso ruopia ittensä pois, onneks ei ollu matalampi. En enempää viittiny ajaa koska jarrupoljin tuntu hiekoilta varikolle ajaessa siltä että toinen piiri olis poissa pelistä kokonaan, joten minkäänlaista luottoa niihin enää ollu.

Kierrosajat noilta kolmelta ajetulta kierrokselta oli 2:19,4, 2:18,2 ja 2:17,3. Neljännelläkin kierroksella oltiin vielä sekunti edellä kahen sektorin jälkeen ja noiden muutaman kierroksen perusteella optimiksi 2:14. Viileemmällä kelillä ja radan opettelun jälkeen noin 2:05 paikkeilla oleva aika luulis olevan ihan realistinen. Haastava rata kyllä.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Oli kyllä hieno ratapäivä, vaikka oma kippo onkin tallissa pukkien päällä!  :bansku hrnt:lle suurkiitos ratahuoralla kokeilusta, sai ainakin kovimmat menohalut tyydytettyä ja vaimon rataneitsyys tuli vietyä siinä samalla ;) Voin sanoa että meni perille, miten kovaa siellä radalla oikein ajetaankaan, kun meinasi jalatkin olla hiukan vetelät hetken aikaa. :D Noh, eka kerta on aina eka kerta.

Tuli EP3:lla käytyä muutama kierros radalla ja samalla tuli todettua ja todistettua itselle, että kyllä oon ihan oikeaa autoa (Miataa) lähtenyt jalostamaan ratakäyttöön. Sanotaanko, että tuollainen vakio typerä on 18 sekkaa hitaampi, mitä radalle rakennetty mäxä  giggle ...

Vähän tosiaan piti käydä rataakin siivoilemassa harjojen kanssa, kun olin hrnt:n kyydissä ja käytiin kokeilemassa hiekkaa kanttarin väärällä puolella ja allekirjoittanuttakin vähän jännitti siinä kohtaa, mutta kuuluu asiaan käydä kokeilemmassa rajoja nopealla radalla.  8)

Kaikin puolin oli hieno ratapäivä vaikkakin oli vähäinen määrä porukkaa paikalla, mutta jos ens vuodelle järkättäisiin tuonne ratapäivät ja sitten mentäisiin Säläsjärven leirintäalueelle pitämään grillibileet?  food-smiley-004 Käytiin vaimon ja Samsan kanssa siellä piknikillä ratailujen jälkeen ja oli tosi hieno paikka järven rannalla.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.