Kirjoittaja Aihe: MX-5 Saksasta  (Luettu 28366 kertaa)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #90 : 31.01.16 - klo:19:35 »
UK:ssa Eunos muuttuu Mazdaksi.

Tosi hyvä juttu. Briteissä näyttää olevan aika paljon ruosteongelmaisia autoja, joten tuoreet Japanin tuonnit ovat paljon houkuttelevampia, kun ei tarvitse stressata paikkaluvusta tai muustakaan.

Mutta kiinnostaako kysyjää rhd-autot ollenkaan?

Jere

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #91 : 01.02.16 - klo:08:18 »
Okei itse vähän aristelen tuota että ratti on väärällä puolella kun mahtaako enää saada suomessa myytyä?

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla


OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #92 : 01.02.16 - klo:08:27 »
Okei itse vähän aristelen tuota että ratti on väärällä puolella kun mahtaako enää saada suomessa myytyä?

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla
Kaiken saa myytyä, kun on hinta kohdallaan.. Mutta pari rhd-autoa myyneenä voinee sanoa, että kyllä niiden myyminen huomattavasti kovemman työn ja tuskan takana on, jos vähänkään järkevän hinnan haluaa saada.

Jere

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #93 : 01.02.16 - klo:08:52 »
Okei itse vähän aristelen tuota että ratti on väärällä puolella kun mahtaako enää saada suomessa myytyä?

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla
Kaiken saa myytyä, kun on hinta kohdallaan.. Mutta pari rhd-autoa myyneenä voinee sanoa, että kyllä niiden myyminen huomattavasti kovemman työn ja tuskan takana on, jos vähänkään järkevän hinnan haluaa saada.
Näin mä vähän aattelin mut onko sillä nyt niinkään väliä jos löytää oikeesti hyväkuntoisen pienellä rahalla :)

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla


Jere

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #94 : 01.02.16 - klo:09:00 »
Ajeleeko muuten joku ihan vakituisesti miatal näin talvisin, että onko millainen ajaa ja onko yhtä hyvä ku normaali auto?

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla


Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #95 : 01.02.16 - klo:09:13 »
Okei itse vähän aristelen tuota että ratti on väärällä puolella kun mahtaako enää saada suomessa myytyä?

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla
Kaiken saa myytyä, kun on hinta kohdallaan.. Mutta pari rhd-autoa myyneenä voinee sanoa, että kyllä niiden myyminen huomattavasti kovemman työn ja tuskan takana on, jos vähänkään järkevän hinnan haluaa saada.
Näin mä vähän aattelin mut onko sillä nyt niinkään väliä jos löytää oikeesti hyväkuntoisen pienellä rahalla :)

Useamman kymmenen tuhatta kilometriä rhd:lla ajaneena voin sanoa, että kun siihen tottuu, niin on aivan sama kummalta puolelta ajaa. Ne, jotka ohjausta päivittelevät ovat yleensä niitä, jotka eivät ole ajaneet ollenkaan rhd:lla tai ovat ajaneet tosi vähän.

Itsestään selvää on, että rhd:sta ei saa myydessä samaa rahaa kuin lhd:sta mutta toisaalta ei se ostaessakaan maksa niin paljoa. Ja kaikista tärkein juttu on kuitenkin se auton kunto, kun puhutaan vanhoista laitteista. Ostin pari vuotta sitten auton, joka oli 14 vuotta vanha suoraan Japanista. Ruostetta ei ollut missään ja pohja lähes uudenveroinen. Eli kyllä noissa omat hyvät puolensa on.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #96 : 01.02.16 - klo:09:18 »
Itse ajelin NBFL:lä 3 tai 4 talvea ja loistava talviauto, ainakin NB:t lämpimiä kuin mitkä ja sisätila lämpeää nopeasti, omassa oli perälukko joka osaltaan varmaan auttaa etenemisessä.
Kovakatto suositeltava mutta ajelee monet rättikattoisenakin, kovassakatossa lisäplussan tuo suurempi takaikkuna mikä parantaa näkyvyyttä taakseppäin huomattavasti, NB:n rättikatoissa lasinen takalasi ja lämmitys, vanhemmissa muovinen takalasi jonka kestävyydestä pakkasessa ja auki pysymisestä ei kokemuksia mutta molemmat lienee heikkoja osa-alueita.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #97 : 01.02.16 - klo:09:28 »
Ohituspaikan katsominen rhd:llä on hankalampaa kun ei pääse kurkkaamaan niin helposti että tuleeko joku vastaantulijoidenkaistaa.

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #98 : 01.02.16 - klo:09:34 »
Kolme talvea kolmella eri NA:lla takana. Kaksi rätillä ja yksi kovalla katolla. Kaikki talvet auto seissyt ulkosalla eli ei tallia tai katosta käytössä. Ainoa ero kattojen kanssa oikeastaan se, että rätin muovisesta takalasista ei tosiaan näe yhtään mitään taaksepäin. Muuten ei rätinkään kanssa ollut ongelmia, eikä ottanut damagea lumien putsailuista yms.

Erityisen lämpimiä meikäläisen yksilöistä ei kyllä ole ollut yksikään. Kyllä noilla peruspakkasilla tarkenee, mutta kylmemmillä keleillä ei kyllä kovin lämpimäksi saanut millään.

Ajettavuuden osaltahan nämä on parhaimmillaan talvella. Lukon kanssa tietty parempi, mutta ilmankin pärjää.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #99 : 01.02.16 - klo:10:13 »
Olisiko NB:ssä panostettu lämmityslaitteeseen? Lämpimin talviauto mitä mulla on ollut ja nopein lämpeämään.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #100 : 01.02.16 - klo:10:30 »
Ite oon ajellu NA:lla parina talvena, ja hyvin lämpes ainakin vielä -25 pakkasilla. Ja vaikka välillä auto vietti yönsä ulkona, niin aina lähti ku palmun alta, vaikka ei ollu ees lohkolämppäriä. Mullakin mx-5 on ollu ylivoimasesti nopeiten ja parhaiten lämmenny talviauto + lukkoperän kanssa myös ehdottomasti hauskin. Ainoo ongelma oli kun ovi pääs jäätymään syksyn ekoilla pakkasilla kiinni, niin siitä onnettomasta NA:n kahvasta ei saanu ovea revittyä auki. Korjaantu tietenki kuivaamalla ja silikoonaamalla tiivisteet, mutta sinä aamuna jäi mäksä pihaan.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #101 : 01.02.16 - klo:10:40 »
Ohituspaikan katsominen rhd:llä on hankalampaa kun ei pääse kurkkaamaan niin helposti että tuleeko joku vastaantulijoidenkaistaa.

Toki tuo on huomattu. Käytännössä ohitustilanteet ovat vaikeampia, kun on mutkainen tie ja edessä on iso laite esim. paku tai kuorma-auto. Myös vasemmalle kaartuva tie vähentää näkyvyyttä. Näitä tilanteita on kuitenkin aika vähän varsinkin, jos ajelee kaupungissa.  Ja ainahan voi jättää vähän pidemmän välin edessä ajavaan, niin näkee paremmin. Ja turbo konepellin alla auttaa kummasti ohituksissa riippumatta siitä kummalla puolella istuu  :)

Lisäksi vaikeampia paikkoja on esim mäkkärin luukku, jossa joutuu kurkottamaan ja lippuautomaatit kauppakeskuksissa, jolloin joutuu nousemaan autosta yms. Omalla kohdallani 99% tilanteista on sellaisia, joissa ohjauksen puolella ei ole merkitystä.

Jere

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #102 : 01.02.16 - klo:12:31 »
Okei hei mistä pääsisin katsomaan noita japanista tuotuja miatoja? Että onko joku hyvä sivu mistä pääsis katselemaan :)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #103 : 01.02.16 - klo:12:46 »
Ebay.co.uk, pistonheads ja mx5nutz nyt tulee ekana mieleen. Myös facebookissa noita kaupataan ainakin mx5 car N parts ryhmässä.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: MX-5 Saksasta
« Vastaus #104 : 01.02.16 - klo:13:12 »
Ebay.co.uk, pistonheads ja mx5nutz nyt tulee ekana mieleen. Myös facebookissa noita kaupataan ainakin mx5 car N parts ryhmässä.
mx5 car N parts vaatii jonkun fb-kaverin joka on jo ryhmässä ja kutsuu, mutta ei ole ongelma.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.