Kirjoittaja Aihe: Konepellin kiinnityspultit  (Luettu 1679 kertaa)

picamika

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 49
Konepellin kiinnityspultit
« : 15.05.17 - klo:22:58 »
Nonni, koneenvaihtorumban yhteydessä otti ja meni samalta puolelta molemmat pultit. Toinen poikkes ja toinen irtosi hefteistä pyöriskelemään, niin piti rälläköidä irti.

Milläs tollaset sais korjattua? Löytyiskö pk-seudulta joku taitava, joka taikois siihen kaksi pulttia, että pysyis pelti kiinni? Kait sen kauemmaskin ajaa, kun vetää nippusidevirityksellä vähän kiinni... :scratch
-72 Porsche 911T targa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #1 : 15.05.17 - klo:23:38 »
Joutuu vetoniitit siihen laittamaan, niitähän ei päässyt korjaamaan kun se vastakappale on siellä konepellin sisällä?

picamika

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #2 : 16.05.17 - klo:08:14 »
-72 Porsche 911T targa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #3 : 16.05.17 - klo:09:15 »
Ilmeisesti joo mutta m8 pitää olla kokona ei m6. Ei kannata kyllä työkaluja ostaa. Ainakin täällä ihan pienilläkin auto pajoilla on noihin itse niittimuttereita sekä työkaluja.

Mä en rakennetta kyllä muista mutta jos se menee noilla eikä ole kiire niin voin ottaa työkalun töistä lainaan esim perjantaina ja niittejä myös. Löytyy m8 ja m10 ainakin.

picamika

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #4 : 16.05.17 - klo:17:46 »
Hienoa! Jos saadaan vaan kone henkiin, niin se perjantai olis hyvä. Laitan jonkun nippusideviritelmän siirtymän ajaksi.  638
-72 Porsche 911T targa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #5 : 16.05.17 - klo:18:12 »
Saan koneen vasta illasta käyttöön kun se on töissä käytössä kahteen asti niin menee iltaan pakosti se fiksaus sitten.

Se reikä ei sitten saa olla liian suuri, tarkistan huomenna töistä mikä se oli mutta äkkiä muistaen se saa olla maks 11.8mm reikä ja kuuluisi käyttää 11.1mm reikää kun puhutaan m8 vetoniitistä.

picamika

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #6 : 16.05.17 - klo:18:58 »
jees, joko ahvenistolla tai sen jälkeen....
-72 Porsche 911T targa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #7 : 16.05.17 - klo:19:09 »
jees, joko ahvenistolla tai sen jälkeen....

Menee pakosti jälkeen kun radalle mun täytyy iskeä kuitenkin jo puol kolmeksi ja tosiaan töissä toi kone on käytössä liki koko ajan.
Täytyy nähdä se vauriokin että ottaako se niitti siihen kiinni vai ei, riippuu materiaalin paksuudesta. Katotaan miten käy...

Ai juu ja paineilmaa vaatii tuo kone mutta mä nyt tarkistan olisko vielä jäljellä sitä vanhaa manuaali puristinta jos sen sais.

picamika

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #8 : 18.05.17 - klo:08:14 »
En tiedä näkeekö tuosta mitään, alempi siis osin leikattu pultti joka pyörii ympyrää, ylempi poikki ja tiukasti kiinni. Kantaa about 3mm jäljellä....
-72 Porsche 911T targa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #9 : 18.05.17 - klo:08:53 »
Voidaan kokeilla porata pois ja teen uudet kierteet sinne jos saa. Vetoniittiä ei saa tohon ensin poistamatta noita tumppeja poraamalla.

Jos et tiedä mitä teet niin älä poraa, mä voin kokeilla fiksata ne.

picamika

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: Konepellin kiinnityspultit
« Vastaus #10 : 18.05.17 - klo:19:08 »
Jees. Ei saatu Möhköä käyntiin vaikka kaikkemme yritettiin ja nyt loppu akuista virrat. Tulen siis ratapäiville vara-autoilla ja tuleepahan dynossa katottua, mitä on 150tkm ajetussa 1.6:ssa jäljellä....

Voisin vaihtaa ton konepellin siihen 1.6:seen, niin sais ainakin sen kuntoon...
-72 Porsche 911T targa