Yleinen > Osto, tuonti ja verotus.

Miatasta mahdollisesti kiinnostunut nyyppä

(1/6) > >>

asdblah:
Terve.

Olen tässä hetken harkinnut MX-5:n ostamista. Itsellä on vanhempia Mersuja ja ne eivät varsinaisesti ole mitään ultimaattisia ajajan autoja, vaikka niistä pidänkin. Kaipaisin jotain toisenlaista.

Olen lähinnä miettinyt NA:ta, koska tuntuu saavan välillä melko halvalla ja ulkonäkö miellyttää itseä eniten. Pitäisikö jostain syystä harkita myös NB:tä? Jotain etuja niissä? Tuttu kertoi, että NA:ssa on enemmän sellainen vanhemman auton tuntuma, josta itse yleensä pidän.

Suomessa tuntuu olevan tarjolla NA:ta lähinnä 1.6:na. Tiedän etteivät nuo ole mitään raketteja ja siksi olen miettinyt että mahdollisesti turbottaisin auton tulevaisuudessa. Onnistuuko Suomessa kuinka laillisesti? Tietysti se on sen ajan murhe, mutta yksi syy miksi tätä autoa mietin, on mahdollinen virityspotentiaali.

Paljonko yleensä kannattaa maksaa melko hyvässä kunnossa olevasta, sanotaan nyt vaikka alle 200tkm ajetusta 1.6 NA:sta? Ostajan oppaan olen vilkaissut ja siinä oleviin asioihin varmasti kiinnitän huomiota, kun autoa menen katsomaan.

OJ:



--- Lainaus käyttäjältä: giesel - 10.06.16 - klo:03:04 ---Paljonko yleensä kannattaa maksaa melko hyvässä kunnossa olevasta, sanotaan nyt vaikka alle 200tkm ajetusta 1.6 NA:sta? Ostajan oppaan olen vilkaissut ja siinä oleviin asioihin varmasti kiinnitän huomiota, kun autoa menen katsomaan.

--- Lainaus päättyy ---

Sanoisin, että jotain 3,5-5 tonnin luokkaa. Vähän riippuen tuleeko mukaan kovaa kattoa jne. Oman hyväkuntoisen - 90 NA:n möin vähän yli neljällä tuhannella alkukesästä. Syksyllä/talvella ostaessa voi hinnat olla aika paljon alempana, kun ei yllättäen kysyntä ole ihan niin kovaa.

94(?)-vuodesta eteenpäin on 1.6 NA:t sitten tehottomammalla 90hv-koneella kuin alkupään autot. Käytännössä ero ei kyllä mielestäni ajaessa kovin suuri ole, mutta kannattaa tuokin ottaa huomioon.

Freerider:
Mahtaako 3,5 tonnilla saada hyväkuntoista? Jos ajatellaan, että hyväkuntoinen on ruosteeton ja ehjäkattoinen. Kyttäämällä ehkä, ja tuon 90 hv version todennäköisemmin.

Suosittelisin, että käyt lähimmässä miata-porukan miitissä ajamassa sekä NA:n että NB:n, niin ei tarte toisten puheiden perusteella valita.

Tem:

--- Lainaus käyttäjältä: giesel - 10.06.16 - klo:03:04 ---Olen lähinnä miettinyt NA:ta, koska tuntuu saavan välillä melko halvalla ja ulkonäkö miellyttää itseä eniten. Pitäisikö jostain syystä harkita myös NB:tä? Jotain etuja niissä? Tuttu kertoi, että NA:ssa on enemmän sellainen vanhemman auton tuntuma, josta itse yleensä pidän.
--- Lainaus päättyy ---

No näillä puheilla ei kannata edes harkita NB:tä. 638



--- Lainaus ---Suomessa tuntuu olevan tarjolla NA:ta lähinnä 1.6:na. Tiedän etteivät nuo ole mitään raketteja ja siksi olen miettinyt että mahdollisesti turbottaisin auton tulevaisuudessa. Onnistuuko Suomessa kuinka laillisesti? Tietysti se on sen ajan murhe, mutta yksi syy miksi tätä autoa mietin, on mahdollinen virityspotentiaali.
--- Lainaus päättyy ---

Onnistuu nykyään tosi helposti, senkun turbotat, haet tarpeeks pienen tehopaprun ja meet konttorille. Jos normaali päästötesti menee läpi, se on siinä. food-smiley-004

(tää tuli voimaan 1.10.2015, joten vanhempia juttuja päästöpapruista ei kannata lukea)

Simppa:
Taitaa olla tälläkin hetkellä nettiautossa pari valmiiksi ahdettuakin autoa. Kannattaa tutustua näihin vaikka jossain miitissä, niin saat vähän tuntumaa.

Na-nb -erot on lähinnä kosmeettisia. 1.6-1.8 NA erot tehoissa on pienet, mutta virittämisen kannalta 1.8 on parempi lähtökohta (isommat jarrut, parempi perä, isompi vauhtipyörä...). 1.6:sia sen sijaan on paremmin tarjolla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta