Kirjoittaja Aihe: Vakiojarrujen parantaminen  (Luettu 3702 kertaa)

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #15 : 04.04.19 - klo:09:04 »
Näyttäis siltä että omassa toi letku reitittyy parhaiten ku kääntää vähän yläviistoon satulasta. Liekköhän sillä asennolla noin niinku muuten mitään merkitystä?

Ei hydraulipaine erota missä asennossa letku makaa. Pääsia ettei se letku esim hinkkaa rengasta tai vannetta.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #16 : 04.04.19 - klo:11:56 »
Jees hyvä. Mikäköhän olis fiksuin ratkasu kun vasemmalla takana tuo jarruputken "mutteri" on niin jumissa ja pyöristynyt että ei lähde auki. Lähinnä siis se että kun on saanu jotenkin sen auki, niin saako sen "mutterin" vaihdettua jotenkin fiksusti uuteen, vai joutuuko vaihtamaan koko putken?
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #17 : 04.04.19 - klo:13:00 »
Putken vaihto. Nykyisin ei saa jatkaa enää kiinteää linjaa.

Itse en vaihtaisi, kuumaksi ja hyvillä lukkopihdeillä auki ja sama kiinnityksessä.
Eri asia jos olisi ruosteessa putki tai mätä mutta on niin siisti muuten.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #18 : 04.04.19 - klo:13:16 »
Jos tallilta ei jo valmiiksi löydy vehkeitä kuumentamiseen niin esim. tollasella onnistuu  https://www.biltema.fi/tyokalut/hitsauskoneet-ja-tarvikkeet/kaasupolttimet/minipoltin-2000020057  Vastaavaa löytyy muistakin sitä sun tätä myyvistä kaupoista.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Una

  • Vieras
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #19 : 04.04.19 - klo:21:15 »
Jees hyvä. Mikäköhän olis fiksuin ratkasu kun vasemmalla takana tuo jarruputken "mutteri" on niin jumissa ja pyöristynyt että ei lähde auki. Lähinnä siis se että kun on saanu jotenkin sen auki, niin saako sen "mutterin" vaihdettua jotenkin fiksusti uuteen, vai joutuuko vaihtamaan koko putken?

Jatkon kannalta neuvoks sellainen, että noita ei kannata perus lenkkiavaimella väkisin avata, vaan mieluummin käyttöön semmonen avolenkki-avain mikä ottaa neljältä sivulta kerralla kiinni. Motonetistä löytyy.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #20 : 05.04.19 - klo:08:29 »
Jatkon kannalta neuvoks sellainen, että noita ei kannata perus lenkkiavaimella väkisin avata, vaan mieluummin käyttöön semmonen avolenkki-avain mikä ottaa neljältä sivulta kerralla kiinni. Motonetistä löytyy.

Jooh, täytys hommata kyllä.

Oliskohan tohon yks ratkasu se, että katkasis putken päästä vaan sen verran että saa vanhan "mutterin" vaihdettua uuteen, ja sit tekis putken päähän uuden kartion jollain työkalulla?
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #21 : 05.04.19 - klo:08:57 »
Vanha putki terästä eli tarvitset sitten järeämmät välineet kuin ikh, Biltema jne jotka tehty kupariputken muotoiluun.

Menee se nokka poikki teräsputken kanssa.

Eli oikeat laitteet niin onnistuu mutta väitän että jää lyhyeksi.

jptn

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 197
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #22 : 05.04.19 - klo:11:11 »
Motonet ainakin myy määrämittaisia suoria jarruputkia, joissa on päät valmiina (laadusta ei ole kokemusta). Jos niistä löytyy sopivan mittainen, niin siitä taivuttelemalla vois onnistua. Tarvii toki taivutustyökalun.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #23 : 09.04.19 - klo:12:29 »
Toi lähtikin lopulta suht helposti avolenkkiavaimella, kun samaan aikaan väänsi lukkopihdeillä vastaan toiselta puolelta. Auki ku napsahti ni sit pyöriki ihan käsipelin sen jälkeen. Nyt on jarrut kasassa ja ilmattukin.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #24 : 20.04.19 - klo:11:31 »
Tuommosen teräs putken pään saa tehtyä noilla ns kupari putkille tarkoitetuilla vehkeillä kun tekee sen kartion hitaasti ja antaa vaikka hieman lämpöä putkelle ennenku alottaa,ite joskus jouduin tekemään ja lopulta se onnistu kun pari kertaa ensin harjoitteli ja murti sen kartion :shocker
NA 1.6 GT28RS #7

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #25 : 29.08.19 - klo:14:58 »
Miten se meni na 1.6 pikku jarrut->nb sport takajarruihin päivitys?
Tarttee,satulat+runko paloille,tietty palat ja levyt,mutta mites käsijarru vaijerit ja jarruletkut?
NA 1.6 GT28RS #7

Wutec

  • Juniori
  • Viestejä: 31
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #26 : 29.08.19 - klo:15:22 »
Miten se meni na 1.6 pikku jarrut->nb sport takajarruihin päivitys?
Tarttee,satulat+runko paloille,tietty palat ja levyt,mutta mites käsijarru vaijerit ja jarruletkut?

Vaijerit menee suoraan, letkuja ei muistaakseni olisi ollut pakko vaihtaa kuin edessä.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: Vakiojarrujen parantaminen
« Vastaus #27 : 29.08.19 - klo:19:25 »
Miten se meni na 1.6 pikku jarrut->nb sport takajarruihin päivitys?
Tarttee,satulat+runko paloille,tietty palat ja levyt,mutta mites käsijarru vaijerit ja jarruletkut?

Vaijerit menee suoraan, letkuja ei muistaakseni olisi ollut pakko vaihtaa kuin edessä.

Ok,mulla tulee eteen wilwood big brake kit niin vois talven aikana päivittää takajarrutkin.
NA 1.6 GT28RS #7