Kirjoittaja Aihe: TUV todistusta FK madallusjousille / na  (Luettu 1611 kertaa)

tt4

  • Juniori
  • Viestejä: 3
TUV todistusta FK madallusjousille / na
« : 30.05.17 - klo:22:43 »
Jep,

Päättivät Vantaan Ilolan katsastuskonttorilla hylätä vm92 na:n kun oli yksi polttimo palanut ja 6 vuotta auton alla olleet jouset eivät enää kelvanneet. Pitäisi muutoskatsastaa eli löytyisiköhän keneltäkään tuv lappua FK HT madallusjousille (fkma001)

terv Tommi

Una

  • Vieras

tt4

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: TUV todistusta FK madallusjousille / na
« Vastaus #2 : 31.05.17 - klo:19:30 »
Kiitoksia, täytyy vaihtaa asemalle missä lappu nelipyöräsuuntauksesta riittää...

kotilo

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: TUV todistusta FK madallusjousille / na
« Vastaus #3 : 01.06.17 - klo:15:55 »
Kiitoksia, täytyy vaihtaa asemalle missä lappu nelipyöräsuuntauksesta riittää...
Tattiksella ei tarvinnu lappua suuntauksesta kun kirjotettiin papereihin että alusta on asennettu ennen 1.10.2015. Kyse oli siis BCracing setistä.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

NA 1.6 BRG -96 TD04L

tt4

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: TUV todistusta FK madallusjousille / na
« Vastaus #4 : 20.06.17 - klo:19:30 »
Jep,

Kolmen aseman jälkeen muutoskatsastettu. TUV lappu jousista ja todistus merkkihuollon nelipyöräsuuntauksesta ei riitänyt. Suuntauslappuun piti saada vielä mittaajan allekirjoitus, asennuspaikasta kirjallinen todistus mitkä jouset ja iskarit on asennettu / olleet mittauksessa , selvitys paljonko autoa on madallettu + mittaus keskiön ja lokasuojan etäisyydestä, helppo homma...  clap

Anssitee

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 193
Vs: TUV todistusta FK madallusjousille / na
« Vastaus #5 : 16.11.17 - klo:20:20 »
Kiitoksia, täytyy vaihtaa asemalle missä lappu nelipyöräsuuntauksesta riittää...
Tattiksella ei tarvinnu lappua suuntauksesta kun kirjotettiin papereihin että alusta on asennettu ennen 1.10.2015. Kyse oli siis BCracing setistä.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Itellä pomppas kanssa leima, kun ei ole alustaa muutoskatsastettu, Kaide aikanaan tämän setin laittanut. Trafin tiedot sanoo, että pitää muutoskatsastaa mikäli setti on laitettu 93 tai sen jälkeen blink ei huvittas hakea suuntauslappua kun tukivarret puretaan taas talveksi ja sen jälkeen haetaan säädöt aivan muille kuin tehtaan määrittelemille...trafi myös sanoo kulmienmittauksesta näin"Pyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyttää. Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli siihen on erityistä syytä. Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, ellei auton tai alustan osien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellytä, vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri puolilla. Varsinkin uudehkojen autojen kyseessä ollen valmistajat usein ilmoittavat eri arvoja jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko muutetun auton pyöränkulmat sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen vaikutus auton hallittavuuteen."

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: TUV todistusta FK madallusjousille / na
« Vastaus #6 : 16.11.17 - klo:21:02 »
Nykyiset määräykset määrää että lappu pitää toimittaa aina kun alusta muutoskatsastetaan, arvojen pitää olla auton valmistajan tehdasarvojen sisällä eli ns kaikki vihreällä.

Tämäkään ei sitten aina onnistu mutta onneksi nelipyöräsuuntaus pajat osaa huijata että saadaan paperille oikeisiin arvoihin.

Anssitee

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 193
Vs: TUV todistusta FK madallusjousille / na
« Vastaus #7 : 16.11.17 - klo:22:30 »
Nykyiset määräykset määrää että lappu pitää toimittaa aina kun alusta muutoskatsastetaan, arvojen pitää olla auton valmistajan tehdasarvojen sisällä eli ns kaikki vihreällä.

Tämäkään ei sitten aina onnistu mutta onneksi nelipyöräsuuntaus pajat osaa huijata että saadaan paperille oikeisiin arvoihin.


Näinhän se on. Joo ei tolla päässy viimeks lähellekkää tehtaan arvoja, tosin ei niihin oikeen tähdättykkään. Muuhan tässä ei vituta kuin se, että sais kerrankin laittaa talliin leimattuna ja lähteä ens kaudella vaan ajolle, eikä perus katsastus ja tarralappu jumppaa! Kai se on tilattava alapallot ja käytävä hakemassa "viralliset" lappuset! Oli siis hylsynä myös alapallo, joka tuli itselle yllätyksenä.