Kirjoittaja Aihe: MX-5 valinnanvaikeus  (Luettu 6383 kertaa)

Migo

  • Juniori
  • Viestejä: 2
MX-5 valinnanvaikeus
« : 01.07.15 - klo:22:48 »
Pähkäilen tässä nettiauton valikoiman parissa, että mikä olisi hyvä ja hauska vaihtoehto kesäautoksi ja tuleville kesille uskolliseksi ratsuksi.
Tavoiteena olisi löytää huoleton cruisailu auto,ennemmin kuin jatkuva remontointi projekti.
Peukalo on melkein keskellä kämmentä ja omaa hallia ei ole missä voisi rempata rauhassa...
Vähän myöhässä aloin laittaa asiaa tulille, mutta nyt vasta heinäkuussa tuli tilaisuus autonlaittoon.
Hintahaarukka olisi max 12000€. Katsoin tuossa muutamaa kiinostavaa vaihtoehtoa http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/7350016, http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/7298615
ja http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/7218987.
Onko kellään tietoa tai kokemuksia kyseisistä yksilöistä?
Laiteen saaminen ei ole tämän kesän pakkohankinta listalla, eli jos ei löydy sopivaa vempelettä niin voi odottaa Miata ensikesään... :)

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #1 : 01.07.15 - klo:23:26 »
http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/7298615
Onko kellään tietoa tai kokemuksia kyseisistä yksilöistä?

Tosta on senverran kokemusta ja tietoa et on mun vanha peli ja ainakin viime keväänä kun sen myin oli todella hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja maalipinnaltaan virheetön.
Tekniikka puoli oli ainakin silloin täysin tikissä ja remmiahdin mun asentama ja oli todella hauska peli.
Sisusta oli siistissä kunnossa ja maustettuna muutamilla hyvälaatuisilla kromiosilla (metallisilla ei muovikuralla).
Alustaan lisätty lisäjäykisteitä ja on alunperin Sportin isot jarrut ja lukkoperä.

Migo

  • Juniori
  • Viestejä: 2
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #2 : 01.07.15 - klo:23:40 »
Lainaus
Tosta on senverran kokemusta ja tietoa et on mun vanha peli ja ainakin viime keväänä kun sen myin oli todella hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja maalipinnaltaan virheetön.
Tekniikka puoli oli ainakin silloin täysin tikissä ja remmiahdin mun asentama ja oli todella hauska peli.
Sisusta oli siistissä kunnossa ja maustettuna muutamilla hyvälaatuisilla kromiosilla (metallisilla ei muovikuralla).
Alustaan lisätty lisäjäykisteitä ja on alunperin Sportin isot jarrut ja lukkoperä.


Kiitokset vastauksesta, kiinnostus heräsi entisestään kyseistä yksilöä kohtaan  ;D

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #3 : 01.07.15 - klo:23:47 »
Ja toi kovakatto on Mazdan alkuperäiskatto ei halpa tarvike.

Frank

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #4 : 01.07.15 - klo:23:53 »
Miksi Lauri luovuit moisesta herkusta?
Hän on mies, joka on ajanut ND:n ;)

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #5 : 02.07.15 - klo:00:00 »
Miksi Lauri luovuit moisesta herkusta?

MINI R53 JCW GP limited edition malli tuli sopivasti myyntiin ja iski äkillinen autokuume, mieluusti olisin pitänyt molemmat mut tilat loppuu kesken.

Frank

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #6 : 02.07.15 - klo:00:03 »
Miksi Lauri luovuit moisesta herkusta?

MINI R53 JCW GP limited edition malli tuli sopivasti myyntiin ja iski äkillinen autokuume, mieluusti olisin pitänyt molemmat mut tilat loppuu kesken.

Hyväksyttävä syy 638
Hän on mies, joka on ajanut ND:n ;)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #7 : 02.07.15 - klo:08:29 »
http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/7298615
Onko kellään tietoa tai kokemuksia kyseisistä yksilöistä?

Tosta on senverran kokemusta ja tietoa et on mun vanha peli ja ainakin viime keväänä kun sen myin oli todella hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja maalipinnaltaan virheetön.
Tekniikka puoli oli ainakin silloin täysin tikissä ja remmiahdin mun asentama ja oli todella hauska peli.
Sisusta oli siistissä kunnossa ja maustettuna muutamilla hyvälaatuisilla kromiosilla (metallisilla ei muovikuralla).
Alustaan lisätty lisäjäykisteitä ja on alunperin Sportin isot jarrut ja lukkoperä.

(Sellainen huomio, että tuo "krominen turvakaari" ei ole turvakaari vaan koristekaari.)

Remmiahdettu Mx5 on kyllä hauska peli! Peukku tuolle! Hintaan en tosin osaa ottaa kantaa...
Don't charge. Super Turbocharge!

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #8 : 02.07.15 - klo:09:43 »
Sanokaas nyt, te virittäjät, täyttyykö esim. Laurin ex-auton kohdalla Migon toive:
"Tavoiteena olisi löytää huoleton cruisailu auto,ennemmin kuin jatkuva remontointi projekti.
Peukalo on melkein keskellä kämmentä ja omaa hallia ei ole missä voisi rempata rauhassa..."

Onko tuollainen remmi-turbo kuinka huoleton vai vaatiiko jatkuvaa säätöä?

(Sen tiedän, että ainakin alkuperäinen NA on oikeasti huoleton, suorastaan pelottavan takuuvarma...)

-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #9 : 02.07.15 - klo:09:54 »
Onko tuollainen remmi-turbo kuinka huoleton vai vaatiiko jatkuvaa säätöä?

Hyvin tehtynä se on ihan yhtä huoleton, kun mikä tahansa tehtaan vakio. :)

Laurin exästä en osaa sanoa mitään.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #10 : 02.07.15 - klo:09:56 »


Onko tää se kuuluisa remmiturpo?

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #11 : 02.07.15 - klo:10:26 »


Onko tää se kuuluisa remmiturpo?

Turbo-sana tulee pakokaasuturbiinista, joka on samalla akselilla ahtimen kanssa, josta on mukailtu sana turboahdin. Mekaanisessa ei ole turbiinia, joten sitä ei voida kutsua "remmiturboksi".  ::nerd ::nerd ::nerd
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #12 : 02.07.15 - klo:10:57 »
Sanokaas nyt, te virittäjät, täyttyykö esim. Laurin ex-auton kohdalla Migon toive:
"Tavoiteena olisi löytää huoleton cruisailu auto,ennemmin kuin jatkuva remontointi projekti.
Peukalo on melkein keskellä kämmentä ja omaa hallia ei ole missä voisi rempata rauhassa..."

Onko tuollainen remmi-turbo kuinka huoleton vai vaatiiko jatkuvaa säätöä?

(Sen tiedän, että ainakin alkuperäinen NA on oikeasti huoleton, suorastaan pelottavan takuuvarma...)

-E
Hyvä huomio. Jos se toimii, niin se on oikeasti huoleton. Jos ei toimi, niin jälkiasennukset melkein vaatii omatoimisuutta ja paljon mielenkiintoa aiheeseen. Veikkaan, että ei ole ainoa jälkiasennus moottoripuolella eikä muutenkaan. Itsellä ainakin riittäisi mielenkiintoa, mutta niin kuin sanoit...

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: MX-5 valinnanvaikeus
« Vastaus #13 : 02.07.15 - klo:11:25 »
Niin siis tuossahan on tälläinen setti:
http://www.fastforwardsuperchargers.com/mx5-supercharger-kit.html

Jota on ilmanoton puolelta "paranneltu" toimivammaksi.
Hyvin toimi ainakin mulla ja jos tyytyy niihin tehoihin mitä siinä nyt on eikä lähde hulluttelemaan niin aivan oiva ja toimiva peli ja kuluttaa vähemmän kuin ahtamattomana kulutti ja hauskuunskerroin kasvoi huomattavasti (lue tuli sellainen kuin tehtaalta tullessa jo olisi pitänyt olla).

Tärkeinhän toiminnan kannalta on säännölliset huollot riittävän usein (niinkuin yleensäkin).
« Viimeksi muokattu: 02.07.15 - klo:11:44 kirjoittanut Lauri »