Kirjoittaja Aihe: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?  (Luettu 140859 kertaa)

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« : 21.11.09 - klo:23:27 »
Tässä on tullu kuolattua hienoja ja vielä hienompia vanteita.. Näitä ois ilo ruuvaa MXn alle.. Mitkä tai millaiset on omaan MX:n/makuusi?

SSR PROFESSOR SP2 R


Samaa tyyliä, Work Equip 01


Work Equip 03


SSR Reverse Mesh


Jostain syystä nää kolahti ihan älyttömästi..
Carving Lover Soul/Classic Spirit


MazdaSpeed:in  MS-01R, harmi ettei noi Le Mans Replicat oo nelipulttiset.


Techno Phantom


Watanabe RS8


Sakura cherry blossom.. Näitä oon kuolannu siitä asti kun oli oma ae86..  Hinnat vaan tuuppaa olemaan sen verta suolasia että samalla rahalla saa jo auton.. Mut sijoitushan nää ois..


Vintage/Old Skool osastolta löytyy rutkasti lisää vanhoja hyvän näkösiä vanteita..
« Viimeksi muokattu: 21.11.09 - klo:23:30 kirjoittanut samulis »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #1 : 22.11.09 - klo:10:30 »
Mä oon yrittäny saada Chaparralin vanteita hankittua:

http://www.manuelpatino.com/mx-5/airdam1.jpg
http://www.mmmiata.com/chaparral%20silver%20medium.JPG
http://ep.yimg.com/ca/I/gomiata_2077_134895917

Löytyny toistaiseksi vain jenkeistä myynnistä ja sielläkin myydään ei oota. Gomiata.com väittää sivuillaan että on varastossa, mut ei oo.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #2 : 22.11.09 - klo:12:33 »
Mulla on tällaiset:




Syitä hankintaa oli kaksi eli ulkonäkö ja keveys. Miata muuttuu melko kankeaksi ohjattavaksi raskailla vanteilla mutta näillä ohjaus ei kärsinyt yhtään vaikka rengaskoko kasvoi 185:stä 215:sta ja tulevaisuudessa varmaankin 225:een. Painoa näillä 15" Oz Ultraleggeroilla on 4,99 kg ja hintaa oli 680 euroa.

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #3 : 22.11.09 - klo:18:21 »
Mulla on just noi Chaparrallit 15" tuumaisena. Ostin ehkä 5 vuotta sitten just mmmiata.comista vai oliko se toi gomiata. Kalliiks tuli, mutta oon tykänny


Mä oon yrittäny saada Chaparralin vanteita hankittua:

http://www.manuelpatino.com/mx-5/airdam1.jpg
http://www.mmmiata.com/chaparral%20silver%20medium.JPG
http://ep.yimg.com/ca/I/gomiata_2077_134895917

Löytyny toistaiseksi vain jenkeistä myynnistä ja sielläkin myydään ei oota. Gomiata.com väittää sivuillaan että on varastossa, mut ei oo.
1.6 SC '92

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #4 : 24.11.09 - klo:21:56 »
Mulla on just noi Chaparrallit 15" tuumaisena. Ostin ehkä 5 vuotta sitten just mmmiata.comista vai oliko se toi gomiata. Kalliiks tuli, mutta oon tykänny

Oi saakeli, niinpä onkin. Kateeks käy! ;)

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #5 : 06.12.09 - klo:15:58 »
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270491356171&ssPageName=ADME:L:COC:GB:1123

JES! Kävipä säkä jos perille asti tulee ;) Näitä mä ooon aiiiiina halunnu ;)

200eur + 40eur toimitus, uudet mutta pari pientä kolhua ja maalipinnassa pientä sanomista kuulemma. Uudet jenkeistä oliskin ollu 1000eur paikkeilla jos niitä vaan myytäis jossain ;)

Samalla myyjällä gunmetal ja shampanjan värisiä 400 ja 450eur hintaan myös oli tarjolla, kukaan ei huutanu.

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #6 : 12.12.09 - klo:17:40 »
Mennään vähän topicin rajamailla, mutta kun vanteista kerran on puhe ja rahaa ei ole ostaa juuri niitä tiettyjä vanteita mitä haluaisi, täytyy siis alkaa kuvittelemaan ja toteuttamaan vanhoista vanteista sopivat.
Eli kyseessä Shaper Single Light vanteet (joku ihan tuntematon merkki) 16". Pistetään kehiin nyt ja jälkeen kuva!

Nyt:


Jälkeen:


Vanteet ovat jo työn alla (maalit poistettu ja hiottu osittain), mietin vaan vielä vetäiskö vanteet pulverilla (vaatisi kumin irrottamisen) vai kilikalipullolla. Vanteen valkea tulisi olemaan sama kuin korin väri. Mitä sanoisitte, kumpi parempi?

- Pasi


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #7 : 12.12.09 - klo:17:47 »
Pulveri kestää mutta kiilto on sillä huono. Vetäisin pulverilla vaan pohjat ja päälle ihan kunnon ruiskulla.
Pulverillakin saat hyvän mutta kalliit maalit ja lakat joudut vetämään(säänkestävää pitää olla).

Samat värit kuitenkin niin ei niin pahasti tule näkyviin jos kivi iskee maalin irti kun alta tulee pulveri näkyviin.

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #8 : 13.12.09 - klo:00:34 »
Pulveri kestää mutta kiilto on sillä huono. Vetäisin pulverilla vaan pohjat ja päälle ihan kunnon ruiskulla.
Pulverillakin saat hyvän mutta kalliit maalit ja lakat joudut vetämään(säänkestävää pitää olla).

Samat värit kuitenkin niin ei niin pahasti tule näkyviin jos kivi iskee maalin irti kun alta tulee pulveri näkyviin.

Eli periaatteessa ei olisi yhtään huono vaihtoehto jos maalauttaisi vanteet ensin kokonaan mustalla pulverilla ja sen jälkeen vetäisi automaalarilla muutamia kerroksia valkeaa maalia reunuksiin ja lopuksi lakkaa päälle kunnolla?

- Pasi

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #9 : 13.12.09 - klo:10:47 »
No siis niin minä tein bimmeriin huulivanteisiin kun ne maalit tuppaa aina lohkeamaan siitä reunasta.

Sen pulverin pitää olla sitten sitä säänkestävää muuten sen sävy muuttuu harmaaksi ajan kanssa.
Tai vaihtoehtoisesti riittää paksu kirkaslakka ruiskulla jos peruspulverilla vedät.

Pikku metallipajoista kannattaa kysyä mitä maksaa maalaus ja onko vehkeitä. Omani maalasin itse töissä ja kuulemma 40€ maksais nytkin kun teettää siellä perusmustalla.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #10 : 14.12.09 - klo:19:19 »
Nyt ois erikoisemmat vanteet, eikä käsittämättömän kalliitkaan.
MS-01R in 15x7 +35 4x100
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3969
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #11 : 14.12.09 - klo:21:49 »
Nyt ois erikoisemmat vanteet, eikä käsittämättömän kalliitkaan.
MS-01R in 15x7 +35 4x100

Eiköhän noillekin tule aika kallis hinta, kun joutuu lisäksi maksamaan kuljetuskulut + tullin ja alvin tuotteesta sekä kuljetuksesta. Toki kannattaa kysyä kuljetuskuluja ja laskea loppuhintaa sen jälkeen. Alvia tulee 22% mutta vanteiden tullimaksusta ei ole tietoa (Moottorin osissa se on n. 4%).

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #12 : 15.12.09 - klo:17:47 »
Tuli saksasta vanteet wohoo ;)




Yhteensä 200 eur + 40 postit, ei paha. Ihan saakelin siistit!
« Viimeksi muokattu: 18.04.12 - klo:20:18 kirjoittanut Urban »

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #13 : 15.12.09 - klo:17:59 »
Kaks vai neljä? Hyvän näköset, mitkä ne on?
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: Vanteita, millaiset miellyttää silmää?
« Vastaus #14 : 15.12.09 - klo:19:28 »
Nuohan ovat monien ;) suosimat Chapparal keikarivalssit
1.6 SC '92