Kirjoittaja Aihe: BC Racing todistus  (Luettu 5417 kertaa)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
BC Racing todistus
« : 30.03.18 - klo:00:22 »
Todistus katsastusta varten on liitteenä (kaksi versiota eri massoilla)
« Viimeksi muokattu: 13.11.18 - klo:21:54 kirjoittanut Marko »

Una

  • Vieras
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #1 : 30.03.18 - klo:08:25 »
 638 asiallinen paperi mutta toi mainittu pyöränkulmien poikkeavuus ei päde tuollaisenaan vaan nyt tuo lause 8n nimenomaan sellainen mistä trafin ohjeistus sanoo että ei voida pitää riittävänä. kulmat täytyy siis saada valmistajan arvojen mukaisiksi.

Jos tuossa sen sijaan lukisi vaikka että auraus ja caster on oltava valmistajan ohjearvojen mukaiset mutta camber saa olla edessä ja takana enintään vaikka -2 astetta niin silloin poikkeavat kulmat olisi luultavasti muutoskatsastuksessa ok. Ymmärtäähän tuon tietysti ettei Mamasanilla ole varmaankaan resursseja perehtyä jokaiseen automalliin ja miettiä mitkä kulmat on millekin ok ja ottaa vastuuta niiden turvallisuudesta.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #2 : 30.03.18 - klo:10:13 »
Kulmat ne katsastuksessa haluaakin auton omat ei alustan valmistajan.
Se lukee jo lakipykälässäkin ja tuolla sen saa vaan leimattua kunhan vetää kulmat Mazdan arvoihin.
Niitäkin pajoja on jotka ottaa arvot vaikka päällään seisten vaikkei niitä todellisuudessa saisi siihen(Dini auto riihimäki kiitos sinne vain avusta).
« Viimeksi muokattu: 30.03.18 - klo:10:23 kirjoittanut Make »

Una

  • Vieras
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #3 : 30.03.18 - klo:17:05 »
Kulmat ne katsastuksessa haluaakin auton omat ei alustan valmistajan.
Se lukee jo lakipykälässäkin ja tuolla sen saa vaan leimattua kunhan vetää kulmat Mazdan arvoihin.
Niitäkin pajoja on jotka ottaa arvot vaikka päällään seisten vaikkei niitä todellisuudessa saisi siihen(Dini auto riihimäki kiitos sinne vain avusta).

Ei se nyt ihan noin suoraviivaista ole, alustavalmistajan kulmat käy jos ne sellaiset antaa, mutta yleensä eivät.

Lainaus
Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista. 

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #4 : 30.03.18 - klo:19:20 »
Mä olen nyt uuden lain tulon jälkeen kaksi katsastanut ja molemmilla kerroilla on kaveri katsonut mitä kuuluu olla kyseisessä mallissa tehtaan mukaan eikä paperin kulmat käy.

Näin kävi minilläkin nyt viimeksi vaikka vain jousia leimasin ja tuv papereilla niin kulmat piti laittaa tehtaan arvoihin ei h&r paperin arvoihin.
Tästä onneksi varoitti jo Dini auton kaveri ja tehtiin paperi orkkis arvoilla kun ei ihan päästy siihen että olisi saanut ne arvot sinne ihan livenä.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #5 : 07.11.18 - klo:20:19 »
Tuli käytettyä tänään toi mun MazdaSpeed Miata alustan muutoskatsastuksessa tolla BC racingin paperilla, ja homma tyssäskin siihen että ton MSM:n akselimassat on isommat mitä lukee tossa BC:n todistuksessa. Siinä on suurin sallittu akselimassa edessä 620kg ja takana 660kg. Rekisteriotteessa on arvot edessä 685kg ja takana 675kg. Eli edessä 65kg liikaa ja takana 15kg liikaa. Täytyypä kysellä BC:n maahantuojalta olisko tohon mitään ratkasua..

MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #6 : 07.11.18 - klo:21:09 »
Tuli käytettyä tänään toi mun MazdaSpeed Miata alustan muutoskatsastuksessa tolla BC racingin paperilla, ja homma tyssäskin siihen että ton MSM:n akselimassat on isommat mitä lukee tossa BC:n todistuksessa. Siinä on suurin sallittu akselimassa edessä 620kg ja takana 660kg. Rekisteriotteessa on arvot edessä 685kg ja takana 675kg. Eli edessä 65kg liikaa ja takana 15kg liikaa. Täytyypä kysellä BC:n maahantuojalta olisko tohon mitään ratkasua..
Tuo on niin pilkun viilaamista noitten alustasarjojen muutoskatsastuksien kanssa.. Muistan ku ebaysta tuli tein merkkinen alusta jossa ei ollu ollenkaa mitään tyv hyväksyntää, poistin alustasta merkit kynslakanpoistoaineella ja nurkissa pyöri vanha vmaxxin alustalappu jonka esitin konttorilla ja leima tuli :nuts
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #7 : 07.11.18 - klo:23:15 »
ite maalasin madallus jouset mustaksi niin eivät oo mutisseet mitään(-40mm madallus)iskareina ollu kyb agx
taino viimeksi sattu samaan aikaan täysin orkkis na yhtäaikaa konttorille niin katsuri tuumas toiselle katsurille,että tätä on madallettu,toinen tuumas,että onko kuin selvästi alustan osia vaihdettu niin se mun autoa katsastanut katsuri,että ei oo räikeesti,toinen tuumas,että anna olla,laita vaan leima.varmasti eri juttu noiden säädettävien kanssa ku ns normi alustasarjojen.
NA 1.6 GT28RS #7

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #8 : 08.11.18 - klo:17:17 »
Sainkin itseasias jo BC Racingiltä uuden todistuksen sähköpostiin missä akselimassat 690 / 680 kg. Saapa nähä mitä katsuri sanoo nyt sit.. ::)

Edit: Muuten siis täsmälleen sama paperi mut vaan noi lukemat muutettu.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #9 : 09.11.18 - klo:06:58 »
Sainkin itseasias jo BC Racingiltä uuden todistuksen sähköpostiin missä akselimassat 690 / 680 kg. Saapa nähä mitä katsuri sanoo nyt sit.. ::)

Edit: Muuten siis täsmälleen sama paperi mut vaan noi lukemat muutettu.
Tämän aamun naurut saatu laughing-smiley-014
Periaatteessa pitäs mennä läpi
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #10 : 09.11.18 - klo:08:39 »
Itseasiassa ne painot on oikeasti isommat kaikissa bc racingin alustoissa, ei vaan jostain syystä kaikki inssit pidä jos ne on paljon isommat mitä auton massa on niin uskoisin sen takia merkittävän pienemmät paperiin ihan mamasanin omasta toimesta.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #11 : 10.11.18 - klo:14:13 »
Leimahan sieltä tuli, on se kyllä hupaisaa tämä byrokratia..  laughing-smiley-014
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #12 : 10.11.18 - klo:18:18 »
Leimahan sieltä tuli, on se kyllä hupaisaa tämä byrokratia..  laughing-smiley-014
. Onko mahdollista, että laitat sen paperin kerho at miata piste fi, niin laitan sen tänne muita mahdollisia käyttäjiä varten saataville

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #13 : 10.11.18 - klo:22:32 »
Onko mahdollista, että laitat sen paperin kerho at miata piste fi, niin laitan sen tänne muita mahdollisia käyttäjiä varten saataville

Joo toki, laitan tulemaan.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: BC Racing todistus
« Vastaus #14 : 13.11.18 - klo:21:13 »
Onko mahdollista, että laitat sen paperin kerho at miata piste fi, niin laitan sen tänne muita mahdollisia käyttäjiä varten saataville

Joo toki, laitan tulemaan.

kiitos, molemmat versiot on nyt tallennettu aloitusviestiin