Kirjoittaja Aihe: MX-5 neitsyt kyselee tyhmiä  (Luettu 7032 kertaa)

MikeBowe

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: MX-5 neitsyt kyselee tyhmiä
« Vastaus #15 : 01.08.15 - klo:09:51 »
...Niin ja kiitoksia kaikille vastauksista, noista pääsee taas eteenpäin miettimään sopivaa komboa.

Oma myynnissä oleva 944 on vähintäänkin vauhdikas 968-koneella näihin verrattuna, mihin tahansa malliin, mutta kun se oikea reiserikin löytyy pihasta niin ei tämän ole pakko olla supertehokas kilpa-auto. Kunto, ulkonäkö ja perusajettavuus (alusta, renkaat, jarrut) kiinnostaa enemmän ehkä kuitenkin enemmän tässä vaiheessa. Tykkään kyllä MXän ulkönäöstä sopivalla värillä ja vanteilla, ja ajatus oisi että tuossa saattaisi olla (suhteellisen) huoleton ja käyttökustannuksiltaa edullinen britti-roadster tyyppinen auto ilman britti-roadster tyyppisiä ongelmia :)

Vuosikausia kilpa-autoprojektin kanssa taistelleelle en nyt halua uutta sellaista vähään aikaan...

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: MX-5 neitsyt kyselee tyhmiä
« Vastaus #16 : 01.08.15 - klo:10:41 »
Oma myynnissä oleva 944 on vähintäänkin vauhdikas 968-koneella näihin verrattuna, mihin tahansa malliin, mutta kun se oikea reiserikin löytyy pihasta niin ei tämän ole pakko olla supertehokas kilpa-auto.
Näitä on sitten kohtuu helpo turbottaa laillisestikin ja koneet kestää avaamattominakin 250-300hv. Suomessakin alkaa olla varmaan useampi kymmenen ahdettua mx:ää liikenteessä.
NA 1,8 turbo

MikeBowe

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: MX-5 neitsyt kyselee tyhmiä
« Vastaus #17 : 02.08.15 - klo:11:23 »
Näitä on sitten kohtuu helpo turbottaa laillisestikin ja koneet kestää avaamattominakin 250-300hv. Suomessakin alkaa olla varmaan useampi kymmenen ahdettua mx:ää liikenteessä.

Noin niinkuin ajatusleikkinä, mitä sellainen turbokoneprojekti vaatii osina ja rahana, ja onko moottorille (koko, tyyppi tms) jotain vaatimuksia tai etuja jos on joku tietty? Voiko noita ihan katsastaa papereihin asti?

Olettaisin että tämän kokoiselle (painoiselle) autolle parinsadan pluspuolen heposetkin on jo aika paljon kulkua... kuinka jarrut ja alusta sitten?

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
MX-5 neitsyt kyselee tyhmiä
« Vastaus #18 : 02.08.15 - klo:14:59 »
Jos pysyttelet alle 250 hepan, niin vakiokone kestää. Lähteestä ja rakentajasta ja osista riippuen varmaan 2000-4000 euron luokkaa kun laittaa rahaa niin alkuun pääsee. Tarvit siihen remmiahtimen/turbon+pakosarjan+downpipen+letkut, ahtoputkiston, välijäähyn, suuttimet, moottorinohjausksen ainakin. Lisäksi mahdollisesti kytkintä, jäähdytyksen parantelua, yms. Myös käytettyjä settejä on aina silloin tälöin myynnissä. Taitaa olla nytkin. Lisää juttua on tuolla jäsenpuolella.

Tiettyjä autoja tietyllä kokoonpanolla on mahdollista myös saada mutoskatsastettua. Myös tästä juttua jäsenpuolella ja yv:lläkin voi kysellä muutamilta kerholaisilta asiaa.
Don't charge. Super Turbocharge!