Kirjoittaja Aihe: Ongelmia jarrujen kanssa  (Luettu 9892 kertaa)

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Ongelmia jarrujen kanssa
« : 12.10.14 - klo:19:34 »
Mulla on ollu läpi kesän ongelmia Freakypartsilta ostetun Wilwood-kitin kanssa. Ensin ongelmana oli shimmat satulat keskelle levyä (vakiona 1,2mm sivussa). Sen jälkeen auto on kovissa jarrutuksissa vetäny kevyesti oikealle, ja lopulta lukinnut vasemman puolen etupyörän aina tosi ajoissa. Fiilis on ollut etteivät pure tasaisesti. Ilmannut olen kolmisen kertaa, kerran jopa satulat ylösalaisin kääntäen et varmaan pääsee kaikkialta tulemaan ilma ulos. Ei auta. Isoin ongelma tässä on ollut huonon jarrutehon lisäksi palojen epätasainen kuluminen. Kun Ferodo DS3000:sta on kuskin puolella täysin loppu, on apukuskin nurkassa vielä noin 70% jäljellä!

Ongelman syy ratkesi lopulta palojen vaihdon yhteydessä. Ja ei muuten tullu ikinä mieleen, vaikka olenkin alkanut olemaan aika skeptinen kaiken UK:sta tulevan tavaran suhteen.



Vasemman puoleinen pala on apukuskin puolelta. Mäntäkoko on 1,38" eli 35mm. Oikeanpuoleinen pala taas on tehokkaammin jarruttavalta kuskin puolelta, ja se on 1,62" eli 41mm. 

Ei jumalauta!  vash vash vash angry-smiley-005 angry-smiley-005 angry-smiley-005

edit: lisätty tilanteen aiheuttamaa reaktiota selventävä graafinen teos.


Tän paskan takia meni yksi setti DS2500:ia tosi nopee ja DS3000:tkin kului hämmästyttävän nopee kuskin puolelta niin loppuun, et kitkapinnan palan runkoon kiinnittävät nastat raapas levyyn syvät urat. En olettanu paljoen kuluvan ees loppuun sillä ratapäivällä. Tässä kohtaa toki ymmärsin poistua välittömästi radalta. Lähtee muuten UK:hon melkosen väkevää tekstiä sisältävä maili just nyt.
« Viimeksi muokattu: 12.10.14 - klo:19:48 kirjoittanut lahtiain »

Una

  • Vieras
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #1 : 12.10.14 - klo:19:50 »
Looooool.. toihan ois jo pahimmillaan ollu hengenvaarallinen kombo.

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #2 : 12.10.14 - klo:19:55 »
Joo, ei onneksi puoltanut normaalijarruttelussa. Auto on siis katsastettu noilla satuloilla, hieman ihmeteltiin puoltoa (olikohan 20%?) mutta oli laillisissa rajoissa. Epäilin silloin itsekseni pientä ilmakuplaa.

Tää on vaan jotenkin niin käsittämätöntä etten vieläkään hahmota. Miten joku firma voi toimittaa jotain noin totaalisen päin helvettiä? Ei tullu mulla mieleenkään alkaa mittailemaan mäntien kokoja, vaikka tiesin Wilwoodin tekevän näistä eri versioita.

Una

  • Vieras
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #3 : 12.10.14 - klo:20:23 »
Oishan tosta viimeistään liukkailla äkkijarrutuksessa voinu ohjelmaa tulla.

Mut ihan käsittämätöntä. Miks niillä ees on eri versioita varastossa jos myyvät vaan yhtä settiä?

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #4 : 12.10.14 - klo:20:50 »
En todellakaan tiedä. Enkä voi käsittää. Eivät maininneet tilatessa mäntien kokoa, ja mulle oli sinänsä aika sama kumpi versio sieltä tulee. En vaan ajatellu et tulee kaksi versiota ja toisella puolella 37% isompi pinta-ala...

Laitoin äsken reklamaatiota ja vaadin kahta settiä DS3000-paloja, uusia levyjä ja yhtä 41mm mäntäkoolla varustettua satulaa. Käytännössä kuitenkin koko kesän ratailut menny enemmän tai vähemmän pieleen tän ongelman takia, ja kuskin puolen jarrupalat kulunu suhteellisen nopeasti, ja tosiaan lopulta vaurioitti jarrulevyä.

Mielenkiinnolla odottelen mitä vastaa. Jos ei asiakaspalvelusta ole mitään käsitystä (= ei kuulu mitään, vastaavat et pidä tunkkis tms) niin pitänee siirtää keskustelu mx5nutzin puolelle. Luulis et sitte alkais toimimaan. On kuitenkin kohtuullisen käsittämätön virhe.

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #5 : 12.10.14 - klo:20:52 »
Niinkö, että toisella puolella autoa oli pienemmät männät satulassa. Eikös nuo satulatkin ole koottu kahdesta puolikkaasta? Voisiko puolikkaat olla eri paria. Selittäisi sen vääntämisen mistä on aiempana ollut juttua.

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #6 : 12.10.14 - klo:20:55 »
No voi toki johtua siitäkin. Satulat tuli kyllä avaamattoman oloisissa Wilwoodin paketeissa, joten epäilen suuresti ongelman olevan enemmän UK kuin USA-pohjainen. Tuo vääntäminen taisi johtua ilmasta, sai meinaan ilmata muutaman kerran että tuli kaikki pois. Nyt satulat eivät liiku mihinkään sivusuunnassa. Erinomainen huomio kyllä, ja täytyy tarkistaa.


Una

  • Vieras
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #7 : 12.10.14 - klo:21:14 »
No eihän niitä ny niinkään voi kasata että toisella puolella ois isommat männät? Vai oisko tehtaalla voinu tommonen moka tapahtua, epäilen.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #8 : 12.10.14 - klo:21:18 »
Ainakin vanhanmalliset woodit pystyy kasaamaan eriparein.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #9 : 12.10.14 - klo:22:02 »
Joku Meksikaani ne siellä tehtaalla kasaa et hyvin voinu käydä sielläkin joku vipa tai et sieltä lähtien on laitettu eripari satulat samaan läjään, toisaalta brittiautoja pitkään harrastaneena ei oo mikään yllätys etteikö sieltäkin ois voinu sekaannus tapahtua.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #10 : 13.10.14 - klo:13:14 »
 blink

pyydä hyvitykseks edes setti jarrupaloja!
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Una

  • Vieras
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #11 : 13.10.14 - klo:14:05 »
Johan ne vaatimukset oli tuolla...

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #12 : 13.10.14 - klo:19:51 »
Joo tuli eilen illalla jos vastailua.

Kiistivät kaiken, erityisesti koska jarrusatuloiden leveyden säätö ei missään nimessä ole asiakkaan tehtävä toimenpide. No, satulathan on pultattu kahdella tai neljällä kuusiokolopultilla kasaan. Ne auki ja adapterilevy pois välistä ja takas kasaan. Ainoa missä pitää olla tarkkana on tiivisterenkaan tallessa pysymisessä.

Samaan vetoon freakyparts myy uusia tiivisterenkaita männille, joten mäntien kunnostus kaiketi on sitten asiakastoimenpide...  :bansku

Vetosivat myös siihen, että mun ois pitäny kysyä heiltä asennusohjeet. Vaihdoin ehkä neljä-viis mailia ennen tilausta firman kanssa, on se jännä ettei niille tullu mieleen pistää sitä liitteenä mulle tilauksen jälkeen, jos semmonen kerran on olemassa.

Sen verran lupasivat tulla vastaan, et saisin oikean kokoisen satulan £130 hintaan Suomeen. Mä en varsinaisesti vielä tästä innostunut. Katotaan mitä tulee, jos ei auta niin pitää pistää ketju mx5nutziin.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #13 : 13.10.14 - klo:20:24 »
Tarttuivatko mitenkään tohon, että satulat eriparia, vai onko sekin asiakkaan vika, kun ei mauserin kanssa mittaa joka palikkaa ja nippeliä?

Mua sitte niin korpee tommonen ketkuilu prkele! Hamekangasta tommosille laittaa menemään.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Ongelmia jarrujen kanssa
« Vastaus #14 : 13.10.14 - klo:21:48 »
Joo ois kai pitänyt tutkia ite. En tiedä oisko paketissa lukenu, mutta ei nyt ihan tule mieleen tommoista tarkistaa. Katsotaan mitä käy....