Kirjoittaja Aihe: Jarrupalat ja jarrujen laahaus  (Luettu 4120 kertaa)

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Jarrupalat ja jarrujen laahaus
« Vastaus #15 : 04.09.16 - klo:20:33 »
Ollaan töissä aseneltu noita budwegin satuloita (muihin autoihin) eikä ole ainakaan ollut pahaa sanottavaa laadusta, kannattaa kysyä Fixukselta satulaa ostaessa niitä Ferodon palojakin saattaa saada sopivalla pakettihinnalla ja ne on aina toiminut hyvin niissä autoissa mihin ollaan asennettu muun muassa omaan mäxään laitoin moiset aikoinaan ja olin tyytyväinen ja nyt sellaset on R53 GPssä ja hyvin toimii siinäkin, ei ne mitään ratapaloja ole mut sellaisia et vissiin etsinytkään.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Jarrupalat ja jarrujen laahaus
« Vastaus #16 : 04.09.16 - klo:20:56 »
ilmeisesti pysäyttää auton...

Mulla on NB:ssä Motonetin levyt ja palat, mallia halvimmat. Niilläkin pysähtyy laittomista vauhdeista sen mitä R888 tarjoaa pitoa, eli absin ruksutukseks menee. En oikein osaa kadulle kaivata parempaa, ratavehkeet toki erikseen.

Niin huonoja jarruosia ei varmaan löydykään, etteikö auto niillä pysähtyis. Jopa jarrupalan muotoon leikatulla vanerilla on sen vertaa pysäytysvoimaa, että saa hyvin siirrettyä autoa liikenteen tahtiin. giggle
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: Jarrupalat ja jarrujen laahaus
« Vastaus #17 : 05.09.16 - klo:18:28 »
Jopa jarrupalan muotoon leikatulla vanerilla on sen vertaa pysäytysvoimaa, että saa hyvin siirrettyä autoa liikenteen tahtiin. giggle
Kuulostaa ekoteolta bowrofl itseäni vähän hirvittäis, että vaneri syttyy tuleen punaisiin valoihin jarruttaessa  :ohnoes

Homma on edennyt nyt sillain, että löysin pajan joka asentaa minun tuomat palat alle (tarjosivat Mazdan alkuperäisiä 160€ hintaan, mutta asentavat myös tuotuja osia), ja tekee satulan herkistyksen. Paloiksi ajattelin hakea/tilata mamasanilta greenstuffit (pienen vatvomisen jälkeen ajattelin kokeilla nyt näitä). Koko lysti kustantanee näin yhteensä vieläkin satasen vähemmän kun marmoritiskin tarjous pelkästä jarrupalavaihdosta. Ja jos herkistäminen ei riitä/auta, niin voin katella uutta satulaa.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Jarrupalat ja jarrujen laahaus
« Vastaus #18 : 05.09.16 - klo:18:59 »
Green stuffit on hyvä valinta katuajeluun.
Don't charge. Super Turbocharge!

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: Jarrupalat ja jarrujen laahaus
« Vastaus #19 : 05.09.16 - klo:19:25 »
Green stuffit on hyvä valinta katuajeluun.

Näin minäkin päättelin, eri foorumeja lueskeltuani, ettei ne nyt ainakaan täysin väärä valinta ole :)

Riittääkö pajalle muuten pelkät palat asennusta varten? Mazdan alkuperäissarjan mukana tulee kasa härpäkkeitä joiden tarkoitusta en tunne. Pitääkö ostaa jotain muutakin kuin mitä greenstuff paketista löytyy? Kitinäpeltejä on ainakin mainittu tässäkin ketjussa (?)

saksalainen

  • Juniori
  • Viestejä: 30
Vs: Jarrupalat ja jarrujen laahaus
« Vastaus #20 : 27.09.16 - klo:16:19 »
Jos jotain kiinnostaa miten tää tarina päättyy:

Jarrupalojen vaihdon ja satulan herkistyksen jälkeen laahaaminen väheni, mutta ei poistunut. Oikean etupyörän vanne on ajon jälkeen aina lämmin, jarrulevy on niin kuuma, ettei siihen voi koskea. Nyt menee sitten satula vaihtoon. Pajan kautta saan reconditioned satulan, eli uuteen alkuperäiseen verrattuna vähän edullisempi tapaus. Yhteenvetona voinee kuitenkin todeta, että arvioni, että ei kannata kauheasti suomalaisella työllä korjailla jos satasella saa uuden osan piti paikkansa, ja ois kannattanut suoraan hankkia osat ja vaihdattaa. Tulipahan nyt tehtyä näinpäin. Ensi kerralla ehkä fiksummin :)