Kirjoittaja Aihe: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa  (Luettu 3192 kertaa)

Una

  • Vieras
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #15 : 22.02.17 - klo:06:34 »
Kyl mä ainakin löysin ohjeet netistä melkeenpä heti.

Suunnilleen näin: Etsi sopiva pultti tai käytä sitä siinä ollutta säätöpulttia, kierrä se tuohon säätömekanismin kierteille, kiinnitä mäntä ruuvipenkkiin ja kierrä se pulttia apuna käyttäen irti. Sitä lukkosokkaa ei tarvii avata.

Vaihtoehtoisesti jos löytyy joku toinen pultti kuin se alkuperäinen niin siitä voi myös vetää pihdeillä/lyödä pultin päähän altapäin että saa sen irtoamaan.

Lainaus
To get the thing out, thread a suitable metric bolt into the adjuster. Clamp the piston in your vise with soft jaws and/or rag. Hold the head of the bolt with a pair of vise grips and tap the vise grips with a hammer.

Make sure the c-clip is not mangled. Reassemble the adjuster core and press it in. This time use a appropriate sized socket so you're pressing on the toothed wheel instead of the center.

Lainaus
Tom, your refering as to how to get the auto adjuster out of the piston. Not how to how to remove the circlip from the head of the adjuster bolt.

It also caused me some head scratching, in the end i held the edge of the piston in mole grips, just the part that doesn't need to seal ofc.Then clamped the whole lot into a vice so the caliper body was against the vice, then carefully used the adjuster (4mm) as a puller to pull the auto adjuster out of the psiton.

Once out you can see it's the large c clip (no ta circlip) that uses friction/pressure to hold the adjuster in the piston body, as mentioned i suspect any sort of puller would do this just as well and not have the risk of stripping the splines on the adjuster. Though i must say it never felt as though they would on mine.

You may see what i mean on the pictures below.

https://plus.google.com/photos/110065684597189232167/albums/5860317969918780897

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #16 : 24.02.17 - klo:17:56 »
Kovin helpolta kuullostaa noissa ohjeissa toi homma.
Totuus oli hieman toinen. Mekanismit oli todella jumissa tuolla mäntien sisällä !!!

Mutta itsetehty ulosvetäjä hoiti lopulta homman.
 Pari isoa prikkaa ja 3xM8 pulttia tyyppinen viritys. Ja keskellä se orkkis säätöruuvi. Siinä on niin spesiaali jengat että toivoakaan käyttää mitään muuta.
« Viimeksi muokattu: 24.02.17 - klo:18:09 kirjoittanut pt78 »
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #17 : 17.05.17 - klo:16:04 »
Moi,

tosiaan, aika perusteellisesti jarrurempatulla autolla on nyt tullut ajeltua pari...kolme viikkoa. Katsastuksesta meni läpi heittämällä. Jarruvoimat oli kunnossa ja balansissa.

Mutta, joku ihme "pykällys" nyt polkimessa vielä on. Kun jarrua painaa kevyesti hidastus mielessä, niin jarrut nappaa kevyesti ensin kiinni, mutta sitten
poljinliikkeen jatkuessa jarrut katoaa parin...kolmen sentin polkimen matkalle taas napatakseen kunnolla taas uudestaan kiinni pohjassa.

Tämä ilmiö häviää hetkeksi jos jarruihin polkee painetta usemman kerran, mutta tietty palaa jos vähänkin matkaa ajaa ilman jarrupolkimeen koskemista.
Ilmausta tehtiin kylllä ihan huolella ja oikeaoppisessa järjestyksessä kulma kerrallaan. varman 1L puskettiin uutta litkua systeemin läpi.

Mikä voi olla pielessä?

-pt78
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #18 : 17.05.17 - klo:18:01 »
Moi,

tosiaan, aika perusteellisesti jarrurempatulla autolla on nyt tullut ajeltua pari...kolme viikkoa. Katsastuksesta meni läpi heittämällä. Jarruvoimat oli kunnossa ja balansissa.

Mutta, joku ihme "pykällys" nyt polkimessa vielä on. Kun jarrua painaa kevyesti hidastus mielessä, niin jarrut nappaa kevyesti ensin kiinni, mutta sitten
poljinliikkeen jatkuessa jarrut katoaa parin...kolmen sentin polkimen matkalle taas napatakseen kunnolla taas uudestaan kiinni pohjassa.

Tämä ilmiö häviää hetkeksi jos jarruihin polkee painetta usemman kerran, mutta tietty palaa jos vähänkin matkaa ajaa ilman jarrupolkimeen koskemista.
Ilmausta tehtiin kylllä ihan huolella ja oikeaoppisessa järjestyksessä kulma kerrallaan. varman 1L puskettiin uutta litkua systeemin läpi.

Mikä voi olla pielessä?

-pt78


Ilmaa vielä tai sitten pääsylinterissä falskausta.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #19 : 17.05.17 - klo:19:09 »
Ei voi olla kuin ilmaa jos ei aijemmin vikaa ole ollut. Jos taas jarrunesteet vaihdettu juuri tuon ilmenemisen takia niin pääsylinterin toisessa männän tiivisteessä kolo...

Una

  • Vieras
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #20 : 17.05.17 - klo:19:43 »
Jonkun satulan kannake irti tai jotain?

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #21 : 18.05.17 - klo:09:25 »
Satuloitten päässä kaikki on niin tikissä kuin olla ja voi.
Jarrulevyjen  keskiöiden maalauksesta jääneet maali knöllit kitkapinnoilla on nekin jopa takaakin hiotunut jo pois.

Aloin itsekkin epäilemään tota pääsylkkyä. Voiko olla nii että uusi litku on sen verran juoksevampaa, että alkoi paikat pääsylinterin sisällä falskaamaan?

-pt78
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #22 : 18.05.17 - klo:11:54 »
Vaihdoiteko letkut rempan yhteydessä? Joskus sisältä rikkoontunutletku aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia mm.ei ilmaannu kunnolla

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: takajarruissa eroa 31%. Ei leimaa
« Vastaus #23 : 18.05.17 - klo:20:18 »
Teräspunokset oli jossain kohti mielessä. Jopa red stuff palat.
Mutta sit tuli budjetti vastaa.

Letkut on samat vanhat orkkikset. Jotka tuli kyllä rempan aikana puristettua aika rajusti lyttyyn "siihen hommaan tarkoittuilla" puristimilla. Niitä sai tosissaan puristella sit takas muotoonsa lopuksi eri suunnista.

Jotenkin aloin sittenkin pääsylinterin falskaamista jättämään nyt kuitenkin pois laskuista, koska paineet ei kyllä häviä mihinkään kun painaa pedaalin kunnolla pohjaan asti.

-pt78
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10