Kirjoittaja Aihe: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin  (Luettu 13332 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: vm.2000 Miata kilpiin
« Vastaus #45 : 16.01.10 - klo:13:56 »
Eikä edes kannata muutenkaan tomaattia ostella. Joku voisi kaivaa sen pykälän mutta se muistaakseni oli syyskuu -95 kun muuttu ne säädökset.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: vm.2000 Miata kilpiin
« Vastaus #46 : 16.01.10 - klo:14:15 »
Tuolta löytyy kohdasta 4.1. Eli 14.6.1995 ja sen jälkeen, jos ei ole riittävän jäykkä alusta.
http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf

Osta kuitenkin mieluummin manuaalivaihteinen. Jenkitkään eivät kovin korkealle automaatteja arvosta ja täälläpäin on ostajat harvassa, jos meinaat autosta joskus luopua.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: vm.2000 Miata kilpiin
« Vastaus #47 : 16.01.10 - klo:19:01 »
Harmi kun et saa tuotua muuttoautona. Nimittäin Suomessa ei taida olla vielä yhtään Mazdaspeedin turbomiataa..
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: vm.2000 Miata kilpiin
« Vastaus #48 : 16.01.10 - klo:22:55 »
Harmi kun et saa tuotua muuttoautona. Nimittäin Suomessa ei taida olla vielä yhtään Mazdaspeedin turbomiataa..

Oon noita yrittäny seuraa niin joku 6kk sitte oli ruotsissa musta myynnissä mut tais mennä aika nopeesti. Hollannissa kans yks hopeinen ollu iät ja ajat, nyt tainnu hintapyyntökin tippua monta tonnia. Ite oon kuolannu sen lava orange värin perään, mut niitä ei oo näkyny myynnissä. Olikohan niitä joku vajaa 400 kpl tehty. Ei kyl olis varaakaan, mut onpahan kiva katella ;)

Stef

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 430
Vs: vm.2000 Miata kilpiin
« Vastaus #49 : 17.01.10 - klo:20:15 »
Joo, muutama kortteli meikäläiseltä löytyy yksi Mazdaspeedin turbo, tullut muuttoauton muutama vuosi sitten Suomeen.
Ensimmäinen MX-5 1,6l NB-98
Toinen Mx-5 1,8l NBFL -00

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #50 : 28.07.10 - klo:16:53 »
Mitäs eroa on jenkkimallin ja euromallin NB:n jarruletkuissa. Ei mitään??  ;D Huoltoliike väittää että olisi eroa.  ::)

Toinen kyssäri: Airbagin valo vilkkuu. Mikä avuksi?
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #51 : 28.07.10 - klo:17:35 »
Montako vilkahdusta ennenkuin on väli? Kato se numerokoodi eli vilkkuu esim pari kertaa sitten tauko jne. Sillä numerolla selviää.

Tri Pe

  • Juniori
  • Viestejä: 26
    • KTPkannattajat.com
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #52 : 29.07.10 - klo:01:44 »
Montako vilkahdusta ennenkuin on väli? Kato se numerokoodi eli vilkkuu esim pari kertaa sitten tauko jne. Sillä numerolla selviää.

Siis kyse on meikäläisen autosta... Tilanne on se että korjautin toisen sähköikkunan ja pyysin samalla tsekkaamaan kun esim. pitkien valojen ja polttoaineen valot ei näytössä toiminu. Ikkuna korjattiin, varoitusvaloja ei (polttimot kunnossa mutta vika ei selvinnyt) ja sen jälkeen alkoi tämä airbag valo palaa... Aikaisemmin ei moista ongelmaa ollut... Vilkkuu pari kertaa, sitten on taukoa ja vilkkuu taas pari kertaa...

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #53 : 29.07.10 - klo:08:52 »
Kaks vilkkua on maavika d-sensorissa eli ne sun mittariston valotkin voi olla saman asian takia pimeenä. D- sensori on muistaakseni se joka on konepellin tuulihaan vieressä.

Ai joo mutta toikin riippuu vuosimallista. -99 eteenpäin toi sama koodi on että airbägin tietokone itsessään on rikki.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #54 : 29.07.10 - klo:08:57 »
Perkule ja sehän se sulla temppuileekin.....paha paha.

Tossa noi koodit ja vuosimallit mihin ne on:

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=127292

Tri Pe

  • Juniori
  • Viestejä: 26
    • KTPkannattajat.com
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #55 : 29.07.10 - klo:19:36 »
Luulen että se vilkkui kolme kertaa joka siis olisi kai "bad power". Sanoivatkin korjaamolla että siellä oli tehty jotain ihme virityksiä virtajohtojen kanssa... Ja tämä ongelma siis alkoi vasta kun toinen sähköikkuna korjattiin.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #56 : 02.08.10 - klo:20:13 »
Ketjua hennosti sivuten...
Onko NA-mallin USA-mallissa ja Saksan mallissa eroja? Tuossa olisi Saksasta yksi US-importti kiikarissa ja alkoi mietityttämään, että tuleeko vastaavanlainen rumba katsastuksen ym. kanssa kuin ketjun aloittajalla. Muita huomioita (paitsi mailimittari)?
Don't charge. Super Turbocharge!

Tri Pe

  • Juniori
  • Viestejä: 26
    • KTPkannattajat.com
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #57 : 10.08.10 - klo:09:31 »
Luulen että se vilkkui kolme kertaa joka siis olisi kai "bad power". Sanoivatkin korjaamolla että siellä oli tehty jotain ihme virityksiä virtajohtojen kanssa... Ja tämä ongelma siis alkoi vasta kun toinen sähköikkuna korjattiin.

Eihän se mitään kolmea kertaa vilku vaan seitsemän. Joka siis viittaa kai matkustajanpuoleiseen airbagiin. Vien tänään anyway huoltoon jossa vaihdetaan jarruletkut, toivottavasti pelkkä vikakoodin nollaus riittäisi airbag ongelmaan (jota ei siis ollut ennen kuin korjautin matkustajanpuoleisen oven sähköikkunan...).

Tri Pe

  • Juniori
  • Viestejä: 26
    • KTPkannattajat.com
Vs: vm.2000 USA-mallin Miata kilpiin
« Vastaus #58 : 17.08.10 - klo:18:51 »
Nonni, jarruletkut vaihdettu (tilasin uudet mx-partsista) ja airbagongelma fiksattu (oli vaan jotkut johdot hapettunu).

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: vm.2000 Miata kilpiin
« Vastaus #59 : 09.06.11 - klo:17:11 »
Vastaavuustodistus tuli tänään.

Mistä hommasit vastaavuustodistuksen?

Mulla on tällä hetkellä sama case, liian uusi US-importti. Inchcapelta vastaavuustodistuksena tilaamani paperi (150e) esittelee autoni täyttävän fmvss/SAE-normeja eri osa-alueilla, mutta jarrujen, päästöjen ja melun osalta rakkaassa Suomessamme näiden jenkkinormien vastaavuus päättyy vuonna 1996, mikä on taf lak 1.1.1997 ensirekisteröidylle. Itseasiassa tuolla Inchapen lapulla ei näillä päivämäärillä todista yhtään mitään muuta kuin turvavöiden kelpoisuuden, mihinkä siihenkin olisi todennäköisesti riittänyt vöihin ommelusta lapusta hyväksyntänumeron katsominen. Olipa hyvä ettei tullut tehtyä turhaa ostosta.

Tässä Trafin lista. Tartten jonkun tahon todistuksen siitä että auto täyttää vuoden 97 eurooppalaiset vaatimukset kohdissa 1, 2/41 ja 9.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/B885BE1C-1D43-4875-A226-7FDBCF9DCDEC/0/Lisapoytakirja_MUU_M1N1_ko_ennen_112010.pdf

Ennen Mazdan lapun tilausta kyselin vastaavuustodistusta myös pakupojilta ja tyvnordilta. Ensinmainitulla maksaa 400e ja jälkimmäisellä 600e.
ex-NA8C