Kirjoittaja Aihe: Timeattack - aja kelloa vastaan!  (Luettu 2846 kertaa)

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Timeattack - aja kelloa vastaan!
« : 10.12.15 - klo:15:38 »
Oletko jo kuullut Timeattackista? Hauskaa ja turvallista kisaamista moottoriradoilla ympäri Suomen! Tavoitteena saada kovin kierrosaika! Ajoon kuuluu harjoittelu, lajittelut 2kpl 15min stint, Superlap 1 kierros. Tarvitset vain luonnollisesti auton, hyvät jarrupalat ja nesteet, hyvät katurenkaat ja kypärän päähän.  :driving
Budjetti tähän lajiin on todella alhainen muuhun autourheiluun verrattuna:
-Kausimaksu
-Jarrupalat
-Bensat
-Eväät
-Rengassarja kestää helposti koko kauden tai kaksi.

Luokkia on 3 pääluokkaa: Club, Modified ja Unlimited

Club: rekisteröitävissä oleville siviiliautoille, ei turvakaaria, etupenkit saa vaihtaa kisaistuimeen muttei pakko, takapenkin saa poistaa ja etupenkkien selkänojista taaksepäin voi kaiken palavan ja irrotettavan poistaa. Luokka on jaettu alle/yli 3-litraisiin. Turbokerroin 1,6. Renkaina yli TW140 katurenkaat, esim Federal 595RS-R

Modified: Vähän enemmän modatuille katuautoille (rekisteröitävissä oleville) joista pitää löytyä jonkinlaiset turvakaaret, kisaistuimet ja kisavyöt, ja voimaa. Renkaina E- tai DOT-semisliksit esim. R888 tai AD048.

Modi on jaettu vielä kahteen ryhmään: Comp ja Street. Street on käytännössä kaarellisille Club-autoille joissa on semit ja ruutia hiukan enemmän, Comp on sitten jo kalliimpi luokka diffusereile ja muulle aerolle  tarkoitettu ja sliksejä saa käyttää (muistaakseni) kierrosajat on 5-10sekkaa kovemmat mitä Streetissä.

Unlimited: Märkä päiväuni auton virittäjälle. Kaikki on sallittu paitsi formulat ja motskarit. Koppiauto on rajoite. Rahamiesten luokka, ei siis meille persaukisille.

Jos innostuit/kiinnostuit niin allekirjoittaneelta saa rohkeasti kysyä lisää lajista. Sääntökirjakin päivittyy tässä lähiaikoina ja toivottavasti saadaan muutama hölmö kyseenalainen sääntökohta oikaistua.

ps. Miatat on kovia vastuksia tässä lajissa! ;)

Hintatieto copypastetettuna suoraan FB:stä

Hinnat 2016:
Korjaan nämä tuonne järjestelmään, kun hoitaa tammikuun loppuun mennessä niin jo halpa harrastun maksu on todella edullinen :)
Könttä sisältää sarjamaksun ja kaikki kisat, mutta bonderit eivät sisälly könttään, nekin voi maksaa könttänä ja samalla säästää. Omia bondereita saa mylapsilta 144,99 vuoden diilillä, 200€ kahdeksi vuodeksi.

Kisamaksut ennen jokaista kisaa maksettuna ovat club 92, muut 107, bonderivuokra 36, paikanpäällä tuohon tulee 22€ lisää (nämä on siis YKSITTÄINEN KISA AJETTUNA).
Vieläkin ollaan edullisin tapa harrastaa autourheilua!

                                        club Comp Unl
kisat                                  460 535 535
sarjamaksu                           80 80 80
yht                                    540 615 615
bonderit                             180 180 180
yht                                    720 795 795
tammikuun loppuun         400 470 470
+ bonderit                          550 620 620
ennen ekaa kisaa                 450 520 520
+ bonderit                          600 670 670

http://radalle.com/ -> kannattaa alussa luoda kuljettajaprofiili ja sitten ilmoittautua. Sivut on paskat mutta kysykää multa jos tarviitte apua.

Rakkaudesta lajiin:

-Zuissi-
« Viimeksi muokattu: 11.12.15 - klo:15:16 kirjoittanut Zuissi »
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Avt0mat

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 297
  • MX-5 10AE
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #1 : 10.12.15 - klo:16:40 »
Mikä tuossa clubiluokassa on turvakaarisäädös siis tarkalleen? Saako olla kuitenkin jotain, talven aikana pitäisi Roll Bar ja Door Barit asentaa. Eihän ne turvakaaria ole nähnytkään mutta jotain siihen suuntaan. Muuten auto menisi tuohon luokkaan ja olisi kiva käydä kesällä pari kertaa kokeilemassa.

Ps. Saako ajaa ilman kattoa? Jossain oli juttua että rahastus.comin päivillä pitäisi katto pitää päällä ja mä en kyllä mahdu kypärän kanssa tuonne autoon sillon.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #2 : 10.12.15 - klo:16:48 »
Mikä tuossa clubiluokassa on turvakaarisäädös siis tarkalleen? Saako olla kuitenkin jotain, talven aikana pitäisi Roll Bar ja Door Barit asentaa. Eihän ne turvakaaria ole nähnytkään mutta jotain siihen suuntaan. Muuten auto menisi tuohon luokkaan ja olisi kiva käydä kesällä pari kertaa kokeilemassa.

Ps. Saako ajaa ilman kattoa? Jossain oli juttua että rahastus.comin päivillä pitäisi katto pitää päällä ja mä en kyllä mahdu kypärän kanssa tuonne autoon sillon.

Saa tottakai olla kaari tai täyshäkki. Itsekin ajanut täyshäkillä. Mun mielestä kattoa ei tarvi olla jos on turvakaari, mutta joskus oli tietämättömien toimitsijoiden takia kattopakko vaikka kaari on. En kyllä ymmärrä mitä se rätti suojaa  ::) otan selvää asiasta ja vastailen tänne.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #3 : 11.12.15 - klo:00:06 »
Onko toi 2014 sääntökirja se mitä nyt katotaan? Eli clubiin tw140+ kumit, modifiediin mitkä vaan dot/e hyväksytyt ja unlimitediin sliksit?

Hinta = 80e/kausi + clubissa 92e + 16e bonderi / kisa, modifiedissä 107 + 16e bonderi / kisa?

Kyllä mä voisin lähteä ajamaan jos saa samaan luokkaan sopivasti muitaki tehottomia autoja.

Una

  • Vieras
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #4 : 11.12.15 - klo:06:39 »
Nää lienee lähempänä nykyisiä mut noissakin on muutama epäselvyys vielä, uusia odotellessa:
http://radalle.com/img/materiaalit/Kilpailut/2015/2015_timeattack_saannot.pdf

Esim tuolla heti ekan sivun luokkaesittelyissä sanotaan että modissa pitäs olla turvakaari ja turvatankki mutta turvatankkivaatimusta ei myöhemmin enää sellaisenaan oo vaan sanotaan että alkuperäinenkin käy.

Häkistä sanotaan että pitäis olla hyväksytty tai liitteen J mukainen, mut vissiin sitäkään ei oo oikeesti vaadittu.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #5 : 11.12.15 - klo:07:25 »
Nää lienee lähempänä nykyisiä mut noissakin on muutama epäselvyys vielä, uusia odotellessa:
http://radalle.com/img/materiaalit/Kilpailut/2015/2015_timeattack_saannot.pdf

Esim tuolla heti ekan sivun luokkaesittelyissä sanotaan että modissa pitäs olla turvakaari ja turvatankki mutta turvatankkivaatimusta ei myöhemmin enää sellaisenaan oo vaan sanotaan että alkuperäinenkin käy.

Häkistä sanotaan että pitäis olla hyväksytty tai liitteen J mukainen, mut vissiin sitäkään ei oo oikeesti vaadittu.

Noi on just noita bugeja. Jääneet päivittättä. Ei todellakaa tarvi liitteen J mukaisia kaaria, eihän mullakaan oo ja ei monella muullakaa. Aika harvalla on pulttikaaria kummosemmat. Turvatankkiakaan ei tosiaan tarvi. Sannotaanko että modified poikkeaa clubista renkaiden, kaarien ja muiden turvajuttujen osalta ja ajohaalarit, kengät, kintaat ja sukat pitäs löytyä, mutta ei mitään FIA-kamaa tarvi olla. Kelpaa esim kartingiin tarkoitettu haalari.

Eilen vastaili, että pitää pari viikkoa odottaa vielä että saa uuden sääntökirjan ja ne edulliset hinnat.

Tarkoitushan ei ole tehdä sääntöhelvettiä vaan pientä kynnystä osallistua ja saada lisää uusia kuljettajia. Itse olen ollut vuodesta 2013 mukana ja joka kerta on uusia naamoja tullut mukaan.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #6 : 11.12.15 - klo:07:45 »
Kiinnostaisi itseäkin ajaa mutta aikaisempien vuosien sekoilut niin sääntöjen kuin muutenkin järjestelyjen kanssa ei ole kiinnostanut.

Ei sen puoleen joka vuosi sääntökirja ollut jotain muuta kuin todellisuus ja vasta kauden puolivälissä/vähintäänkin jo kauden alettua se on vastannut todellisuutta.

Heti kun siellä on mustaa valkoisella niin täytyy varmaan osallistua jos kalusto sopii siinä vaiheessa luokkaansa.

Una

  • Vieras
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #7 : 11.12.15 - klo:08:35 »
Joo, se olis ihan kiva että sääntökirjassa ei olis semmosia sääntöjä joista todellisuudessa sitten kuitenkin luistetaan. Mua ainakin jännittäis tässä vaiheessa ilmottautua ja maksaa koko kaudesta se tarjoushinta mikä lie onkaan tai normihinta 600e kun kukaan ei takaa että auto kelpaa sinne semmoisenaan.

Isompien muutosten tekeminen miataharrastajan budjetilla taas aiheuttaa sen että alkukaudesta ei ainakaan ole rahallisesti mahdollisuutta osallistua vaikka olisi sarjamaksun etukäteen maksanutkin.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #8 : 11.12.15 - klo:09:48 »
Kyllä teidän autot sinne kelpaa, yhtään ei oo vielä torpattu sääntöjen vastaisuuden vuoksi. Rentoa meinikiä.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #9 : 11.12.15 - klo:10:06 »
Miksi itku säännöistä jos käytännössä niitä katotaan sormien läpi ja muutenkin ovat noin lepsut? Kyllä sinne on jokainen päässyt aina ajamaan kun auto vaan on ollu turvallinen
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Una

  • Vieras
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #10 : 11.12.15 - klo:10:33 »
Miksi sitten säännöt jos kaikki on oikeesti kuitenki vapaata renkaita lukuunottamatta.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #11 : 11.12.15 - klo:10:37 »
Varmaan sen takia et saadaan kaikki sääntökirjoista kiihottuvat rauhotettua? Itse tykkään enemmän rakentaa ja ajaa kun valittaa ja itkee sääntökirjoista mut kukin tyylillään
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #12 : 11.12.15 - klo:12:15 »
Miksi sitten säännöt jos kaikki on oikeesti kuitenki vapaata renkaita lukuunottamatta.

Tämä muakin ihmetyttää. Jo aikanaan kun sarja alkoi niin tuntuu sääntöjä muutettiin kun joku "kaveri" oli tulossa ajamaan autolla jossa olikin jo osia mitkä ei luokkaan sopinut.

Tää katto päällä ajaminen esim ollut pakollista välillä ja ilmeisesti nyt saa ajaa katto irti. Enää se ei kyllä ole mulla ongelma kun mahtuu jopa kypärä päässä ja katto pään päällä ajamaan.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #13 : 11.12.15 - klo:15:17 »
Päivitetty hinnat ekaan viestiin
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Una

  • Vieras
Vs: Timeattack - aja kelloa vastaan!
« Vastaus #14 : 11.12.15 - klo:16:54 »
Täytyy itekin tehä tammikuun lopulla tai viimeistään kevään aikana päätöksiä josko tulis ajamaan kauden, riippuu vähän siitä saanko hommattua kaiken tarpeellisen että auto ois kasassa ekaan kisaan mennessä. Jossain vois käydä kokeilemassa jokatapauksessa ainakin.