Kirjoittaja Aihe: MX-5 verotus  (Luettu 86808 kertaa)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #15 : 02.04.08 - klo:10:00 »
Joo muistan hyvin tämän Z3 keskustelun  ;) Niille jotka eivät ole kuulleet Z3 purkalla liimatusta perästä niin: linkki 1 linkki 2

S2000 tapauksessakin verot määräytyvät pitkälti onko auto otettu käyttöön ennen 1.1.2002, eli tulevatko verot kokonaismassan mukaan. Pitää selailla noita tullin pdf:iä ja oottaa että sinne ilmestyy noita.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #16 : 21.04.08 - klo:13:30 »
Perjantaina tuli Tullilta veropäätös:

Mazda MX-5 1,8 Coupe 103KW. 70 000km
Yleinen pyyntihinta 8252e
Tavanomaiset alennukset 1500e
Yleinen myyntihinta/VEROTUSARVO 6752e

Autovero 1181,60     17,50%
ALV         259,95      22,00%
YHTEENSÄ  1441,55eur

En valita yhtään  :D Arvonmääritys oli tehty vielä vertailemalla nettiautosta kahta 94 ja 95 vuosimallista autoa kun NB korimallisia ei sillä hetkellä ollut esillä.

« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo:13:33 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

pantse

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #17 : 21.04.08 - klo:14:59 »
pakkohan tuosta on valittaa ihan periaatteesta ;)kyllä on kerrankin sattunu vertailut kohilleen.
Mazda MX5 -93 1.6

Fiat Bravo T-jet Sport -07

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #18 : 21.04.08 - klo:15:10 »
Myös jännä että päättelivät auton olevan Coupe, eikä avo. Kaikkihan me tiedämme että Miatasta tehtiin muutama kappele Coupe malleja japanin markkinoille. Ehkä yksi mailman kauneimmista autoista. kuva
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #19 : 21.04.08 - klo:15:37 »
Aina kannattaa valittaa. Jokupäivä tulevaisuudessa se saattaa nimittäin palkita väärin perustein määrätyn alvin palautusten muodossa. tms.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #20 : 21.04.08 - klo:18:36 »
En tiedä oikein että mitä tuosta lähtee valittamaan :) kilometreissä epäselvyyttä? uusia naarmuja? lisävarusteita puuttuikin? stereot rikki?
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

pantse

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #21 : 21.04.08 - klo:18:57 »
saattaa jos niin kävisi että alvit valtio joutuisi maksamaan takaisin tekee valituksen sitten kun on ajankohtaista.muuten on kyllä verotus aika lailla jos näin voi sanoa inhimillinen.
Mazda MX5 -93 1.6

Fiat Bravo T-jet Sport -07

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #22 : 22.04.08 - klo:00:10 »
Nimenomaan niin, että ei omistaja ole tehnyt virhettä ilmoittaessaan auton, vaan valtio on tehnyt virheen tuossa alvissa. Tuplavero. Siitähän on jo olemassa joku ey tuomioistuimen 'pahattelu' suomea kohtaan. (edelleen vain muistelen) Tätä tosin ei kukaan tiedä, miten se pyörähtää.

Sitten siihen valitukseen. Kuten papereissa lukee veropäätöksen saatuaan auton omistajalla on (muistaakseni) 10 päivää aikaa tehdä veropäätöksestä valitus. Tämän jälkeen tuskin valitusta saa enää kehiin iskettyä. Luulisin, että tälläkin foorumilla on useammalla jäsenellä arpalipukkeet vetämässä, jos apua kaipaa.

Ja kolmantena pointtina. Kaveri meinaa hakea itselleen MX-5:sta ja kävi selvittelemässä Lappeenrannan tullissa asioita etukäteen. En kerennyt pitkään hänen kanssa puhua, mutta siis siellä kertoivat, että mäksiä aina vuoteen 2001 asti verotetaan nykyisin massan mukaan ja sitä tuoreempia päästöjen mukaan. En tiedä mitä muissa piireissä, enkä tiedä mitä tapahtuu, jos arvo joudutaan viemään 'keskuslautakuntaan'. Mutta näin ainakin täällä itäisellä alueella. Ja olisi ainakin verrattavissa nykyisiin annettuihin päätöksiin. Voin kysyä tarkemmin huomenna asiasta.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #23 : 22.04.08 - klo:08:12 »
Niin tämä uusi verouudistus nimenomaan toimii näin:

verotuksessa sovelletaan päästötietoa, joka on merkitty tai pitäisi merkitä ajoneuvoliikennerekisteriin auton teknisiin tietoihin. Auton päästöt on merkittävä ajoneuvorekisteriin, kun auto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.2002 tai myöhemmin tai auto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1–31.12.2001 ja sen kokonaismassa on enintään 2 500 kg.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

JP-5

  • Juniori
  • Viestejä: 1
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #24 : 22.04.08 - klo:12:51 »
No huh, näähän on halpoja. Tylsä kauppakassi myyntiin ja Saksasta '99-01 Mazda alle  8)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #25 : 22.04.08 - klo:13:19 »
ehdottomasti! tuo mun avatar -teksti jo sanoo kaiken  ;D
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #26 : 22.04.08 - klo:13:37 »
Ja veikkaisin, et jos ottaa NB:n niin kannattais ottaa isommalla koneella, lukkoperällä ja kovalla katolla, niin olis tuo kiinnostavuus Suomessa jälleenmyydessä suurempi. Ja voihan se värikin tietty olla yksi kriteeri. Kovasti kummastelen, kun ei ole markkinoilla Suomessa montaakaan hopean väristä, vaikka se hopea juuri on yksi valtaväri suomen koko autokannassa.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #27 : 22.04.08 - klo:13:44 »
Oon täysin samaa mieltä. Päätee niin NA kun NB malleinkin. Kannattaa valita 1.8l koneella, lukkoperällä ja kovalla katolla. Hopea on hieno väri mutta niin on myös EVO (evolution orange). En muista nähneeni ainuttakaan oranssia Miataa Suomen teillä.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Jarppi

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #28 : 22.04.08 - klo:14:28 »
Hmmm... Tasaisin väliajoin itselläkin pyörinyt mielessä NB:n tuottaminen Saksasta. Edukasta tuntuisi nykyään ainakin olevan. Vielä jos löytäisi maltillisilla kilometreillä olevan hyvän yksilön. Huonompaan en ala vaihtamaan, sillä omalla NA:lla kun on ajettu vasta 130 tkm ja ainoastaan kesäisin (silti ruostesuojattu jossain vaiheessa).
Mazda MX-5 '90
Mazda 6 Elegance wagon '08
VW 1300 '67 (myyty)

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: MX-5 verotus
« Vastaus #29 : 22.04.08 - klo:15:33 »
Tuoreita kokemuksia on juuri tuollaisesta elikkä Hampurin lähistöltä "ei-punainen" alle 150tkm ajettu 1999-2000 NB ehjällä katolla.
Päällimmäisiä kokemuksia ovat:
- mäxien konepellit ja takaluukut ovat tosi ohutta peltiä, halvemmista melkein puolet olivat rakeiden aiheuttamilla lommoilla (Hagelschaden auf Deutsch) eikä niistä kerrota netti-ilmoituksissa
- autokauppiaat on autokauppiaita Saksassakin, selviäkään vikoja ei kerrota ennenkuin paikan päällä kokeilee
- hyvä ei ole halpaa eikä halpa hyvää - Saksassakaan
- projekti venähti vähän turhan pitkälle kevääseen, jos odottaa syksyyn saattaa säästää tonnin
- halvemman pään 1,8t olivat raskaasti käytetyn oloisia
- huoltokirja on huoltokirja vaikka siinä ei olisi yhtään huoltoleimaa, kannattaa kysyä etukäteen että onko se aukoton eli Lückenlos
- kova katto, lukkoperä ja 1,8 on senverran harvinainen yhdistelmä että luovutin heti kättelyssä, olisi muuten jääneet ainakin vappuajelut 2008 ajamatta

Mutta kohtalainen kompromissi rantautui viime viikolla ja toistaiseksi aurinko paistaa : )