Kirjoittaja Aihe: MX-5 Saksasta  (Luettu 28331 kertaa)

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #15 : 21.06.15 - klo:01:38 »
Olet varmaan tutustunut auton tuontiin Saksasta ohjeistukseen, mutta pari pientä pointtia kertauksena. Mene ensimmäisenä ostamaan kilvet jotka sinulla on sitten valmiina kun auto löytyy ja samoin blankko rekisteriote. Ja jos ei löytyisi, niin et montaa euroa menetä.

Tämä ei enää toimi . Nykyään siirtolaput saa vain jos A: on tiedossa ostettava yksilö ja valmistenumero ja B: KATSASTUS PITÄÄ OLLA VOIMASSA !  . Katsastamattomalle autolle ei saa mitään siirtolappuja enää . Myöskään netistä ei voi enää tilata kilpiä valmiiksi tietämättä tarkasti yksilöä jota on ostamassa . Lisäksi pitää toimittaa auton paperit ennen kilpien saamista . Käytännössä siis ainoa tapa on mennä Saksassa viettämään virastopäivää
 
Kiitos ryssien jotka käytti helppoa systeemiä hyväkseen ja rahtasivat mm. varastettuja autoja ! KIITOS !
työn alla : 205GTI " MI16"

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #16 : 21.06.15 - klo:21:52 »
Tuo kilpi- ja rekisteröintikuvion muutos olikin uutta tietoa minulle. Tuosta kuviosta tosiaan tulee yksi ylimääräinen virastopäivä (ja hotelliyö) Saksassa, eli aamusta heti kilpikauppaan ja virastoon, jotta ehtii hoitamaan virastoaikana kaikki.

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #17 : 22.06.15 - klo:20:06 »
Nyt on juhannus lusittu food-smiley-004 ja pääse takaisin MX-5 asioiden ääreen. Kiitos kaikista vinkeistä ja kommenteista! If on minullakin vakuutusyhtiönä käytössä, eli vakuutuksen ottaminen onnistunee, soitan vielä ja varmistan. Voinko vaan ilmoittaa tullille ikä x 18800km ajomääräksi, jos ajomäärä on pieni?

Budjetti ei rajoita NA/NB tasolle, ja luulen, että "ensikertalaiselle" NC:kin on aika "lelu" (varsinkin Passatiin ja Roomsteriin verrattuna). Lisäksi ilmoitusten perusteella hyväkuntoisissa NA:issa (ja osittain NB:ssäkin) hintapyynnöt on melkein NC tasolla. Vero on toki korkeampi NC:ssä, mutta ensisijainen tarkoitus päästä "vaan ajamaan". Eli palaan ensisijaisesti NC markkinatutkimukseen :) Nahkasisusta näyttää olevan ainakin hyvin yleinen.

Nyt taas muutama esimerkki:
2006, 124000km, kirjoitin myyjälle ja kuulemma ajettu vain kesäisin (ei talvirenkaitakaan mukana), ei ruostetta, ja "top" kunnossa, kolaroimaton. Epäilyttää, ettei ole mennyt vielä kaupaksi 6250 hintaan, jos nämä kuvaukset kunnosta pitävät paikkansa. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209686313

2007, 110000km, Mithra erikoismalli, vähän etsintäalueeni ulkopuolella (2.5h ajomatkan päässä): http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mazda-mx-5-1-8-mzr-mithra-essen/210781564.html

2007, 120000km, vaaleansininen (tälle pitää laittaa vielä viestiä):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=210362257

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #18 : 22.06.15 - klo:20:50 »
Itse en kyllä katselisi kuin 2.0 malleja, 1.8 on hieman nuhainen ja vähemmän haluttu. Veroissa ei suurta eroa pitäisi olla. En muista saiko sitä myöskään 6-lovisella laatikolla, joka on myös kiva optio.

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #19 : 22.06.15 - klo:21:13 »
1.8 saa vain 5 vaihteisella tietääkseni. 2.0 kone näyttäisi olevan harvinaisempi, ainakin <10000 hintaluokassa. Tässä ois yks joka ei näytä nuhjuiselta: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209669308 Laitan tällekin viestiä.

M.U. Stone

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #20 : 22.06.15 - klo:23:30 »
Olen itsekin katsellut Saksan NC-tarjontaa, lähinnä huvikseen. Mobile ja Autoscout ovat varmasti hyvä lähtökohta, mutta kannattaa katsoa myös Saksan Ebay. Ja onhan noita monia muitakin käytettyjen palstoja, muistaakseni autouncle.de löysi muita kuin noilla suurimmilla olleita käytettyjä.

Moni on varmasti kakslitraisen kannalla ehdottomasti, niin itsekin. Siinä on lukkoperä vakiona ja osassa 6-lovinen laatikko (onko se parempi, en tiedä). Osa on taas sitä mieltä, että aivan sama: 1.8 vai 2.0, vajaatehoisia molemmat. Ja sama koskee varmasti myös kattoa, rätti vai kova (prht/coupe).

Sport-varustelu lienee haluttu alustan suhteen. Bilsteinit taitaa olla siinä vakiona, onko myös Eibachin madallusjouset (?). Mutta nuohan saa laitettua myös jälkeenpäin ja laadukkaammatkin tietysti.

Pari myynnissä olevaa autoa olen nähnyt Mazdaspeedin korisarjalla, aika hyvältä näyttävät. Tosin hintapyynnitkin ovat kohdillaan... Muitakin tyylikkäitä korisarjoja on välillä ja rätti+kovakatto-yhdistelmiä.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=210624269

Muutamia autoja on tullut Recaron penkeillä vastaan (ollut lisävaruste, ainakin joinakin vuosina). Ja sitten kun nälkä kasvaa lisää, facelift tuli 2009 (ilmeisesti kesän jälkeen Saksassa). Lisänä ainakin vakionopeudensäädin, pieniä muutoksia alustassa ja sisuksessa. Ja parempi ulkonakö imo.
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:23:55 kirjoittanut M.U. Stone »

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #21 : 23.06.15 - klo:00:38 »
Kyllähän nälkä kasvaa, mutta budjetissa yritän pysyä. Toistaiseksi ;D. Ei taida facelift malleja olla alle 10k saatavilla. Ulkonäöstä olen samaa mieltä, paremmalta se näyttää. Bilsteinit on jossain vakiona kun ilmoituksia katselen, Eibachin jouset muutamassa mainittunna, että löytyy ja, että ovat kirjattuna auton papereihin, ei oo tullut vakiona vastaan jos oikein ymmärrän asian.

Tässä ois yks tällainen hieman tuunattu yksilö. Sijainti ois hyvä, ajettu vain kesällä viime vuosina (kesärekisteröinti), Eibachit ja Bilsteinit löytyy. Mutta:
- kuljettajan turvavyön mekanismi ei vedä vyötä kunnolla takas (kallis vaihtaa?)
- takapuskurissa 5cm "repeämä" (kallis korjata?)
- tuulisuojan sarana murtunut oikealla
Onko tämä sitten sellainen kuuluisa pommi? 18 tuumaiset vanteetkin hirvittää vähän, tosin niitä nyt voi vaihtaa...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209791083

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #22 : 23.06.15 - klo:00:47 »

Onko tämä sitten sellainen kuuluisa pommi? 18 tuumaiset vanteetkin hirvittää vähän, tosin niitä nyt voi vaihtaa...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209791083

Em mä muuten osaa ottaa kantaa, mutta 18" vanteet ja vakioalusta , tai ylipäänsä 18" vanteet tollasessa kirpussa  bowrofl
työn alla : 205GTI " MI16"

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #23 : 23.06.15 - klo:23:26 »
Tässä ois vielä yksi 2.0 koneellinen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209010811

Kala takakontissa ja kojelaudassa pitäs saada siististi irti :o Onkohan noi siniset sisävarusteet alkuperäiset, vai jälkiasenteiset?

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #24 : 24.06.15 - klo:00:09 »
Tässä ois vielä yksi 2.0 koneellinen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=209010811

Kala takakontissa ja kojelaudassa pitäs saada siististi irti :o Onkohan noi siniset sisävarusteet alkuperäiset, vai jälkiasenteiset?

Nuo ovien siniset osat on jälkiasenteiset tyynyt, lähtee varmaan nyhtämällä irti. Vaihdekepin ja käsijarrukahvan ympärykset on vaihdettavissa, esim briteistä löytyy alkuperäset nahkaset. Samaten siniset matot on vaihdettavissa mustiin.

Ja mitä rengaskokoon tulee, niin en laittas NC-koriseen ku korkeintaan 17" halkaisijalla olevat. Mulla oli ostohetkellä 19" vanteet, ne jäi liikkeeseen. Sit tuli kokeiltua 18" vanteita vähä aikaa, nekin palautui ostopaikkaan. Nyt on alla alkuperäsen kokoset 16" vanteet, ja ajotuntuma on sitä mitä pitääkin. Pieni ja kevyt auto => mahollisimman vähän jousittamatonta massaa. Ja 16" on pienin vannekoko mikä NC-korisessa mahtuu pyörimään, jarrujen koko rajottaa.

Koneiden koosta NC-korisissa... 2-litrasen ja 1.8:n ero on huomattava, 165hv/190Nm vastaan 126hv/167Nm. Ketjukoneita, ei jakohihnahuolia. 6-vaihteinen loota on 5-vaihteista kestävämpi, ja 2-litrasen mukana tulee tosiaan yleensä 6-lovinen loota ja lukkoperä (mulle tuli tosin briteistä varaosa-auto jossa oli ruksittu varusteiks 2-litranen kone ja 5-lovinen loota lukkoperän kanssa). Lukkoperä on mallia "Tochigi-Fuji", toiminu ainaki mulla niinku kuuluukin. 

Mallinimet karuimmasta varustelluimpaan julkaisuvuotena 2005/2006: Club spec, Base, Touring, Sport, Grand touring. Jossain vaiheessa mukaan tuli myös "Business"-malli, joka käsittääkseni sijottuu sport- ja grand touring- mallien välimaastoon. Lisäksi on joitain erikoismalleja, kuten Kaminari, Niseko, ja allekirjoittaneen Expression.
'99 MB C220cdi

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #25 : 24.06.15 - klo:10:00 »
Kiitos! biggthumpup. Niitä varustelutasoja tulikin ihmeteltyä jo, eikä niistä oikein tolkkua saanut.

Omasta mielestä 17 tuumaisetkin vanteet näyttää jo hieman hölmöiltä noin pienessä autossa... 16 tuumaiset itsekin suosisin, senkin takia, että pysyy renkaiden hinnat järjellisinä.

Lukkoperä-asia rupesi kiehtomaan. Onko niissä jotain mitä pitäisi huomioida? Huollot? Kunto? Jos 6-vaihteinen laatikko on kestävämpi, niin sekin on toki plussaa. Pitää niitä kaksilitraisten markkinoita vielä tutkailla tarkemmin. Vähän siinä isommassa koneessa pelottaa, että miten se pysyy tällaisella kaverilla lapasessa, joka on tottunut isohkojen ja aavistuksen alitehoisten, etuvetoisten perheautojen liikutteluun dunno. Mutta kai se pysyy jos järkeä käyttää.

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #26 : 24.06.15 - klo:10:12 »
Ei tuo lukkoperä vaadi ku öljynvaihdon 60tkm välein. Vakiotehoilla kestää isältä pojalle jne, ei oo mitenkään vikaherkkä. Ja NC:ssähän on vakiona ajonvakautus (jonka onneks saa kokonaan pois päältä jos on tarvis), joka puuttuu peliin jos laite meinaa lähteä lapasesta. Ja on siis sen verran herkkä ja tehokas, että autoa ei saa poikittain tai sutimaan vaikka miten yrittää. Auttaa myös liukkaalla kelillä jos kytkinjalka on liian äksy liikkeelle lähtiessä.
'99 MB C220cdi

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #27 : 24.06.15 - klo:10:30 »
17 liian iso nc:hen? Waat? Makuasioita, mutta mutta...

Omaan silmään noi mordenin vanhat vanteet oli nappivalinta ulkonäöllisesti tuohon korimalliin. Olikos ne 17 va 18-tuumaiset?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Don't charge. Super Turbocharge!

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #28 : 24.06.15 - klo:10:40 »
17 liian iso nc:hen? Waat? Makuasioita, mutta mutta...

Omaan silmään noi mordenin vanhat vanteet oli nappivalinta ulkonäöllisesti tuohon korimalliin. Olikos ne 17 va 18-tuumaiset?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jaa nää vai?



Nuo on 18". Näyttää tosi makeilta, mut ajettavuus meni pahasti metsään. Ihan liian painavat, ohjausherkkyys hävis olemattomiin, autosta tuli "maantiejyrä" mutkatieohjuksen sijaan.


Nämä on sit parhaat maholliset:



 638
'99 MB C220cdi

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #29 : 24.06.15 - klo:10:51 »
On noi enkeit omaan silmään kyllä paremman näköisetkin.  638 Ja epäilemättä toimivatkin paremmin.
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..