Kirjoittaja Aihe: MX-5 Super light  (Luettu 1838 kertaa)


Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #1 : 25.10.09 - klo:22:57 »
Aivan turha malli. Jos mä haluan 995kg painavan Miatan niin ostan NA:n :D
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #2 : 25.10.09 - klo:23:08 »
Mazdan pitäis tajuta et ihmiset kaipaa tehokkaampia moottoreita tähän autoon. 2.3L DISI kone MPS:stähän ei kuulemma mahtunut mutta oon varma et kyllä tuonkin sais väkisin mahtumaan. RX-8:in renesis kone olis kans yks mielenkiintoinen vaihtoehto...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #3 : 25.10.09 - klo:23:26 »
Tai sitten Mazda voisi ostaa Begiltä turbokittejä NC:hen http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=66_68&products_id=357  ;)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #4 : 26.10.09 - klo:00:45 »
Mazda vois edes tulla vähän vastaan näitä turbopajoja tuon ecunsa suhteen. Ootte varmaan lukenu tuosta Cosworth katastrofista? oliko niitä jo viis NC:tä josta jo leikannu kone sen takia kun Cosworth luuli purkaneensa tuon ecun mutta toisin kävi.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #5 : 26.10.09 - klo:13:12 »
Tietääkseni toi Super Light on pelkkä konseptiauto, eikä tulossa myyntiin tuollaisenaan, sen paremmin kuin muokattunakaan.. :(

Muttajoo, saisvat vihdoin tunkea uusiin versioihin vähän (tai ihan reilustikin) tehokkaampia moottoreita uusiin Mx-5:iin.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3971
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #6 : 26.10.09 - klo:20:33 »
Mazda vois edes tulla vähän vastaan näitä turbopajoja tuon ecunsa suhteen. Ootte varmaan lukenu tuosta Cosworth katastrofista? oliko niitä jo viis NC:tä josta jo leikannu kone sen takia kun Cosworth luuli purkaneensa tuon ecun mutta toisin kävi.

Enpä ole tuosta kuullut. Löytyykö netistä juttua?

En kyllä usko, että Mazda alkaisi valmistaa ecuja huomioiden virittäjät. Ensisijaisestihan tavoitteena on varmistaa moitteeton toimivuus vakioautolla. Mutta aika hyvin viritystarpeita on huomioitu muualla, kun miettii miten hyvin nämä autot kestävät ahtamista ja NC:kin kestää melkoisia tehoja.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #7 : 26.10.09 - klo:20:55 »
NA ja NB kestää hyvin ahtamista koska BP mylly on pitkälti jalostettu tuosta GTX/GTR turbokoneesta. NC kone taas on ihan peruskone korkeine puristuksineen. Korkeet puristukset taas lisää nakutusherkkyyttä joka on osasyy miks Cosworth veti kittinsä pois. Eivät saaneet ecua murrettua täysin ja useilla asiakkailla ilmeni nakutusta. Muutamalla sitten tuo nakutus vei koko myllyn. Begi väittää selvittäneensä ecun mutta tiedä tuota....

miata.netin puolella on pitkä tarina tuosta cosworth -tapauksesta
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 Super light
« Vastaus #8 : 13.11.09 - klo:08:52 »
Mazda to slash weight by over 200 pounds in 2011

Eli NC:n paino putoaa 90kg alas NB:n tasolle :)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd