Kirjoittaja Aihe: ET 0 muutokset  (Luettu 1366 kertaa)

AnterOK

  • Juniori
  • Viestejä: 3
ET 0 muutokset
« : 04.07.15 - klo:08:22 »
Tuli hommattua Rotan RKR vanteet (15x8 et0). Pirun hienot mutta eivät nykyisellään istu auton alle :( Kaipaisin vinkkejä tarvittaviin muutostöihin (camber, mankelointi jne.). Auto on 91 Miata.

Missä olette mankeloineet kaaria? Löytyykö tekijöitä akselilta kotka-kouvola-lahti?
« Viimeksi muokattu: 04.07.15 - klo:08:52 kirjoittanut AnterOK »

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #1 : 04.07.15 - klo:08:32 »
Biltemasta mankeli ja itse mankeloit.

Maksaa 60€ per lokasuoja jos teetät osaavassa paikassa.
Ei niin osaavassa 40€ per kaari.

Noilla vanteilla ei sitten taivu ilman että maali lohkeaa joten vaatii lämpöä aika paljon ja tuurista kiinni miten pohjat tehty että kestääkö. Vakiomaali kestää(ei korjattu ja maali siis vuodelta sama kuin auto) jälkimaalattu yleensä ei kestä kun niissä liian paksu fillerikerros välissä.

Jos kumeina ne perus 195/45 niin menee pelkällä mankelilla. 195/50 vaatii pokkauksen ihan vasten ulkopeltiä.

En muuttaisi kulmia, tulee mun mielestä huono ajaa.





AnterOK

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #2 : 04.07.15 - klo:08:41 »
Kumit 205 50 15. Auto on alkuperäisessä maalissa. Ominpäin mankelointi vähän hirvittää ja olisin valmis maksamaan ammattilaiselle työstä...

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #3 : 04.07.15 - klo:08:58 »
Noilla kumeilla menee maalipintakin osaksi uusiksi. Joutuu takapäästä leikkaamaan sitä pokkausta kapeammaksi myöskin. Ei käänny tarpeeksi vakiolevyisenä.

Paikoista en osaa sanoa kun noita ei moni tee johtuen juuri tuosta että maalipinta kärsii näissä aika usein ja asiakas aika usein eri mieltä lopputuloksesta.

AnterOK

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #4 : 04.07.15 - klo:09:00 »
Kiitos neuvoista! Näyttää siltä että järkevämpää vaihtaa vanteet esim. RB malliin. En onneksi ehtinyt kun pyöräyttää kumit päälle ja testaamaan yhtä rengasta.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #5 : 04.07.15 - klo:10:23 »
ET0 vanteilla ei mahdu noilla kumeilla kyllä mun mielestä millään.
Kumit kapoisemmaksi niin menee heittämällä mankeloinnilla.

Avt0mat

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 297
  • MX-5 10AE
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #6 : 06.07.15 - klo:16:15 »
Kyllä ne sinne camberilla, mankelilla ja vasaralla menee. Ei helppoa kyllä ole ja mahdollisuus sille maalin lohkeamiselle on. Reilusti lämpöä ja sormet ristiin. Mun pitäisi tuo takapää duunata loppuun itse joku päivä.



15x8 ET0 ja 195/50 R1R, joka aivan varmana vähintään yhtä leveä kuin perusrengas (mallia Nankang) 205 koossa. Arkiajossa oli täysin ajokelpoinen, mutta ei tuolla kauheammin kovaa ajettu.

a sigfrids

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: ET 0 muutokset
« Vastaus #7 : 06.07.15 - klo:22:16 »
Vertailuna niin omassa on 8.5x15 et 15 ja 205/50r15 kumho ecsta xt alla, ja rullaamalla sai taakse ainakin tarpeeksi tilaa, edessä kuskin puoli ottaa pikkasen kovemmissa montuissa kiinni vähän.
alustana BCn BR sarja

Huono kuva, mutta näkeepähän jotain...
Miata 1.6 turbo chargecooled -89 DU Mariner Blue
Octavia combi RS -14 Rally Green