Kirjoittaja Aihe: Speeduino NB 98-01 ja NA 90-95  (Luettu 3759 kertaa)

Ilotalo

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Speeduino NB 98-01 ja NA 90-95
« : 31.12.18 - klo:22:11 »
Hep

Eli minulla itselläni on ajossa NB 1.8 ja siinä on speeduino muokattuna. Tällä hetkellä Flexfuel toimii ja ahdin on tekeillä. Toimii myös 1.6 mottoreilla.

Eli jos custom moorttoriboksi kiinnostaa kaikilla säädöillä niin voi ottaa yhteyttä.

Hinta alkaen jostain 100€ kai. :)


Nyt löytyy varmuus NA 90-95 autoihin ja NB 98-01. Käy originaali johtosarjaan ja perusasetukset on kohdallaan. Menee originaali ecun kotelon sisään. Hintaa tällaiselle on kasautunut 300€+postikulut.

Nyt halvalla säädettävä boksi ja Flex fuel päivitys.

NA 90-93 On testattu ja toimii.



janne_isotalo (at) hotmail.com tai yv.
« Viimeksi muokattu: 02.03.20 - klo:18:01 kirjoittanut Ilotalo »
MX-5 NB -98 Speeduino ja FlexFuel

Make

  • Aluevalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Speeduino NB1:n ainakin
« Vastaus #1 : 31.12.18 - klo:22:24 »
Täytyy kuitenkin mainostaa epäilijöille että tämä on täysin toimiva boksi ja pelaa aivan mainiosti vaikka halpa onkin.

Jos Janne hoitaa kasaamisen niin ei tarvitse edes sisäistä nörttiä olla että saa tunerstudiolla pelaamaan ;)

PS pelaa kaikissa näissä muissakin vessoissa pienin muokkauksin.

MSiKi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 16
  • 10AE
Vs: Speeduino NB1:n ainakin
« Vastaus #2 : 01.01.19 - klo:19:09 »
Sait spostia.

Arttup

  • Juniori
  • Viestejä: 2
Vs: Speeduino NB1:n ainakin
« Vastaus #3 : 05.02.19 - klo:19:12 »
Onkos tällaisesta boksista mitään hyötyjä vapaasti hengittävässä vakio 1.8 Nb1:ssä?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3064
Vs: Speeduino NB1:n ainakin
« Vastaus #4 : 05.02.19 - klo:19:48 »
Sanoisin että ero säädettävän moottorinohjauksen ja vakion välillä, täysin vakiossa autossa, on niin pieni että ei maksa vaivaa. Jos taas autoon on tehty muutoksia tehon lisäämiseks (esim. nokat tai hyvä pakosarja tms.) niin kannattaa ehdottomasti, jotta saat kaiken hyödyn irti virityksistä.

Ilotalo

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Speeduino NB1:n ainakin
« Vastaus #5 : 10.07.19 - klo:21:18 »
Hep,

Tämä homma lähti vähän lapasesta. Nyt alkaa olemaan ihan asiallisessa mallissa tuo Speeduino PNP ecu. Pitäs sopia 90-05 vuosimalleihin adapteri boardiststa riippuen. Tehty MS3 Pro:n kannalla eli sopii senkin pohjalevyyn.
MX-5 NB -98 Speeduino ja FlexFuel

Ilotalo

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Speeduino NB 98-99 ja NA 94-95
« Vastaus #6 : 09.11.19 - klo:18:19 »
up.

Nyt löytyy 1.8 NB:n säädötkin.
MX-5 NB -98 Speeduino ja FlexFuel

Ilotalo

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Speeduino NB 98-99 ja NA 94-95
« Vastaus #7 : 15.01.20 - klo:21:41 »
Nyt jöytyy työkalutkin auton säätöön.

Nyt löytys valmiita bokseja ja hyvin on aikaa laittaa homma pakettiin ennen kesän kruisailuja.

MX-5 NB -98 Speeduino ja FlexFuel

Ilotalo

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Speeduino NB 98-99 ja NA 94-95
« Vastaus #8 : 19.02.20 - klo:18:53 »
Tässä on PNP Speeduino NB 98-01 Flex fuel anturin kanssa. Jos kiinnostaa niin laittakaa yv tai sähköpostia janne_isotalo (at) hotmail.com
MX-5 NB -98 Speeduino ja FlexFuel

avokki

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 17
  • NB 1.8 -00
Vs: Speeduino NB 98-01 ja NA 90-95
« Vastaus #9 : 14.03.20 - klo:12:12 »
Tekniikkaa ymmärtämättömältä -00 NB:n omistavalta ja turbotuksesta haaveilevalta muutama tyhmä kysymys:

1) Jos tuon kaupan kohteen vie korjaamolle niin osaavatko he asentaa sen paikalleen ja toimiiko auto sen jälkeen ilman säätämisiä niinkuin ennenkin?

2) Flexifuelista, voiko boxin ja anturin asentamisen jälkeen tankkiin lorottaa välittömästi E85:sta vai pitääkö letkuihin, liittimiin tms. tehdä muutoksia? Voisiko tämän perusteella hakea valtiolta sitä 200 € palautusta? Pitääkö auto muutoskatsastaa tämän vuoksi?

3) Sulkeeko tämä boxi mitään ovia turbotusta ajatellen, esim. jonkun valmistajan komponentteja?
Alfa Romeo Sprint QV -88 | Alfa Romeo 75 V6 3.0 -88 | Maserati 4.24v biturbo -90

Make

  • Aluevalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Speeduino NB 98-01 ja NA 90-95
« Vastaus #10 : 14.03.20 - klo:17:24 »
1. Osaavat asentaa mutta pitää olla paja joka sen samantien säätää esimerkiksi dynossa. Ei ole kiinni ja ajoon tyyppinen ratkaisu.  Janne varmasti osaa tässä auttaa rahalla että saa perusasetukset ja käynnit kuntoon.
Vaatii lisäksi laajakaistamittarin käytännössä.

2. Sen jälkeen voi laittaa kun ensin on kartat ajettu bensalla kuntoon. Viina anturi kertoo määrän sitten jota rikastetaan tarpeen mukaan. Nimenomaan jos haluaa ajaa flexfuelina niin ensin bensakartan ja sitten vasta viinaa tankkiin ja säätäen.
Ainakin tähän mennessä on saanut kunhan on selvitys miten toteutettu tämä viinamuutos.

3. Tämä nimenomaan antaa sille ahtamiselle lääkkeet etkä tarvitse enää uutta ecua, pelkät suuremmat suuttimet ja sitten säätö taas uusiksi ahdoille jne.


Ei ole mikään ecu käytännössä Bolt on toteutus mutta siihen on säätäjät jotka säätää sen kuntoon sitten

avokki

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 17
  • NB 1.8 -00
Vs: Speeduino NB 98-01 ja NA 90-95
« Vastaus #11 : 21.03.20 - klo:15:20 »
Höh. Täältä Mikkelistä ei löydy dynopajaa ja jos säätö ei onnistu ilman dynoa, niin se tietää Jyväskylän (tai Lappeenrannan) reissua. Pitää soitella MoTestiin, että osaavatko he säätää tuota ecua.
Alfa Romeo Sprint QV -88 | Alfa Romeo 75 V6 3.0 -88 | Maserati 4.24v biturbo -90

Make

  • Aluevalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Speeduino NB 98-01 ja NA 90-95
« Vastaus #12 : 21.03.20 - klo:16:59 »
Onnistuuhan se ilman dynoakin mutta sen tekee joku harrastaja jos et itse siihen halua alkaa opiskelemaan ja opettelemaan. Eikä se nopeaa olisi...