Kirjoittaja Aihe: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä  (Luettu 1197 kertaa)

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« : 02.05.17 - klo:21:51 »
te jotka ootte tilannu/ ajatte Tein alustalla... niin millä ootte saanu katsastuksesta läpi? mulla ei tullu mitään tuv lappusia mukaan ja sellasia ilmeisesti vaadittas koska auto on vm96 jälkeen valmistettu angry-smiley-005 angry-smiley-005
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

Una

  • Vieras
Vs: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« Vastaus #1 : 02.05.17 - klo:22:02 »
Ei ne mitään hyväksyntälappuja oo enää pariin vuoteen vaatinu. Asennus/käyttöohjeista selviää että se on mäxään tarkotettu. Lisäks pyöränkulmalappu missä kaikki kulmat on autonvalmistajan ohjearvoissa ni nykysäädösten mukaan menee muutoskatsastuksesta läpi niin että heilahtaa.

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« Vastaus #2 : 02.05.17 - klo:22:14 »
Ei ne mitään hyväksyntälappuja oo enää pariin vuoteen vaatinu. Asennus/käyttöohjeista selviää että se on mäxään tarkotettu. Lisäks pyöränkulmalappu missä kaikki kulmat on autonvalmistajan ohjearvoissa ni nykysäädösten mukaan menee muutoskatsastuksesta läpi niin että heilahtaa.
Ok pitää heittää alle ja käydä nelipyöräsuuntauksen kautta leimalle.
On ollu tuon vmaxxin alustan kanssa ihan tarpeeksi kivinen tie että toivottavasti nyt lähtis homma rullaamaan
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« Vastaus #3 : 02.05.17 - klo:22:17 »
Ei ne mitään hyväksyntälappuja oo enää pariin vuoteen vaatinu. Asennus/käyttöohjeista selviää että se on mäxään tarkotettu. Lisäks pyöränkulmalappu missä kaikki kulmat on autonvalmistajan ohjearvoissa ni nykysäädösten mukaan menee muutoskatsastuksesta läpi niin että heilahtaa.
Ok pitää heittää alle ja käydä nelipyöräsuuntauksen kautta leimalle.
On ollu tuon vmaxxin alustan kanssa ihan tarpeeksi kivinen tie että toivottavasti nyt lähtis homma rullaamaan
Joo, tänään tehty muutoskatsastus ja mamasanin lappu, jossa luki että sopii mx-5:een plus pyöränkulmat riittivät.

Jos projekti on tehty ennen 1.10.2015, niin vanhoilla säädöksillä voi vielä katsastaa. Siis jos siitä olisi hyötyä.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« Vastaus #4 : 02.05.17 - klo:22:21 »
Lisäys: kulmista voi poiketa vain jos lapussa lukee arvot, jotka ovat ok. Esim se ei riitä, että alustan lapuissa lukee, että voi poiketa, kunhan on symmetriset tms. Eli vakiot kulmat, jos ei ole mainitaa

STech

  • Juniori
  • Viestejä: 7
Vs: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« Vastaus #5 : 08.10.18 - klo:22:38 »
Minkäslaista dokumenttia alustasta nyt tarvitaan konttorille? Nelipyöräsuuntaustodistus on jo. Alusta on Tein Street Basis Z (GSM64-8USS2) Mukana tuli vain ohjekirja jossa mainitaan mallinumerot NA6 ja NB8C. Katsuri googlella kaivoi tietoa että tuo 8C meinaa jotain coupe mallia ja ei oikeen kävis. Mutta kun katsoo noita miatan coilisettejä niin kaikissa on mainittu NB koriin vaan tuo NB8C?

Auto siis 2001 NB FL
Muokkaa viestiä

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: Tein coiloverit ja tuv hyväksyntä
« Vastaus #6 : 08.10.18 - klo:23:03 »
Olis katsuri voinu googlettaa vähän enemmän jos kerran googlen pohjalta teki päätösen. NB8C viittaa NB koriin (ja tarkemmin 1.8 koneelliseen), japanissa na/nb runkonumerot alkaa NA6C (1.6 NA), NA8C (1.8 NA), NB6C (1.6 NB), NB8C (1.8 NB) ja lähes kaikissa japanin osissa käytetään noita merkintöjä mallin tunnistamiseen, ja noi on muutenki varsin yleinen tapa tunnistaa mx-5:n malli.