Kirjoittaja Aihe: Ratapäivä Botniaringillä la 26.7.2014 klo 15-18 sisältyy jäsenmaksuun  (Luettu 3078 kertaa)

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Reissu meni hyvin, tänään pääsi kotiin ja ihan ehjällä autolla.
Tutkailin videoita ja racecrono otoksia:
2,30 meni alkuun rataan tutustuessa, pikku hiljaa ajat vähän parani.
Viimeisellä yrityksellä racecronolla aika 2.21.75 sekä videolta 2.21.5 noin aika.
Toi sovellus ei tallentanut kuin 4 kierrosta kerrallaan.
Huippunopeus GPS:n mukaan noin 146 vasemmalle kaartuvan mutkan lopussa.   dunno
Tarttis varmaan saada vähän poweria lisää.
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Kivaa oli, ja yllättävän hauska rata tuo botniaring 638 Iso kiitos Zuissille kun tulit näyttämään ajolinjoja niin sai edes jotain käryä miten tuolla kuuluu ajaa. Vaikka ehkä olis ite pitäny alottaa hieman rauhallisemmin (ehdinkö mä ajamaan 2 kierrosta ennen ku vedin pihalle?) kun auto on itellekki vielä hieman vieras (uudet kumit, alustassa muutettu kaikennäköstä). Rivalit kyllä toimi hienosti, vaikka antautuki sitte hieman yllättäen ja äkkijyrkästi... Kuitenkin tuohon lopulliseen pidon menetykseen asti hemmetin helpot ajaa (noi vinkuu ihan hemmetisti jo paaaljon ennen ku kumi edes kunnolla luistaa, ja luistoakin kestää huomattavan paljon kun vertaa r888:iin. 2:14 ajelin ensin yksikseni, ja zuissin oppien jälkeen heti 2:09 ja paljon kovempaa olis päässy jos olis saanu edes muutaman kierroksen ajettua lisää. Jos nyt tuolle sport pugin vuorolle kauden lopussa sattuu edes kohtuulliset kelit ja pääsen lähtemään tonne, niin 2:00 alitusta lähen tavottelemaan.

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Itseä ärsyttää todella paljon etten ollut Suomessa tuolloin mutta toivottavasti pugien ratapäiville pääsisi mukaan. Kertokaapas nyt mikä tekee radasta tollasen et Lohja/Vihti akselin poijaat pohtii ottavansa ensikerralla jonkun 10s pois tän kerran rata-ajasta. Varsinkin kun kyseessä ei oo ihan mitkään aloittelija miekkoset? Hämmentää!
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

Una

  • Vieras
Lähinnä se että ajoin vaa 4 kierrosta ja meillä molemmilla jarrut vittuilee. Ja se että radassa on niin monta mutkaa mitkä pitää opetella kunnolla..

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Itseä ärsyttää todella paljon etten ollut Suomessa tuolloin mutta toivottavasti pugien ratapäiville pääsisi mukaan. Kertokaapas nyt mikä tekee radasta tollasen et Lohja/Vihti akselin poijaat pohtii ottavansa ensikerralla jonkun 10s pois tän kerran rata-ajasta. Varsinkin kun kyseessä ei oo ihan mitkään aloittelija miekkoset? Hämmentää!

Radan nopea luonne ja Miatan tehojen puute tarkoittaa sitä, että jokainen mutka on onnistuttava ulostulon kannalta niin kovaa kuin autosta lähtee, jolloin saadaan paremmat suoranopeudet. Itselläkin oli ekoilla vedoilla omalla autolla luokkaa 2:10..2:08 ajat, mutta kun vain opettelee kurvit ja ajolinjat kunnolla niin kello palkitsee jopa 2:00 alituksella. :) (vaparilla siis) Toki tämä rata vaatii kunnon jarrut, koska melkein kaikki jarrutukset tehdään 140-170km/h.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Näin se taas kusettaa ku kattoo YouTube videoita ja miettii kuinka ite tuolla ajais ja varsinkin mun lelulla suurinosa mutkista on lattiassa ja loput seistään jarrulla kunhan tosiaan saa ne linjat kuntoon. Hitto vie pakko päästä ajaan tuolla vielä tällä kaudella vaikka toi mun ruoska tuskin on ihan omiaan nopealla radalla kun ehtii ottaan torkut joka suoralla kunhan muistaa vaan laittaa herätyksen ennen jarrumerkkiä  laughing-smiley-014
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Haha, jos olisit Jussiko ollu mun kyydissä niin olisit ihan samaa mieltä mun kanssa, tosta ajosta olis lähteny sekunteja ihan kaikkialta. Tossa oli ajolinjat (ja okeestaan koko rata) ihan hukassa, pientä tuntumaa alko saamaan radan hitaisiin osuuksiin (jossa sitte vedinki ihan hyvin pihalle, onneks tuolla on tilaa, ahvenistolta olis tollasen jälkeen lähetty kotiin hinausauton kyydissä) Tärkeet, eli nopeet mukat oli ihan hakusessa, olis varmaan saanu olla 20 km/h enemmän vauhtia noihin, ja kuten zuissi sano, niin tehottomalla vaparilla ei hidasta ulostuloa paikata mitenkään.

Ja kuten Una sano, niin jarrut oli ihan paskaa, koskaan ei oo ollu noin huonoa luottoa jarruihin, tuntu että auto ei vaan pysähtyny ollenkaan, ja vaikka jarruttelin tosi ajoissa, niin vähän väliä tuli tunne että pitkäks menee. Zuissiki pääs kokemaan paskat jarrut, ku eihän toi nyt pysähtyny varmaan edes sen vertaa mitä vakio 1.6 motonet paloilla... Onneks seuraaviin ratapäiviin on aikaa, pitää varmaan koittaa laittaa noi fl:n isot jarrut kiinni, ja hommata niihin jotkut kunnon palat. Silleen kyllä jännä että oon rataa jo hetken ajanu, ja ikinä ei oo jarrut toiminu noin huonosti, radalta ku lähti, niin tuntu että auto ei meinaa edes kadulla pysähtyä niin että normaali ajo on turvallista...

Eli parikymmentä kierrosta lisää (jotta edes muistais mikä hemmetin mutka sieltä nyt seuraavaks olikaan tulossa) ja toimivat jarrut, niin johan on helvetti jos ei lähestytä sitä 2:00 aikaa.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
hrnt:n autoon vaan hyvät jarrut niin johan onnistuu!  food-smiley-004

tässä omalla 2:00 kierros jonka perään näyttävä spinnaus  ;D



video alkaa ajasta 10:39->
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
On kyllä ilo katsoa tällasta menoa! Tosi päättäväisen, suorastaan rauhallisen (tarkotan lähinnä kuskin liikkeitä) näköistä menoa.
Don't charge. Super Turbocharge!