Kirjoittaja Aihe: Luukku MX5 haku saksasta  (Luettu 3699 kertaa)

nonpro

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Luukku MX5 haku saksasta
« : 12.07.09 - klo:12:18 »
Tervehdys.

Tuollaista NA 92-98 1.8 ~150.000 ajettua MX-5 oisin hakemassa saksasta kesäautoksi ja siihen ois parit kysymykset mihin ei haulla löytynyt ihan kaikkeen vastausta..

-Mitäs eroja noilla 91/96kw koneilla on? Onko toi 91kw vanha versio mistä myös voi korkata kampuran pää?

-Entäs mitä muita eroja koneen, sähköjen ja voimansiirron lisäksi on 1.6/1.8 mallilla esim sisustassa ja muualla?

-Onko tässä jotain "facelift" mallia, missä vuosimalleissa tulee eroja minkäkin suhteen? Esim voimansiirto, sisusta, alusta, kori?

-Mites kovia nämä on lahoamaan? Tarkoitan pohjan puoleltakin kaikkia helman/lattian saumoja yms... Onko mitään piilossa olevaa lahopesäkettä?
Useempaa mazdaa hitsanneena alkaa jo toi touhu olla koettu...

Voiko näistä päätellä jostain kohtaa ajokilsojen paikkaansapitävyyttä?... Ja mitä paikkoja näistä yleensäkin kannattaa koeajossa tonkia?

Kiitos jo etukäteen...  8)
MX-5 1994 1.8

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Luukku MX5 haku saksasta
« Vastaus #1 : 12.07.09 - klo:12:56 »
Tervehdys.

Tuollaista NA 92-98 1.8 ~150.000 ajettua MX-5 oisin hakemassa saksasta kesäautoksi ja siihen ois parit kysymykset mihin ei haulla löytynyt ihan kaikkeen vastausta..

-Mitäs eroja noilla 91/96kw koneilla on? Onko toi 91kw vanha versio mistä myös voi korkata kampuran pää?

-Entäs mitä muita eroja koneen, sähköjen ja voimansiirron lisäksi on 1.6/1.8 mallilla esim sisustassa ja muualla?

-Onko tässä jotain "facelift" mallia, missä vuosimalleissa tulee eroja minkäkin suhteen? Esim voimansiirto, sisusta, alusta, kori?

-Mites kovia nämä on lahoamaan? Tarkoitan pohjan puoleltakin kaikkia helman/lattian saumoja yms... Onko mitään piilossa olevaa lahopesäkettä?
Useempaa mazdaa hitsanneena alkaa jo toi touhu olla koettu...

Voiko näistä päätellä jostain kohtaa ajokilsojen paikkaansapitävyyttä?... Ja mitä paikkoja näistä yleensäkin kannattaa koeajossa tonkia?

Kiitos jo etukäteen...  8)


- 94-97 malliset 1,8 on kaikki samalla koneella jossa on se 130hp. Kampuran pään probleema on vaan 1.6 90-92 malleissa.

- 1.8 mallissa on suurempi 8" tasauspyörästö (7" 90-93), usein torsen lukko, ja 10"jarrut verrattuna (9" 90-93) 1.8 mallissa on isommat penkit + jotain lisäjäykistyksiä korissa.

- Facelift tuli vuonna -96, hieman pyöreämpi kojetaulu, mutta ei mitään kummempia muutoksia, tästä en ole ihan varma....

- Jos katon sadevesikouru on päässyt lahoamaan (muovia), niin vettä menee sivuhelmoihin ja sieltä saattaa ruostua. Muualla en ole näissä oikeastaan ruostetta nähnyt. Tsekatkaa sivuhelmoista ne veden ulostuloaukot että sadevesi pääsee pois koteloista. Itsellä nämä meni tukkoon massauksessa ja lotina oli kiva kun vettä oli koteloissa litra...

- Pätevä huoltokirja on ihan ok peruste ajokilometrien paikkaansapitävyydestä. Kunhan ei kilise ja kolise.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

nonpro

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Luukku MX5 haku saksasta
« Vastaus #2 : 17.07.09 - klo:01:07 »
Noniin lähtö lähenee eli oisko vielä jollain vielä vinkkiä miatan hakuun tyyppivikoja mitä katsoa jne.. Eli vm 94-> ja 1.8 96kw koneella oleva miata on nyt se mitä etsitään.

Mistä tietää onko kys. laitteessa lukkoa muutenkuin sikaa antamalla? Voiko siis päätellä jostain. Tosin tuskin vaikuttaa kyseinen asia auton valintaan kun ei noita nyt niin mahdottomasti ole mistä valita, ellei sit kierrä koko saksaa ympäri.

Ja entäs noi penkit kun jossain on sellaset normaalit liikkuvalla niskatuella ja taas jossain sporttisemman näköiset kiinteällä tuella? Onko jompikumpi lisävaruste tai vuosimalli riippuvainen juttu?

Ja entä onko se mötikkä konehuoneen vasemmassa nurkassa(tulipellissä) oleva ABSin yksikkö, kun jossain se on ja jossain ei vaikka lukee tiedoissa ABS...

« Viimeksi muokattu: 17.07.09 - klo:01:09 kirjoittanut nonpro »
MX-5 1994 1.8

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Luukku MX5 haku saksasta
« Vastaus #3 : 17.07.09 - klo:08:42 »
Siinä mötikässä pitäis lukea jotain ABS-juttuja ja muutamia kovia linjoja pitäis lähteä jarruille. En ole itse koskaan omistanut absillista, mutta sen pitäisi tosiaan löytyä sieltä vasemmasta nurkasta.

Anna sille sikaa tai aja toinen puoli autosta hiekalle ja vähän kiihdyttele :)

Mun mielestä -94-> on noi liikuteltavalla niskatuella olevat, ainakin näin oon ymmärtäny. Uudemmissa (94->) 1.6l voi olla taas kiinteällä tuella. Jos olet vähän pidempi, niin ehdottomasti liikuteltavalla tuella, muuten ei ole mitään tukea niskalle. Tästä en sitten ole ollenkaan varma...

Luotettavia autoja ovat, että jos näyttää siistikuntoiselta päällisin puolin ja koeajossakaan mikään ei kolise, niin osta pois :)

nonpro

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: Luukku MX5 haku saksasta
« Vastaus #4 : 20.07.09 - klo:15:38 »
Vähän vielä ihmetyttää pari juttua, missäs ero tulee ku on jossain noissa vilkkuviiksissä eroa? Voiko päätellä siitä jotain että onko uudempaa mallia esim. Noita penkkejä ku kattelee niin niillä ei näyttäs olevan mitään logiikkaa vuosimallin tai konetehon kanssa...

http://turbomirage.com/miata/miatapix/miata_5.jpg
http://i.ebayimg.com/08/!!qhMZ0QBG0~$(KGrHgoOKigEjlLm,etkBKT)sUN--Q~~_27.JPG
MX-5 1994 1.8

tom

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: Luukku MX5 haku saksasta
« Vastaus #5 : 23.07.09 - klo:22:41 »
onko vinkkiä tohon sadevesikourun fixaamiseen,  vettä näyttää valuvan..


- Jos katon sadevesikouru on päässyt lahoamaan (muovia), niin vettä menee sivuhelmoihin ja sieltä saattaa ruostua. Muualla en ole näissä oikeastaan ruostetta nähnyt. Tsekatkaa sivuhelmoista ne veden ulostuloaukot että sadevesi pääsee pois koteloista. Itsellä nämä meni tukkoon massauksessa ja lotina oli kiva kun vettä oli koteloissa litra...

- Pätevä huoltokirja on ihan ok peruste ajokilometrien paikkaansapitävyydestä. Kunhan ei kilise ja kolise.